فرق آنهایی که از ایران رفتند و آنهایی که ماندند
هفت تیر 7tir.com: آنهایی که رفته اند هر روز ایمیلشان را در حسرت نامه از آنهایی که مانده اند باز می کنند و از اینکه هیچ نامه ای ندارند کلافه می شوند.
آنهایی که مانده اند هر روز…نه…یکروز در میان ایمیلشان را چک می کنند و از اینکه نامه ای از آنهایی که رفته اند ندارند کفرشان در میاید.
آنهایی که رفته اند منتظرند آنهایی که مانده اند برایشان نامه بنویسند .فکر می کنند که حالا که از جریان زندگی آنهایی که مانده اند خارج شده اند آنها باید تصمیم بگیرند که هنوز می خواهند به دوستیشان از دور ادامه بدهند یا نه.
آنهایی که مانده اند منتظرند که آنهایی که رفته اند برایشان نامه بنویسند .فکر می کنند شاید آنهایی که رفته اند مدل زندگیشان را عوض کرده باشند و دیگر دوست نداشته باشند با آنهایی که مانده اند معاشرت کنند.
آنهایی که رفته اند همانطور که دارند یک غذای سر دستی درست می کنند تا تنهایی بخورند فکر می کنند آنهایی که مانده اند الان دارند دور هم قورمه سبزی با برنج زعفرانی می خورند و جمعشان جمع است و می گویند و می خندند.
آنهایی که مانده اند همان طور که دارند یک غذای سر دستی درست می کنند فکر می کنند آنهایی که رفته اند الان دارند با دوستان جدیدشان گل می گویند و گل می شنوند و از ان غذاهایی می خورند که توی کتاب های آشپزی عکسشان هست.
آنهایی که رفته اند فکر می کنند آنهایی که مانده اند همه اش با هم بیرونند. کافی شا پ میروند .خرید میروند…با هم کیف دنیا را می کنند و آنها را که آن گوشه دنیا تک افتاده اند فراموش کرده اند.
آنهایی که مانده اند فکر می کنند آنهایی که رفته اند همه اش بار و دیسکو می روند و خیلی بهشان خوش می گذرد و اینها را که توی این جهنم گیر افتاده اند را فراموش کرده اند.
آنهایی که رفته اند می فهمند که هیچکدام از آن مشروب ها باب طبعشان نیست و دلشان می خواهد یک چای دم کرده حسابی بخورند.
آنهایی که مانده اند دلشان می خواهد یکبار هم که شده بروندیک مغازه ای که از سر تا ته اش مشروب باشد که بتوانند هر چیزی را می خواهند انتخاب کنند.
آنهایی که رفته اند همانطور که توی صف اداره پلیس برای کارت اقامتشان ایستاده اند و می بینند که پلیس با باتوم، خارجیها را هل میدهد فکر می کنند که آن جهنمی که تویش بودندحداقل کشور خودشان بود. حداقل احساس نمی کردند طفیلی هستند.
آنهایی که مانده اند همانطور که زنیکه های گشت ارشاد با باتوم دختر ها را سوار ماشین می کنند فکر می کنند که آنهایی که رفته اند الان مثل آدم های محترم می روند به یک اداره مرتب و کارت اقامتشان را تحویل می گیرند
آنهایی که رفته اند همانطور می نشینند پشت پنجره و زل می زنند به حیاط و فکر می کنند به اینکه وقتی برگردند کجا کار گیرشان میاید و آیا اصلا کار گیرشان میاید؟
آنهایی که مانده اند فکر می کنند که آنهایی که رفته اند حال کرده اند و حالا میایند جای آنها را سر کار اشغال می کنند و انها از کار بیکار می شوند.
آنهایی که رفته اند هی با شوق بیانیه ها را امضا می کنند و می خواهند خودشان را به جریان سیاسی کشوری که تویش نیستند بچسبانند.
آنهایی که مانده اند فکر می کنند آنهایی که رفته اند حق ندارند هیچ اظهار نظری در هیچ موردی بکنند چون دارند آن طرف حال می کنند و فورا یک قلم برمی دارند و اسم آنوری ها را خط می زنند.
آنهایی که رفته اند هیچ سایت خبری را نمی خوانند. ربطی بهشان ندارد خبر کشور هایی که تویش هستند…
آنهایی که مانده اند در حسرت بی بی سی بی سانسور کلافه می شوند.
آنهایی که رفته اند می خواهند بر گردند.
آنهایی که مانده اند می خواهند بروند.
آنهایی که رفته اندبه کشورشان با حسرت فکر می کنند.
آنهایی که مانده اند از آن طرف مدینه فاضله می سازند.
اما هم آنهایی که رفته اند و هم آنهایی که مانده اند در یک چیز مشترکند…
آنهایی که رفته اند احساس تنهایی می کنند. آنهایی که مانده اند هم احساس تنهایی می کنند
Tags: احساس تنهایی, تنهایی, تنهایی در غربت, دوری از خانواده, زندگی, زندگی در غربت, زندگی در کشور های بیگانه, زندگی مهاجرین, زندگی کسانی که از ایران رفته اند, سفر, مهاجرت, مهاجرت از ایران

آوریل 6th, 2009 at 10:34 ق.ظ
اونایی که رفتند دارن از اینترنت بدون فیلتر استفده می کنند .
اونایی که رفتن در روز فقط 8 ساعت کار می کنند .
اونایی که رفتن، نوروز و عیدشان از اونایی که مانده اند پرشور تره .
اونایی که رفتن وام با کارمزد 30% نمی دهند .
اونایی که رفتن نماز اجباری نمی خونند .
اونایی که رفتن شبکه 1 و2و3 جمهوری اسلامی را و فیلمهای هنری تلویزیون ایران رو از دست دادند .
و اونایی که رفتن هزارها …………………………………………..
آوریل 6th, 2009 at 10:42 ق.ظ
حالا ما که نه می خوایم بریم نه بمونیم تکلیفمون چیه
آوریل 6th, 2009 at 1:00 ب.ظ
عليرضا جان كسي مجبورت نكرده نماز بخوني ميخواي بخون ميخواي نخون كسي مجبورت نكرده كه بموني راه بازه جاده درازه
آوریل 6th, 2009 at 4:25 ب.ظ
ستاره
من فقط به خاطر تو موندم ایران
در ضمن نماز هم مگه خوندن داره اگه خوب بود و خوندنی بود الان انگلیسی ها بهتر از ما می خوندند و ما روهم نمی گذاشتند بخونیم می گفتند حرامه .
آوریل 6th, 2009 at 6:35 ب.ظ
خب جناب عليرضا خان بايد گفت خاك تو سر بد بختت كنن كه بايد و نبايد ايه زندگيتو از انگليسي هاي حيوووون صفت تقليد ميكني هر كسي ام لياقت نماز خوندن نداره.
ولي اينو بدون هر جا بري آسمون همين رنگه اگه تو اينجا رو نحس ميدوني سعي كن توي همينجا از فرش به عرش برسي.
آوریل 6th, 2009 at 8:23 ب.ظ
حتی اگه همه جمله های متن درست باشه باز هم باید گفت:
——خوش به حال اونایی که رفتند———–
آوریل 6th, 2009 at 8:24 ب.ظ
چه درست و چه نادرست, به هر حال:
—–خاک تو سر احمدی نژاد——-
آوریل 6th, 2009 at 8:36 ب.ظ
هر کجا هستم باشم آسمان ، فکر ، هوا مال من است .
اینجا و اونجا نداره .
عرضه داشته باشید . البته نه اینکه کلاهبردار باشید نه برید و راه رو پیدا کنید .
حق نگهدارتون
آوریل 7th, 2009 at 12:31 ق.ظ
ایران
آوریل 7th, 2009 at 7:46 ق.ظ
عليرضا
همون كه ندا- تهران جوابتو داد كافيه فقط بايد بهت بگم كه واقعا خاك تو سرت بجا اينكه كارهاي خوبشون رو تقليد كني كارهاي حيونيشون رو تقليد ميكني
آق مري تهران
اگه ميگي خوش بحال اونايي كه رفتند پس برو منتظر چي هستي ؟
آوریل 7th, 2009 at 1:00 ب.ظ
گور پدر تمام كساني كه ميخوان ما رو تو جاهليت 1400 سال پيش نگهدارن حالا چه با اصول دين باشه چه با فروعش
راستي ستاره و ندا حاضريد زن شانزدهم و هفدهم من بشيد؟؟ هم شرعي است و هم قانوني ، هزينه تون رو هم (ببخشيد مهريه تون) هر چي باشه ميدم.
قاط نزنين پبامبر عظيم الشانتون گفته تا چهل تا صيفه اي حلاله
آوریل 7th, 2009 at 2:18 ب.ظ
حشرمحمد
پيامبر اكرم (ص) گفته تا چهل تا صيغه ولي شما خدا مي دونه چند تا صيغه چند تا زن ثبتي و چند تا دوست دختر داريد؟؟ فكر كنم جمعا شونصدتا بشن!!!!!!!!!!
آوریل 7th, 2009 at 3:06 ب.ظ
حشر محمد
کییر مو بوخور
فقط کوونتو بهم حال میده
امشبم بیا
راستی تو که چیزی برات مهم نیست بزار با زنت یه حالی بکنیم دیگه
لوس نشو دیگه بزار
مرامی
فقط یه بار
آوریل 7th, 2009 at 3:09 ب.ظ
خفه شو بی شرف
من گفتم تعداد زن مجاز نگفتم رو زن کس دیگه بخوابی مجاز
آوریل 7th, 2009 at 3:11 ب.ظ
اونایی که رفتن از ترس کییر من رفتن
خیال کردن اوون ور بهتره
رفتن اونجا کونشون تبدیل به قلک شد
آوریل 7th, 2009 at 3:11 ب.ظ
سلام به همه
آوریل 7th, 2009 at 3:12 ب.ظ
اونایی که رفتن از ترس کییییییییر من رفتن
خیال کردن اوون ور بهتره
رفتن اونجا کوونشون تبدیل به قلک شد
آوریل 7th, 2009 at 3:13 ب.ظ
فقط باید بگم ……………… اصلا هیچی نمیگم
آوریل 7th, 2009 at 3:30 ب.ظ
ناشناس
خيلي بي تربيت تشريف داري تو راضي ميشي كسي با زنت اين كارو بكنه؟؟ به قول معروف مگه خواهر مادر نداري؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آوریل 7th, 2009 at 3:31 ب.ظ
عبدلي فعلا” که کونت دروازه غاره. بچه هاي کوچک هم توش تيله ميندازن.. اگه تو ک.ي.ر داشتي جرات خارج شدن رو پيدا ميکردي و زير بال پاپي ومامي نمي ماندي. حشرمحّمد دمت گرم دهن خر مذهب ها رو صاف کردي.
آوریل 7th, 2009 at 4:14 ب.ظ
اره گفته حلاله اما واسه يكي در حد پيامبر نه يه حشري.
ما آدما خوبه قبل از اينكه بيايم در مورد اين مسائل حرف بزنيم انسان بودن و و تمرين كنيم بي دين و متدين شم مهم نيست انسان بودن همه چيزو تو خودش حل ميكنه شماها داريد از انسان بودن فرار ميكنيد به بهونه اسلام.كسي اين حرفاي شما رو پايه عقل و شعورتون نميذاره بلكه برعكس يه فرد فهميده و مطلع انسان بودنتون رو نغز ميكنه.شماها هنوز خيلي بچه ايد كه خدا و دستورات خدار رو تكذيب يا تائيد كنيد دانشمندايه غير مسلمون بعد از عمري پژوهش فهميدن شستن صورت و دستها و مسح سر و پاها 95%فعاليت مغز رو افزايش ميده اينا چيزي رو فهميدن كه خداي ما 1400 سال پيش به صورت وضو براي ما واجب كرد فقط همين يه دليل كه در مقابل دلايل ديگه خداوند براي خير خواهيه انسان ناچيزه 10 ها نفر با تمام وجود به اسلام روي آوردن اينا رو كجاي دنيا ميخوايين پيدا كنيد كاش بجاي اينكه اينجا بيخود وقت خودتون و بقيه رو تلف كنيد بريد تحقيق كنيد بشينيد با خودتون فكر كنيد آره فكر كنيد كه چرا شماها كه يه مسلمون زاده هستيد بايد پست تر و منفورتر از يه يهودي باشيد چرا اونا خدايه مارو دستورات خدايه ما و پپامبرش رو تائيد ميكنن اونوقت ما به فكر تكذيب و تباهيه خودمون افتاديم.
درضمن اينجوري هزينتونم كمتر ميشه اين هزينه ها رو صرف خريد 4 تا كتاب كنيد تا شايد خودتون رو از اين زندون جاهليت نجات بدين وگرنه شما رو طويله هم راه نميدن .
آوریل 7th, 2009 at 4:32 ب.ظ
ندا واقعا” خر تشريف داري کاش چشمات رو کمي باز ميکردي بعد هم اينکه دانشمند ها فهميدند وضو خوبه را از کجا آوردي منبع اش را هم بگو.احتمالا” دانشمند هاي قم هستند
آوریل 7th, 2009 at 5:27 ب.ظ
رهگذر جوون
من نیاز به این ندارم که تو خاییمو بخووری
عبدلی میخووره
آب کییرمو بخور رهگذر
آوریل 7th, 2009 at 5:28 ب.ظ
آه آه جوون
مرسی عبدلی بسه
رهگذر دهنتو باز کن بریزم تووش
آوریل 7th, 2009 at 5:53 ب.ظ
این آقای حشر محمد و رهگذر نه حرمت حالیشونه نه بویی از شعور بردن
در ضمن آقای … اگه شما انسانی و ندا خر باشه یا جهان بر عکس شده یا این دنیا جای ما نیست
آوریل 7th, 2009 at 6:01 ب.ظ
من نمیدونم که چی شد اومدم تو این جا و حرف های رکیک چند تا آدم ( آدم که چه عرض کنم ) رو خوندم. اما حقیقت مطلق اینه که خداوند ، پیامبران ، ائمه ، اسلام ، نماز و دین و . . . حقیقت مطلق هستند و بقای این جهان هم به همین چیز هاست . شما هایی که به همدیگه چرت و پرت میگین یه سری آدمایی هستین که یا پدر و مادرای عرق خور داشتین ، یا خودتون بر اثر یه سری عوامل و حرفایی که تو گوشتو خوندن ( چون عقل درست و حسابی ندارید هر مذخرفی رو قبول می کنید ) این مذخرفات رو پذیرفتین . خدا رو شکر که اون بالا هست و اداره جهان به دست شما ها نیست . من اصلا قصد دعوا با شما ها رو ندارم ، اصلا هم براتون ارزشی قائل نیستم ، برام هم مهم نیست که بهم چی جواب میدین ، اما به عنوان یه دوست بهتون میگم که هیچ جا نمیتونید از حقیقت فرار کنید ، حقیقت مطلق هموناییه که وقتی یکی بهتون میگه دهنتون رو باز می کنید و کلی مذخرف میریزید بیرون ؛ علتشم اینه که نفستون نمیخاد قبول کنه که مثلا من دارم درست میگم ، برای این که تو کثافتتون بمونین نفستون بهتون دستور میده که بزن زیرش ، اینا چیه میگن ، بذار تو حال خودم باشم . من باهاتون کاری ندارم ، فقط دوستانه و از صمیم قلب میگم برای همتون متاسفم ، ایشالا که درست بشین ، اما اگه نشدین ایشالا روز قیامت همدیگه رو ببینیم که کی راست میگفته . شما ها خیلی راحت به ما توهین می کنین ، اما ما با شما کاری نداریم چون مدونیم ما به حقیقت واقعی رسیدیم و نفس ما مثل شما نمیگه که فحش بده و بزن زیرش . البته من خودمم بنده گناهکاری هستم اما حداقل از شما ها خیلی آدم ترم !
آوریل 7th, 2009 at 6:08 ب.ظ
ناشناس خيلي مذخرف مينويسي.احتمالا”يا افغاني هستي يا عراقي. مزخرف نه ها مذخرف
آوریل 7th, 2009 at 6:12 ب.ظ
میدونم عزیزم که قبول نمیکنی ، تقصیر خودت نیست ، یکی تو مغزته که نمیذاره بپذیری ، اگه بتونی بندازیش بیرون میفهمی من چی میگم ، مطمئن باش با این وضعیت تا 1000 سال دیگه هم نمیفهمی من چی میگم ، چون اون عوضی که تو مغزته از تو خیلی قویتره ، ای کاش مینداختیش بیرون . . .
آوریل 7th, 2009 at 6:23 ب.ظ
اون ان هائي که از بچگي تو دهن و مخ معلولت ريختن معلوم سخته که بتوني فکر کني.پيامبر و ائمه و… بگذار در کوزه. مغزتون رو اينجوري شستشو دادند .فکر نميکنم اصلا” پدر داشه باشي چه برسه به عرق خورش
آوریل 7th, 2009 at 6:28 ب.ظ
من قبلا هم گفتم که برام مهم نیست چی بهم جواب میدی ، اصلا هم ازت ناراحت نمیشم که بخام بهت توهین کنم ، من میدونم تو تقصیری نداری ، مطمئن باش 100 سال هم با هم بحث کنیم من بهت توهین نمی کنم ، چون تو مغز من کسی نیست که عصبانی بشه و به من امر کنه که بهش فحش بده و نفی کن حرفاشو ، من بازم میگم میدونم تقصر خودت نیست ، با تمام وجودم از خدایی که تو بهش اعتقاد نداری میخام کمکت که ، خدایا خودتم میدونی که مقصر اصلی خودش نیست ، کمکش کن بیاد بیرون از این گرفتاری . . .
آوریل 7th, 2009 at 6:39 ب.ظ
ندا و ستاره
باز هم از سطح فکر کودنتان متاسفم . شماها منظور منو از انگلیسی نفهمیدید . در ضمن اگه اون طوری که شما می گید باشه چادری که موقع خواندن نماز سرت می کنی طرح و مدلش انگلیسی ، این مملکت تو 2500 سال عمرش تا حالا همچین چیزی نداشته .
فقط مثل میمون تقلید از آخوند می کنید و مثل گاو حرفهای آخوندهای ماده رو هم نشخوار می کنید .
آوریل 7th, 2009 at 6:42 ب.ظ
حشر محمد
مبارک باشه
من هم به خاطر بنت جنده محمد (ص) حاضرم جهیزیه ندا و ستاره رو بدم . این بنت حسود و منحرف می فرماید : نگذارید زنان بیوه در خانه بمانند . و آقای حشر محمد شما داری به وظیفه شرعی خودت عمل می کنی .
آوریل 7th, 2009 at 9:22 ب.ظ
بخشيد من در ايران نيستم و ساعت زماني من با ايران متفاوت است و در واقع ساعاتي كه برخي با سواستفاده از اين عنوان مطالبي را نوشتند برابر با نيمه شب اينجا بوده است. كساني كه كلمات ركيك را با اين اسم نوشته اند كسان ديگري غير از من بودند. من فقط نظر اول را دادم.
ندا جان
اتفاقا تمام اين حرفا رو از روي مطالعه ميزنم. اين شر و وراي كه به اسم توجيه منطقي به شما ياد دادن تماما دروغ محض است. وضو و روزه و نماز و … كه برايش دلايل علمي تراشيده اند به قول يكي از دوستان از حجره كله هاي پوسيده و كرم گرفته فيضيه بيرون مي آد. من نميگم بريد نظرات دنياي آزاد و دانشمندان بيدين و فيلسوفان را بخونيد. حتي اگر اهل مطالعه بوديد علي شريعتي هم اين قبيل توجيهات رو رد كرده است.
كاش اين قدر تساهل داشتيد كه مي پذيرفتيد تمام اون چيزي كه از بچگي تو مغزتان كردند واقعيت نيست و شما در دنياي خيالي و متوهمتون قرار داريد. همون دنيايي كه صدها سال قبل از شما اروپايي در آن قرار داشتند.
اتفاقا محض اطلاع شما من انقدر شرف دارم كه اگه با يك نفر باشم و همزمان با 44نفر رابطه ندارم. اين اسم را هم براي اينكه نشان بدم كه پيامبر شما چگونه حشري بوده است انتخاب كردم به نظر خودم تركيب معناداري بوده است.
ضمنا فكر نكنم از انسانهاي معروف تاريخ هيچكس به اندازه محمد پامبر اسلام حشري بوده باشد كه به دختر 9 ساله هم رحم نكرده باشد و بيش از صدها زن صيغه اي و غيرصيغه اي داشته باشد (ايشان گفته اند همزمان 4 زن دائم و چهل زن صيغه اي يعني شما مي توانيد هر روز تركيب حرمسراتون رو به صورت قانوني و شرعي عوض كنيد و لذا در طول عمرتان مي تونيد بيش از صدها و با شايد هزاران زن را تجربه كرده باشيد)
حالا قضاوت كنيد كه حشري كيست؟ من يا فتحعلي شاه يا پيامبر عظيم الشان اسلام حشرمحمد؟؟
آوریل 7th, 2009 at 9:53 ب.ظ
حرفهاي حشر محمد واقعي رو قبول دارم و کاش همه ميتوانستند بدون تعصب و پيشداوري روي مسائل فکر کنند . و يک عده هم اگر يک ذره شعور داشتند با اسم يکي ديگه پيام نميدادند اين هم حنما” جزو تقيه است .
آوریل 7th, 2009 at 11:42 ب.ظ
حشر محمد واقعی
تمام مطالبت را قبوا دارم ولی 40 سال طول می کشه که ندا اینها رو بفهمه .
آوریل 8th, 2009 at 12:05 ق.ظ
متاسفانه نه ندا خانوم تونست دلایل خوبی برای اثبات دین و اسلامش بیاره و نه دوستان دیگه تونستن دلیل خوبی برای رد دین اسلام بیاورند . در حقیقت اینها نظرات شخصی شما درباره اسلام است و هیچ ارزش علمی نداره . آقای حشر محمد اگر پیامبر اسلام مشکل داشته شما خودتو درست کن . برای چی وقتی از هیچی اطلاع نداری صحبت میکنی . ضمنا خواهشا بزرگ شید تا کی میخواهید مثل بچه دبستانی ها حرف بزنید . کسانی هم که فحش میدن به علت اینه که حرف زدن بلد نیستن امید واریم این دوستان هم حرف زدن یاد بگیرند .
آوریل 8th, 2009 at 12:31 ق.ظ
100 سال دیگه هم نمی تونه
آوریل 8th, 2009 at 1:26 ق.ظ
بابا اونایی که رفتند طنز بزرگ سال یعنی محمود احمدی نژآد رو از دست دادند و عمرشون بر فناست!!
آوریل 8th, 2009 at 7:44 ق.ظ
سلام
من براي بعضي از دوستان متأسف هستم اگه به خدا ايمان نداريد نمي گيد چطور بوجود آمديم و چطور از اين دنيا مي ريم ؟؟؟ تا كي مي خوايد جاهل بمونيد !!!!
آوریل 8th, 2009 at 8:12 ق.ظ
اولا خاک برسر حشرمحمدودارودسته اش دوما اونایی که رفتند خارج خیلی عقده ای بودندالبته بعضیاشون حاضرندبرند اب فاضلابو بخورندولی ایران نیاند سوما این حشرمحمدکه میگه پیامبربه دختر 9ساله رحم نکرده بایدبگم که دختران عرب زود به بلوغ جنسی می رسندوضعیف نیستند تازه پیامبرباهاش ازدواج کرده رابطه ی نامشروع که نداشته
آوریل 8th, 2009 at 8:15 ق.ظ
ممدمنگله!!!!!!! go to way
آوریل 8th, 2009 at 8:53 ق.ظ
ستاره خانم از دنيا رفتن كه دليل نميخواد.
حالا تو شده يك بار از خودت بپرسي كه خدا چطوري به وجود اومده؟؟ نكنه خودش با خودش رابطه برقرار كرده و خودشو به وجود آورده!!
تو تا حالا حتي به تصورات كهنه ات هم يك ابسيلون شك نكردي چظور مي خواهي بفهمي كه نسبيت يعني چه و حقيقت چيه؟!
و اما ندا
منطقتون همينه ديگه ! انتظار بيشتري از مومنين و مومنات و مسلمين و مسلمات نميشه داشت.
با اين منطق الان هم يك پيرمرد شصت ساله ميتونه بره يك دختر بچه هاي نه ساله عرب را به عقد در بياره ازاله بكارتش كنه و دحتر نه ساله نه ماه بعد بايد به جاي اين كه عروسك بازي كنه بچه بازي و شوهرداري كنه!!
آوریل 8th, 2009 at 9:04 ق.ظ
حشرمحمد
خدا بي نيازه كسي اونو بوجود نياورده خالقه ، مخلوق نيست اينو بايد بفهمي ولي حيف كه تو نمي فهمي از تو بيشتر از اين انتظار نداريم
آوریل 8th, 2009 at 9:16 ق.ظ
ستاره جان چرا “بايد” اينو بفهمم چون تو ميگي؟ يا چون محمد ميگه؟!
من نگقتم كه خدا نيازمنده يا نيازمند نيست گفتم چرا بايد چيزي رو كه نيستش بايد قبول كنم. من آدم منطقي و بي ايماني هستم.
آوریل 8th, 2009 at 9:26 ق.ظ
حشرمحمد
فقط كافيه به طبيعت نگاه كني به اعضاي بدنت كه چطور منظم بوجود آمدند اصلاً تا حالا به اين فكر كردي؟؟؟ بگو كي قادره اين كارها رو بكنه ؟؟؟؟؟؟
آوریل 8th, 2009 at 9:31 ق.ظ
بر اثر تكامل اين طوري شده
نظريه تكامل و انتخاب طبيعي داروين رو خوندي؟؟؟
آوریل 8th, 2009 at 9:37 ق.ظ
نه نخوندم ولي شما قرآن رو خوندي ؟؟؟ اصلا همين قرآن كافيه ، بدبخت ژاپني ها بر اساس قرآن اين همه پيشرفت كردند !!!
آوریل 8th, 2009 at 9:46 ق.ظ
آره اتفاقا من قرآن خوندم و ببخشيد به جز اراجيفي كه از ذهن معيوبي مثل محمد بيرون مي اومد چيز ديگه اي توش نبود.
ميشه بگيد ژاپنيهاي لامذهب كجا به قرآن رجوع كردند؟؟؟؟؟؟؟؟
با اين كامنت آخر سطح سواد شما مشخص شد. من ديگه جوابي به شما نميدم.
آوریل 8th, 2009 at 9:46 ق.ظ
آره اتفاقا من قرآن خوندم و ببخشيد به جز اراجيفي كه از ذهن معيوبي مثل محمد بيرون مي اومد چيز ديگه اي توش نبود.
ميشه بگيد ژاپنيهاي لامذهب كجا به قرآن رجوع كردند؟؟؟؟؟؟؟؟
با اين كامنت آخر سطح سواد شما مشخص شد. من ديگه جوابي به شما نميدم.
آوریل 8th, 2009 at 9:47 ق.ظ
در جهل مركب ابدالدهر بمانيد
آوریل 8th, 2009 at 9:49 ق.ظ
حشرمحمد
اتفاقا برعكس گفتي واقعا براي شما متأسفم اصلا نمي فهميد
آوریل 8th, 2009 at 10:32 ق.ظ
ناصر
باسلام و عرض ادب
كاملا مشخصه كه آدماي بي سواد ازين حرفا مي زنند-
من خودم چندين دكتر رو ميشناسم كه تو آمريكا هستند ولي اعتقاد زيادي به خدا دارن-ماه رمضون كه ميشه ميان ايران و ميليوني خرج ميكنن -حتي كساي هستند كه نون شب ندارن ولي كمكهاي چند صد هزار تومني ميگيرن-
اصلا زمان براي خدا معني نداره!گذشت زمان رو خدا براي ما افريده-
ستاره تو هم وقتتو صرف اينا نكن اينا آدم بشو نيستند
آوریل 8th, 2009 at 11:26 ق.ظ
ستاره
تو بازم که داری حرفهای آخوندها را نشخوار می کنی . در ضمن دین ومسلک شما روشی است برای وحشی گری و کشتار انسانها . همانطور که محمد (لعنت بر او ) در یک روز 700 نفر رو گردن زد .
آوریل 8th, 2009 at 11:32 ق.ظ
من همون ناشناس دیروزیم . از اون دوستانی که به خدا و ائمه اعتقاد دارن خواهش می کنم برای حفظ حرمت اعتقاداتمون هم که شده این بحث رو تموم کنن . این افرادی که من می بینم به هیچ وجه درست نمیشن. ما میگیم اونا منحرفن ، اونا هم میگن ما منحرفیم ، اما حقیقت خیلی روشنه ، خواهش میکنم به خاطر حفظ حرمت اعتقاداتمون اونا رو به حال خودشون رها کنید، که خدا هم اونا رو به حال خودشون رها کرده . . .
آوریل 8th, 2009 at 11:34 ق.ظ
لعنت بر تو
آوریل 8th, 2009 at 11:42 ق.ظ
من با ناصر و ناشناس موافقم و اينكه عليرضا چرا لعنت مي فرستي صلوات بفرست
آوریل 8th, 2009 at 12:36 ب.ظ
آقا علیرضا حنما شما هم اعتقاداتی داری و دوست نداری بهت توهین بشه.با این توهینای که میکنی حرفای دیگتو خراب نکن.
آوریل 8th, 2009 at 12:38 ب.ظ
در ضمن ستاره خانوم شما هم زیاد نباید داغ کنی چون خیلی از اینا واقعیتهای جامعه ی ماست.
آوریل 8th, 2009 at 12:46 ب.ظ
اتفاقا فرق ما با شماها همينه
ما ميگيم هر چيزي ممكنه اشتباه باشه بنابراين متعصبانه و بي فكر دربارش جبهه نميگيرم. ما هيچي رو حقيقت مطلق نمي دونيم اما شماها هستيدد كه خودتونو حق مي دونيد و بقيه دنيا رو منحرف
بيچاره ها اگه به حرف گربه سياه (قرآن و محمد و اماماي پر زاد و ولد) بارون مي اومد الان مردمان همه دنيا به غير از بخشهايي از ايران و عراق و لبنان بايد منتظر جهنم ابدي بودند.
كاش يك ذره شعور تو اون كله تون بود كه نخواهيد مثل ميمون تقليد كنيد
آوریل 8th, 2009 at 1:22 ب.ظ
حشرمحمد (خر نفهم )
ميمون خودتي كه از بيگانه ها تقليد ميكني
آوریل 8th, 2009 at 1:34 ب.ظ
بچه ها موافقيد از اين به بعد در ادامه اسم محمد عبارت گجستك (به پارسي ميانه يعني ملعون) را به كار ببريم؟؟
البته من خودم موافق همون حشري هستم كه حشرمحمد گفت. مطمئنم كه خود اون حضرت هم تو گور با اين اسم بيشتر حال ميكنه و استخواناش برك دنس مي زنه. آخ كه بيچاره سني نداشت و تو شصت و سه سالگي به درك واصل شد . آرزو تو دلش موند كه پرده ي دختراي پنج ساله رو هم بزنه كه اسمش تو ركورداي گينس ثبت بشه. آي تخم جن چه مارمولكي بوده ها واسه خودش
بچه ها راسته كه ميگن حسين به خاطر يه زن شوهردار با يزيد سر شاخ شده؟؟؟ (اگه راست نبود كه سر شاخ نميشد مي نشست زندگيشو ميكرد) ميگن قبل از مرگش پشم و پيلي ها رو زده بود كه ميره پيشه ملائكه تر تميز باشه . بيچاره ارزوي زنه رو با خودش به گور برد و معلوم نشد ك سپاهيان عبيداله با زينبش تو راه چكار كردن. راستي ميگن سجاده هم همجنس باز بوده ، آره؟؟
آخ من دارم سوسك ميشم چرا!!!! هه هه هه
آوریل 8th, 2009 at 2:02 ب.ظ
از 12 امامی که مثل قارچ روئیده اند تمامی شان یا به خاطر زن کشته شده اند یا به خاطر مقام . افراد مذهبی و اسلام مابی هم مثل شما شدید ادامه دهندگان راه امامان گجستک هستید .
در ضمن اگه اسلامی که می گید هم مورد تایید باشه باز هم سنی ها از شماها خیلی روشنفکرترهستند .
آوریل 8th, 2009 at 2:18 ب.ظ
وای وای چه حرفایی زشته به خداسیاره از اون دنیات بترس ازشب اول قبربترس که نکیرومنکرمیان سراغت وای ان قدربه پیامبر توهین نکن پیامبرخیلی مقدسه این توهستی که به بچه ی پنج ساله هم رحم نمیکنی pederestوبی رحم
آوریل 8th, 2009 at 2:18 ب.ظ
عليرضا
بگو ببينم مذهب تو چيه ؟؟
آوریل 8th, 2009 at 2:19 ب.ظ
اين آخرشو خوب اومدي عليرضا
آوریل 8th, 2009 at 2:33 ب.ظ
ستاره
تو بازم که داری حرفهای آخوندها را نشخوار می کنی . در ضمن دین ومسلک شما روشی است برای وحشی گری و کشتار انسانها . همانطور که محمد (لعنت بر او ) در یک روز 700 نفر رو گردن زد .
آوریل 8th, 2009 at 3:05 ب.ظ
کسي ميدونه چرا صفحه اول نظرات نمياد.
آوریل 8th, 2009 at 5:44 ب.ظ
برو يارو چرا به پيامبر توهين مي كني با اين حرفات معلومه بدجور ادم احمقي هستي برو يه كم تحقيق كن بعد بيا چرند بگو اگه با اخوندو انقلاب مخالفي دليل نداره به اسلامو پيامبر توهين كني واست متاسفم
آوریل 8th, 2009 at 5:58 ب.ظ
واقعا شرم بر شما که خدا وپیامبر خدا وائمه اطهار را نگه نمیدارید.
انشالله به زودی زود به سزای اعمال کثیف و توهینهای بی شرمانه خود میرسید.
بدبختهای بیچاره من تمام این مطالبی رو که در سر شما بی مغزها فرو کرده اند رو عینا قبلا شنیدم.
میدونید این افکار پوچ وتوهین آمیز رو کی پخش میکنه؟ بهایی های کثیف
شما نامسلمونها دارید تیشه به ریشه خودتون میزنید با این توهینها که چیزی از قداست پیامبر خدا کم نمیشه
به کوری چشم شما هر روز داره به تعداد مسلمونهای جهان افزوده میشه
از اینکه میبینم بعضی هموطنهام اینقدر نفهم و بی شعوری از خودشون نشون میدم خجالت میکشم.
اگه یک عرب سنی این مطالب رو ببینه چی فکر میکنه؟؟!!!!!!!!!!
سعی کنید آدم باشید و به خودتون بیاید و نعمتهای خالقتون رو شکر گذار باشید
آوریل 8th, 2009 at 6:51 ب.ظ
بزغاله مگه عرب سنی چشه ؟
شماها تحمل یک مسلمان سنی را هم ندارید ولی اومدین دارین برای ما خدا و پیامبر گجستک را تبلیغ می کنید .
ندا خاونم مشخصه که شما چند بار مردین و زنده شدین چون مشخصه که اطلاعات خوبی از نکیر و منکر داری .
امام حسینتان هم که در صحرای کربلا شعور این را نداشت که یک چاه 1 متری در نزدیکی فرات بزند به آب می رسد نه اینکه مثل فلسطینی ها ابوالفضل را تشویق به حملات انتحاری بکنه و ابول هم بره دست و پا شده بده و بدون آب برگرده . می دونی چرا ؟ چون عشق به دختر یزدگر مغزشو فلج کرده بود .
خاک بر سر امامان دغل باز و کثیفتان .
آوریل 8th, 2009 at 6:52 ب.ظ
ستاره جان
مگه کسی انسان و مجبور کرده که حتماَ باید یک مذهبی داشته باشه ؟
آوریل 8th, 2009 at 7:00 ب.ظ
آقای مدیر لطفاً کلمه بدون سانسور را از سایتتون پاک کنید .
آوریل 8th, 2009 at 7:02 ب.ظ
ندا خانوم
شما مثل اینکه چند بار مردین و زنده شدین چون اطلاعات خوبی از نکیر و منکر دارین .
امامانتون هم اینطوری بودن . صبح تا شب تو خونه نشسته بودن و برای مردم اراجیف و خزعبلات می بافتند .
آوریل 8th, 2009 at 7:07 ب.ظ
امامان هم مثل آخوندها چرند و پرند می گفتند .
آوریل 8th, 2009 at 7:09 ب.ظ
بله کاملاً درسته . نمونه اش همین امام حسین بود که شعورش نمی رسید که وقتی در نزدیکی فرات بود یک چاه 1 متری بزند به آب می رسد نه اینکه ابوالفضل را تشویق به حملات انتحاری بکنه و ابول هم بره و دست و پا شو بده و برگرده ما هم 40 روز براش هی زر بزنیم .
آوریل 8th, 2009 at 7:11 ب.ظ
با نظر ناشناس کاملاً موافقم . می دونی چرا شعورش را نداشت ؟ چون عشق دختر یزدگر مغزشو فلج کرده بود .
آوریل 8th, 2009 at 7:56 ب.ظ
زندگي دفتري از خاطرهاست … يک نفر در دل شب ، يک نفر در دل خاک … يک نفر همدم خوشبختي هاست ، يک نفر همسفر سختي هاست ،چشم تا باز کنيم عمرمان مي گذرد… ما همه همسفريم
واقعا آدم تعجب مي كنه از اين ادمايي كه به هيچي اعتقاد ندارند و فكر مي كنن مثل حيوان ادم تكامل پيدا كرده بعد هم يكسري نظرياتم واسه خودشون مي بافن همون اقايي كه اسم خودشو گذاشته حشر محمد بعد خودشم با سواد تصور مي كنه نمي دونه نظريه داروين امروزه بين زيست شناسان اعتباري نداره و رد شده
بعد نمي دونه پيامبر همه زنها زن اصليش نبودن بلكه اين زنها زنايي بودن بي سر پزست و چون پيامبر بهشون زياد سركشي ميكرده اونارو به صيغه خودش دراورده
در اخر بگم به كسايي كه به هيچي اعتقاد ندارند مايي كه اعتقاد داريم بعد مرگ هيچي از دست نداديم اگه حرف شما راست بود كه فرقي واسه ما نكرده ولي اگه خدا و جهان ديگه اي وجود داشت واي بر شما
آوریل 8th, 2009 at 9:08 ب.ظ
بهزاد بدبخت تو دنيا رو از دست دادي به خاطر يه سري افكار ماليخوليايي تو كله ات. اخونده كه داره حالسشو مي بره
آوریل 8th, 2009 at 9:58 ب.ظ
بیاین یکم واقع بین باشیم .. به جای این که هر روز سرمونو بذاریم زمینو تهمون رو هوا کنیم و یه مشت جمله ی عربی تو روز تکرار کنیم و هی به خودمون بقبولونیم که با این کار میریم تو بهشت و از اینجور اراجیف…! یه فکری به حال کشورمون که 2500 سال قدمت داره و الان تا خرخره تو لجن و روز به روز هم اوضاعش داره بدتر میشه بکنیم.. دین من حقیقت و راستی است .. نه اسلام و مسیحیت و ….
بیاین یکم از این حصاری که سالیان سال دور افکارمون کشیدن خارج بشیم.
{{ کوروش تو نخواب که ملتت در خواب است.. }}
آوریل 9th, 2009 at 12:02 ق.ظ
اين حرفها چيه؟ ايران کشور اسلامي وخيلي خوبيه.اينها رو دشمنان اسلام درست ميکنند چون ريئس جمهور هايشون نور ندارند حسودي ميکنند. تو ايران اصلا” فساد و کثيفي وجود نداره.ايران آبرو اسلام و مدينه فاضله است. اين سايت رو هم نگاه کنيد . http://www.dailymotion.com/video/x7rzq7_tajavoz-be-dokhtaran-dar-iran_news
آوریل 9th, 2009 at 12:08 ق.ظ
بهزاد 21
محمد که این همه دوستدار زنان بی سرپرست بود چرا همشو خودش صیغه کرد در حالی که در بین اصحابش افراد ثروتمند بسیاری وجود داشتند . کاملاً مشخصه که حرفهای آخوندها را بدون هیچ گونه تغییری داری برای ما نشخوار می کنی .
آوریل 9th, 2009 at 12:10 ق.ظ
onasis
خدا نکنه که این خشکه مقدس ها تغییر فکر و روش بدهند چون در آن صورت هم می شوند افراطی های فالانژ که همه رو به یک چشم می بینند .
آوریل 9th, 2009 at 11:17 ق.ظ
علیرضا جان
این عقاید مزخرف سالیان سال که تو ایران جا افتاده… تا موقعی که میرن خودشونو به پنجره فولاد میبندنو یا اینکه منتظر میشن عباس با دو دست بریده بیاد شفاعتشونو بکنه این نسل آریایی با این همه قدمت توی همین لجنی که هست غوطه ور و بیش از پیش هم فرو میره.
مشکل اساسی تر از این حرفاس برادر من.
آوریل 9th, 2009 at 11:37 ق.ظ
ببينيد اگه منطق داريد پس با دليل حرف بزنيد من نه از آخوندها پيروي كردم نه همشونو قبول دارم و نه افكار ماليخوليايي دارم من فقط با منطق چند تا دليل آوردم همين ثانيا تمام حرفهايي كه مي زنيد از رو معده است هيچ منطقي درش ني
ثالثا اسلام بد نيست فقط تو اون زمون هم يكسري افراد بي منطق و بي سواد مثل شماها بودن كه وجهشو خراب كردن مثلا شما مي دونيد يكي از مخالفان حمله به ايران اون زمون حضرت علي بوده بعد شماهاي بي منطق فقط ياد گرفتيد چشاتونو روي حقيقت ببنديد بعد دهنتونو وا كنيد
مثلا شما چي رو مي خوايد ثابت كنيد شمايي كه فكر مي كنيد حتي خدايي وجود نداره و همينجوريي كشكي تكامل پيدا كرديد ارزش حرف زدن نداريد تازه باستان شناسان كشف كردن انسانهاي بدوي هم يه چيزي رو مي پرستيدند
در آخر اگه شماها راست بگيد بعد مرگ ما ضرري نكرديم ولي اگه ما راست بگيم واي بر شما
آوریل 9th, 2009 at 11:48 ق.ظ
راستي يادم رفت جواب جناب عليرضا رو بدم به نظر من اگه حضرت محمد اون زنارو صيغه نمي كرد يكسري آدم هاي مثل شما هم اون زمون به پيامبرافترا مي زدند و حضرت و متهم مي كردن
بعدش جناب علرضا من اصلا خشكه مقدس نيستم تازه از اين دست آدم ها هم زياد خوشم نمي ياد من فقط فكر مي كنم بعد حرف مي زنم به شما هم توصيه مي كنم همين كارو بكني
آوریل 9th, 2009 at 12:05 ب.ظ
آدم اگه بخواد یه مسیر درستی رو بره نیازی به تقلید کردن از دین و اینجورحرفا نداره… شاید بگید که اسلام یه جور حصاره که آدم و از انجام خیلی کارا باز میداره اما هزاران نفر هستن که هیچ دینی ندارن ولی موقعی که میخوان یه دروغی رو بگن یا یه عمل زشتی رو انجام بدن از نوک پا تا موی سرشون شروع به لرزیدن میکنه.. آدم فکر و عقل و شعور داره و میتونه خودش راه خودشو انتخاب کنه .. نیازی به قرآن و اسلام و این خشکه مقدس بازیا و امثال اینا هم نیست…
آدم اگه خودش بخواد به کامیابی برسه خیلی راحت میتونه.. به هیچ دین و مذهبی هم نیاز نداره.
آوریل 9th, 2009 at 1:52 ب.ظ
Onasis عزیز
در ضمن بزرگان جهان هم دین را مانعی برای پیشرفت انسان دانسته اند . همانطوری که دین در زمان قرون وسطی مانع از تحول و پیشرفت بشر بود حالا هم دین همان دین است فرقی هم نمی کند چه اسلام ، چه مسیحیت و چه یهودیت .
دین افیون توده هاست .
آوریل 9th, 2009 at 1:57 ب.ظ
Behzad 21
دینی که شما فعلاً داری تبلیغ می کنی اگر واقعاً مطالعاتی غیر از کتب مدرسه داشتید متوجه می شدید کتاب قرآن یک کپی دیگر از تورات است که ذهن بیمار محمد و یارانش آن را تکمیل تر کرد .
و درباره امام علی تان : علی دارای شخصیتی بسیار خشک مزاج و تندخو بود که محمد هم از این موضوع نهایت استفاده را کرده و در تمام جنگهایی که نیاز به وحشی گری و کشتار بیشتری بوده همیشه علی در راس آن قرار دارد .
آوریل 9th, 2009 at 2:19 ب.ظ
Behzad21
و درمورد امام علی هم این که دارای شخصیتی تند خو و خشک مزاج بودند و محمد هم از این موضوع نهایت استفاده را کرده بود و همیشه در جنگهایی که نیاز به کشتار و قتل عام بیشتری داشت امام علی (ععععععععع) در راس آن قرار داشت .
آوریل 9th, 2009 at 3:12 ب.ظ
آية 40 سورة غافر ميگويد:
هر كسي در دنيا گناهي انجام دهد، در آخرت به مثل آن مجازات ميشود …
اين مضمون در آية 27 سورة يونس و آية 160 سورة انعام نيز تكرار شده است. اما سؤال اين است كه اصولاً چگونه ميتوان بگونهاي معقول و معنادار، از «مثل» بودن و يا «تناسب» مجازاتهاي اخروي ـ به صورتي كه در قرآن آمده است ـ با جرايم و گناهان دنيوي آدميان سخن گفت؟ ملاك و معيار «مثل» يا «متناسب» بودن مجازاتهاي آنچناني در جهنم، با گناهان دنيوي انسان چيست؟ چگونه ميتوان هزاران سال (و در مواردي: بينهايت) سوختن در آتش دوزخ را ـ كه البته با صدها نوع شكنجة طاقتفرساي ديگر نيز همراه است ـ «مثل» يا «متناسب» با زنا يا حرامخواري و يا دزدي و … دانست؟ این که نهایت بی عدالتیه!!
کسایی که دم از دین اسلام و قرآن و سخن حق محمد میزنن لطفا به این سوال جواب بدن!
آوریل 9th, 2009 at 3:22 ب.ظ
شاید اشتباه چاپی بوده .
آوریل 9th, 2009 at 3:23 ب.ظ
40 تا زن گرفتن محمد هم تفاوتی با زنا ندارد . چه اشتهایی هم داشته .
آوریل 9th, 2009 at 3:54 ب.ظ
من بابهزادخان موافقم راستی به نظرمن این علیرضاروبایدکشت بایک عددمگس کش!!!!!!!!!!!
آوریل 9th, 2009 at 6:45 ب.ظ
آقای دکتر
حال کردم اساسی .
ندا شاه ماهی مگس کشت را نگه دار برای اسلحه امام زمانتان که می خواد بیاد دنیارو اصلاح کنه .
آوریل 9th, 2009 at 6:59 ب.ظ
[حذف . اخطار به کاربر ]
آوریل 9th, 2009 at 7:08 ب.ظ
دکترجان تو که کشتی این ندا شاه ماهی ما رو بابا یک آمپول زدن که نیازی نداره که 1 متر شلوارشو بکشی پایین .
آوریل 9th, 2009 at 8:02 ب.ظ
مرحوم ندا شاه ماهی
کجایی که یادت به خیر .
آوریل 9th, 2009 at 10:21 ب.ظ
من تو اين يك هفته اي كه تو اين سايت اومدم فهميدم يكسري ادما مي يان اينجا نظر مي دن كه نه منطق مي دونن چيه نه خيلي اطلاعاتشون كامله فقط يكسري اراجيف تو مغزشون كردن و دارن همونا رو تكرار مي كنن حالا يكي مثل من بياد هي با منطق با شماها حرف بزنه فايده نداره پس منم بي خيال مي شم ديگه جوابي بهتون نميدم چون هيچ منطقي نداريد
در آخر بگم اگه شماها راست بگيد كه ما ضرري نكرديم ولي اگه ما راست بگيم واي بر شما
آوریل 10th, 2009 at 12:07 ق.ظ
ضرری که به شما می رسد بیشتر از ماست چون بیشتر عمرتان را یا در حال خواندن نماز و دعا و ذکر و دعای عاشورا و کمیل و هزاران کوفت دیکگه و همچنین اوقات فراغت خود را در مساجد و تکیه ها همراه با آخوندهای متقلب می گذرانید . و نصف بیشتر از عمرتان را مشغول ثابت کردن اسلام ناب هستید .
آوریل 10th, 2009 at 12:21 ق.ظ
مثل اینکه جوابی برای سوال من از مسلمانان متفکر و روشن بین یافت نشد!!
به نظر من بهتر که این بحث همینجا تموم بشه…
در ضمن آقای behzad که دم از منطق و عقل و شعور میزنی… چرا به سوال من جوابی به اصطلاح منطقی ندادی..؟!!
آدم بی عقل و منطق همیشه صفات خودشو به دیگران نسبت میده!!
آوریل 10th, 2009 at 10:46 ق.ظ
معمولا همینه… این مثل، هم مصداق همین مطلب میشه هم مصداق کسانی که ازدواج کرده اند… زندگی یا همون ازدواج مثل شهری هست که دورش حصار کشیده اند… اونهایی که درونش هستند میخوان بیان بیرون و اونهایی که بیرون هستند میخوان برن توش
آوریل 10th, 2009 at 10:49 ق.ظ
وای اقای دکتر !!!!!!!!چه طوردلت میاد خوشگل من نداجون شاه ماهی رواذیت کنی؟؟؟؟؟یه باردیگه ازاین حرفای سکسی بهش بزنی من میدونم وتو پدرتودرمیارم شاه ماهی فقط مال منه عشق منه حق منه سهم منه
آوریل 10th, 2009 at 11:07 ق.ظ
[حذف]
آوریل 10th, 2009 at 11:21 ق.ظ
اقای onasisبه نظرمن این مجازات سوختن دراتش جهنم وشکنجه غیره برای کسانی که زنال یا دزدی وغیره انجام میدهند کم هم است مگه خدابه شماعقل نداده یاراهو چاه روبهتون نشون نداده که این کارارومیکنید؟؟؟؟حتماالان میگیدانسان جایزالخطاست این درسته ولی نه اینکه هرغلطی دلش خواست بکنه کسانی امثال این اقای دکتر مجازات هایی مثل سوختن دراتش وغیره حقشان استدرضمن خداازهمه ی شماداناتر وتواناتره ومیدونه هرگناهی چه نوع مجازاتی داره
آوریل 10th, 2009 at 11:26 ق.ظ
اقای دکترانتر بی غیرت پفیوزحرف دهنتو بفهم لاشی اشغال عوضی!!!!!!
آوریل 10th, 2009 at 1:18 ب.ظ
خاک بر سر یه سری آدم های عقده ای که اینجا دنبال باسن چند تا دختر اقفتادن همینه کشور عقب موندس هنوز خیلی مسائل واسه دوستان حل نشده آفرین آفرین
آوریل 10th, 2009 at 3:52 ب.ظ
ندا شاه ماهی
عزیزم اونی که گفتی زنا است نه زنال . در ثانی اگه آقای دکتر بفهمه که اشتباهی نوشتی دوباره بهت آمپول می زنه . مواظب خودن باش دختر گلم .
آوریل 10th, 2009 at 3:58 ب.ظ
خداوند در هیچ موردی راه و چاه را به انسان نشان نداده است . اگر منظورتان به قول معروف کتابهای آسمانی است تمامی آنها پرورده ذهن های بیماری است که در هر دوره در هر جامعه ای وجود داشته اند .
در ضمن انسان در هر دوره زمانی با توجه به شعور و کمال خود پیشرفتهایی داشته که راه را از چاه تشخیص داده و خواهد داد . لطفاً اراجیف دینی و مذهبی را به شعور و فهم آدمها نسبت ندهید .
آوریل 10th, 2009 at 4:21 ب.ظ
خانم ندا … با کمال احترام باید بگم حرفتون اصلا جواب درست و منطقی برای این سوال نیست… اصلا چرا این گونه مجازاتای نا عادلانه فقط توی قرآن اومده… چندین و چند مثال دیگه هم میتونم بزنم که اشکالات و ایرادات این قرآن به اصطلاح حق رو نشون میده.. در ضمن اصلا شما بر چه پایه و اساسی میگین که قرآن کلام حق؟!! مگه خدا اون بالا چاپخونه داره که هی ایه و سوره به برای یه آدمی که ذره ای سواد نداره نازل کنه و اونم این حرفا رو به خورد اعراب بده؟!!! قرآن فقط و فقط کلام محمد و بس…
آوریل 10th, 2009 at 5:59 ب.ظ
نداجون شاه ماهی قربونت برم من چه جوری حالیت کنم که دوستت دارم جیگرررررررررررر؟؟؟؟؟اخ دخترای امروزی تا یه تیکه بهشون میندازی بدی بهت چراغ سبزمیدن ولی این نداشاه ماهی خیلی مغروره اصلا به ما محل نمیده علیرضا خان به نظرت چه جوری بایدادبش کنیم تا بهم محل بده؟؟؟؟؟؟البته من یه راهی بلدم ولی خیلی دردناکه============>>>>>>> اول تویه راه حل بهتربده اگه عمل نکردمجبوریم بریم سراغ اون راه حل دردناک که خودم گفتم!!!!!!!!!فهمیدی که؟
آوریل 10th, 2009 at 6:55 ب.ظ
من نه ستاره رومیخام ونه الهامو میخام من فقط نداشاه ماهی رومیخاممممممممممممم مادرجااااااااان این نداکوچولوفقط مال منه دوستت دارمممممممم اینم امپول عشق بگیرنداااااااااا اخخخخخخخخخخ================>>>>>>>>
آوریل 10th, 2009 at 7:01 ب.ظ
نداجون شاه ماهی مردی یا زنده ای؟؟؟یه چیزی بگونکنه ازشدت دردامپولم مردی ونتونستی دردروتحمل کنی !یه اخ واوخی بکن دیگه بفهمم زنده ای یانه !!!!!!نکنه مردی نگرانتم توروخداجواب بده وای خدامنوبکشه اگه مرده باشی نداازدست من ناراحتی؟؟؟ببخشیدبهت حرف سکسی اخه خیلیکوچولوونازو بانمکی دوست دارم بهت حرف سکسی بزنم نمی تونم جلوی خودموبگیرم علیرضا ندامرد؟؟؟
آوریل 10th, 2009 at 7:24 ب.ظ
آقای دکتر
اینجانب تمام سعی خود را در رسیدن شما به عشقتان ندا شاه ماهی انجام خواهم داد .
راه حلی که دارم این است که بهتره آمپولهایتان را با ماده بی حس کننده تزریق نمایید تا فریاد عشقتان باعث آزار و اذیت دیگر هموطنان نشود .
آوریل 10th, 2009 at 10:00 ب.ظ
خواستم واسه هميشه نظر ندم ديدم نمي شه از نظر آخر شروع ميكنم جناب عليرضا اولا يه حد و مرزي بين عشق با هوس و امر جنسي هست اين نظرت نشون مي ده خيلي سطح هوش و منطقت پايينه بعد اين مثلا دكتر كه جواب دادن نداره چون همينجوريش معلومه بد جور عقدهايه
بعدش جناب اوناسيس بايد بگم جواب سوال شما اينه اون وقتي كه قران نازل شده آدمهاي اون موقع شعور و سواد اين زمونو نداشتند پس خدا امده تو قران يكسري تشبيه ها بكار برده تا مردمو اون زمون متوجه اشتباه بودن اون اعمال بشن البته شماهام فكر كنم شعور و منطقطون در حد مردم همون زمون باقي مونده
بعدش جناب عليرضا بنده معمولا خيلي وقت آزاد ندارم كه بخوام صبح تا شب تو مسجد ها و پاي منبر ها باشم چون دانشجوي ترم آخرم بعدش خدا هم آدم ها رو مجبور نكرده تمام اعمال مستحب و انجام بدن
ولي فكر كنم شما عجيب بيكاريد و يه ذهن بد جور پريشاني داريد
آوریل 10th, 2009 at 10:27 ب.ظ
جناب behzad21
اگر به قول شما در آن زمان آدم باسواد و با شعوری وجود نداشت پس چگونه این قرآن کتابت شده است؟ نکنه خداوند به محمد جون کلاس تایپ هم گذاشته بود مثل کلاس معراج محمد به فضا با الاغ .
درثانی اگر خداوند یکسری تشبیهاتی بکاربرده که متوجه اون اعمال بشن ولی در این دوره که به قول شما شعور و سوادومون از اونها بیشتره پس نیازی هم به این اراجیف قرآنی و اسلامی هم نداریم .
در ضمن رشته شما مطمئناً روانشناسی کامنتی است .
آوریل 11th, 2009 at 8:00 ق.ظ
علیرضا جان اخه بابی حس کننده که حال نمیده تمام عشق وکیف سکس به دادوفریادشه اونم دادوریادیه جیگری مثل نداشاه ماهی اخ که شنیدن جیغ های نداشاه ماهی ودردکشیدنش چه لذت بخشه !!!!!تازه الان میخام نداکوچولوروبغلش کنم ببرمش مطبم بهش جی جی مو==============>>>>>>>نشونش بدم اخجوووووووون نداکوچولواترسیدی؟؟؟من عاشق اینم که بچه هایی مثل توروبترسونم اخی نازیییییی کوچولوی من
آوریل 11th, 2009 at 8:53 ق.ظ
اقای دکترلطفا بی خیال من شومن ان قدرترسوام که نگو اصلا میدونی چیه من هنوزبچه ام زوددردم میگیره به دردسکس نمیخورم
آوریل 11th, 2009 at 9:30 ق.ظ
با سلام
از اول شروع اتفاقات در ايران ماندم و در حال حاضر هم وضع من بهتر از بقيه نيست ولي ماندم و به حا انانكه رفتند هميشه خنديدم چون من و امسال من مانددند تا ايران بماند و من هستم با تمام مشكلات ان و ميمانم در كنار ان تا ايران سرافراز بماند انانكه ميروند از خود فرار ميكنند و ايران را به دست نا اهل ميسپارند
آوریل 11th, 2009 at 9:37 ق.ظ
واقيتش جناب عليرضا اولا قران زمان پيامبر كتابت نشده از همين حرفت معلومه بد جور بي سوادي بعدش پيامبر مردمو ترغيب مي كرد كه سواد ياد بگيرن و قران زمان حضرت علي كتابت شده تازه معراج رو با الاغ پيامبر نرفته بلكه روحه كه به معراج رفته البته شما كه به روح اعتقادي نداريد و احتمالا فكر مي كنيد همين جوري كشكي تكامل پيدا كرديد خداييش آدم به اعتقادات بعضي از شماها خندش مي گيره
در ثاني قران اونقدر فراگيره كه هيچ وقت كهنه نمي شه بلكه مي تونه مورد استفاده انسانهاي بي سواد مثل شما قرار بگيره تا آدماي باسواد كافيه يه كم توش تعمق كني كه فكر مي كنم شما كه ذهنتونو پر از اراجيف كردين اين كارو نمي توني بكني
ثالثا من مهندسي كامپيوتر مي خونم بر خلاف شما كه فكرتونو مشغول كرديد به دليل آوردن مسخره بر ضد اسلامو پيامبرو فكر مي كنم بايد يه روانشناس ضد ديني بي سواد و بي منطقي باشيد البته احتمالا از اين دكتراهاي افتخاري داريد كه هيچي بارشون نيست
در آخر اگه شما راست بگيد بعد مرگ ما ضرري نكرديم ولي اگه ما راست بگيم واي بر شما
آوریل 11th, 2009 at 10:20 ق.ظ
جناب behzad 21
به نظر شما کدام یک از اصحاب پیامبرتان توانسته قرآن به این کلفتی را سر تا به ته ازبر کند و بدون هیچ کم و کاستی دوباره بازگو کند و افراد با سواد هم کتابت کنند .
(معراج با الاغ داستان دیگری دارد )
عزیزم درسته که روح به معراج می رود ولی اگر اینگونه که محمد می گوید باشد من هر روز و یا شاید اغلب اوقات به معراج می روم.
در ثانی محمد چگونه مردم را ترغیب به یادگیری سواد نمود که در آن زمان به گفته خودتان فرد با سوادی وجود نداشت پس این افراد از چه کسی و یا کسانی یاد گرفته اند که آنها نتوانسته اند قرآن را کتابت کنند .
عزیزم نه تنها سخنان شما بلکه تمامی سخنان اسلام پرستان و اخوندها پر است از مغلطه و سخنان من درآوردی .
آوریل 11th, 2009 at 10:27 ق.ظ
در ضمن چنه آیه کوتاه از قرآن :
ای مردم زنان همانند مزارع شما هستند پس آنها را شخم بزنید و …………
ای کسانی که ایمان آوردید بکشید کسانی را که ایمان به خداوند یکتا ندارند و ………….
ای کسانی که ایمان آوردی زنان شما در اثر نافرمانی مستحق تذکر و یادآوری می باشند و در صورت تکرار از همبستری با آنان اجتناب ورزید و در صورت ادامه نافرمانی آنها را کتک بزنید و …….
در ضمن اگر خواستید راجع به بحث و چیزهایی که گفته ام با سند و مدرک ایرانی و جهانی برایتان ثابت کنم می توانم email خود را در اختیارتان قرار دهم .
آوریل 11th, 2009 at 10:36 ق.ظ
ندا جون شاه ماهی خوشگلم منم بلدم عشق بازی کنم اگه توبخای دیگه حرفای سکسی نمیزنم نداجون بیااشتی منوببخش عزیزم اینم یه شعرتقدیم به ندا جون رفتی بی انکه بدونی دل من مال خودت بود/حال بغض های شبونم به خدامال خودت بود
آوریل 11th, 2009 at 10:43 ق.ظ
اقای علیرضاخان به قول برره ای ها ان قدرحرف مجانی ازخودت درنوکن!!!!!!!تودوست داری ازادوبی بندوبارباشی چرا به پیامبرواسلام ومسلمونا توهین میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟دوست داری مثل اقای دکتردنبال سکس وبی بندوباری باشی بروانتالیلی ترکیه !!!! چون میدونی که اونجا همه اعم اززن ومردباشورت بیرون میان اینجا چه کارمیکنی؟؟ان قدرهم ادای سوفسطایی هارودرنیار ومغلطه نکن
آوریل 11th, 2009 at 11:42 ق.ظ
عليرضا جان كي به كي ميگه سوفسطايي!! اينم ظاهرا تو تلويزيون ضرغامي شنيده خانم كوچولو!
ضمنا آرش خان امثال را با ث مينويسند نه با سين! با اين سطح سواد مي خواهي ايران را بسازي؟!!!
دوستان بايد يك واقعيت رو قبول داشت. محمد گرچه آدم امي و بيسوادي بوده اما بسيار باهوش و زيرك بود. با تمام امل بودنش خريت مردم را تشخيص داد و توانست تورات و انجيل را از راهب نصراني (مسيحي) از بر كند و همان قوانين موسي ساخته را براي يك امت گوساله پرست ديگر تكرار كند. او به قدري حيله گر بود كه براي دستيابي به شهوت قدرتش از مثلثي كه به قول شريعتي مثلث شيطاني است ( زر و زور و تزوير) استفاده كرد. تزوير او موهومات و خرافاتي بود كه به خورد مردم داد. تا زماني كه زور داشت سگان وحشي اش مثل طلحه و زبير و علي و عمر را به جان بيگناهاني مي انداخت كه او را قبول نداشتند و زماني كه در موضع ضعف بود با خدعه و نيرنگ وارد مي شد. او براي دستيابي به زر و ثروت با زني بسيار بزرگتر از خود ازدواج كرد كه هم شهوت فتيش پسند خود را ارضا كند و هم ثروت پيرزن را بالا بكشد.
از اين دست موارد در زندگي اين ديو انسان نما بسيار است. او يك گرگ طماع با صورت انسان بود كه نسل او هم همين گرگ صفتي و شهوت و طمع قدرت و ثروت را از او به ارث بردند.
آوریل 11th, 2009 at 12:03 ب.ظ
سیاره عزیز
واژه کفتار مناسب تر از گرگ است .
آوریل 11th, 2009 at 12:04 ب.ظ
جناب عليرضا اولا من بهزاد 22 ام چون تازه ديروز رفتم تو 22 سال بعدش ديگه حوصله ام سر رفت اينقده جواب شماها رو دادم ضرب المثل داريم كه مي گه عاقل به يك اشاره
حالا شما برو هي تو قران و بگرد يه ايه گير بيار اينجا بنويس ما بشينيم واست تفسير كنيم اگه مي خواي تفسير ايه ها رو بدوني برو كتابهاي زيادي تفسير كردن بخون البته دلايل اون كتابا رو با منطق و عقلت مقايسه كن اگه جور دراومد قبولشون كن البته مي دونم شما اينقده مغزتو با اراجيف پر كردي اگه نعوذوبالله خدا هم بياد تو اين جهان واست ظاهر شه قبول نمي كني
من ديگه خسته شدم اينقده واسه شما تفسيرو دليل و منطق آوردم فقط اميد وارم خدا يه كمكي بهت بكنه كه يه كم ذهنتو خالي كني و بي طرفانه درباره خدا و پيامبرو جهان و آفرينش فكر كني همين
راستي جناب دكتر واقعا فكر كنم شما هم زندگيتون خلاصه شده تو لجنزار هوس راستي شما هم اين فيلم تجاوز افغاني ها به اون دختره رو ديديد فك كنم اگه شما هم اونجا بوديد احتمالا همين كارو با دختره مي كرديد آخه نظراتتون نشون مي ده بد جور ……………………………………………
ندا خانوم شما هم وقت خودتونو هدر نديد به اينا جواب بدين چون فك كنم هيچ فايدهاي نداره چون بد جور بي منطقند من كه تا اينجا هر چي واسشون منطقي حرف زدم فايده نداشت
احتمالا ديگه نظري ندم كلا بي خيال شم چون هيچ فايدهاي نداره
اينم امضاي تمام نظراتم:
اگه شما راست بگيد ما بعد مرگ ضرري نكرديم ولي اگه ما راست بگيم واي بر شما
آوریل 11th, 2009 at 12:14 ب.ظ
بهزادخان یه چیزی بگوکه واقعیت داشته باشه اخه این علیرضا که عقل نداره تابخاد این چیزاروبفهمه !!!!
آوریل 11th, 2009 at 12:23 ب.ظ
جناب بهزاد
من به اندازه دو برابر وزنتان از این کتابهای تفسیر و منطق خوانده ام . تنها چیزی که در این کتابها وجود دارد همشون کشتار است و سکس .
در ضمن عزیزم نیازی نیست در قرآن دنبال آیه ای بگردم . من 6 بار قرآن را با ترجمه فارسی خوانده ام و انواع تفسیرها را راجع به آن خوانده و شنیده ام . و تقریباً بیشتر از نصف آن را ازبر و کاملاً آشنا با آیه ها و سوره های مشابه هستم .
این را بدانید که ملت مسلمان جهان پیرو دین محمد ، فعلاً ذلیل ترین و منفورترین ملتها در تمام دنیا هستید .
آوریل 11th, 2009 at 12:30 ب.ظ
ندا شاه ماهی
شما هنوز معنی سکولار را با بی بند و بار نمی دانید . پس بهتر است در بحث شرکت نکنید چون این چهارین سوتی شما در این گونه بحثها می باشد . (برای اثبات سخنم نظری دوباره به تمام پیامهایتان بیاندازید ) .
سوتی چهارم : عزیزم اونی که گفتی آنتالیا است نه آنتالیلی . تحقیق کن بعد نظر بده بی سواد .
همچنین در مورد بیرون آمدن مرد و زن با شورت در آنتالیا ربطی به سکس ندارد فقط طرز فکر شما از لخت شدن در کنار دریا فقط سکس است .
لیاقت شما این است که با چادر در دریا شنا کنی . اگه خواستی آب به دماغت نره نقاب هم بزن .
آوریل 11th, 2009 at 12:31 ب.ظ
ندا شاه ماهی
اگر منطقی و راه حلی و یا دلیلی برای اثبات سخنانت داری پس لزومی ندارد که گفته دیگران را مورد تشویق قرار دهی به عنوان تماشاگر کور .
آوریل 11th, 2009 at 12:33 ب.ظ
جناب عليرضا بنده 86 كيلو وزن دارم فك كنم شما بايد 178 كيلو كتاب خوندي ولي كاش بجاي اين همه خوندن يك گرم فكر مي كردي تو كه وجود خدارو ناديده مي گيري قران و قبول نداري پيامبرم همچنين بايد بگم از اين همه خوندن فقط كيلوها شو وزن كردي
بيا همه فكرت خالي كن اصلا كاري به قران و پيامبر نداشته باش ببين واقعا تو اين دنيا واسه چي اومدي واسه چي؟
تو يه جورايي منبع رو ول كردي چسبيدي به جزييات
آوریل 11th, 2009 at 1:16 ب.ظ
علیرضاخان اون اشتباه تایپی بود درضمن سکولارهمون بی بندوباری روترویج میده فقط اسمشو عوض کردندوگذاشتندسکولاردرحقیقت ماهیت هردوشون یکیه
آوریل 11th, 2009 at 2:46 ب.ظ
عليرضا اين بهزاد و ندا خيلي پرتن. هنوز تعاريف بسياري از مفاهيم ابتدايي رو هم نميدونن. بحث با اينا وقت تلف كردنه.
با كسي بايد بحث كرد كه دست كم اصول مباحثه و مناظره رو قبول داشته باشه. باور كن سواد اينها در حد كتابهاي دبيرستان هم نيست. بگذار در جهل مركب بمونن. نوه هاشون ادبشون ميكنن!!
آوریل 11th, 2009 at 4:52 ب.ظ
جناب مدير چرا نظر من ثبت نشد
آوریل 11th, 2009 at 5:57 ب.ظ
سیاره تواصلا میدونی اصول چیه کوچولوی من؟؟؟؟؟؟؟؟
آوریل 11th, 2009 at 5:59 ب.ظ
جالبه از صبح تا حالا نظراتي كه مي فرستادم نياز به ملاحظه مدير داشت و ثبت نمي شد
جناب سياره ما مفاهيم ابتدايي چي رو نمي دونيم ما فقط يكسري عقيده ها داريم كه همسو با عقايد شما نيست همينجوري كه شما در نشر عقايدتون ازاديد ما هم آزاديم
فقط يه چيزي عقايد شما بد جور با نظام هستي نمي خونه مثلا دليل شماها چيه كه مي گيد خدا وجود نداره ؟
حالا عجله دارم بقيه بحث بمونه واسه بعد
آوریل 11th, 2009 at 7:08 ب.ظ
سیاره جان
کاملاً با نظرت موافقم . کسی که به قول شما مفاهیم ابتدایی را نمی فهمه بحث کردن باهاش هیچ سود و ارزشی ندارد . در ضمن اطلاعات اینها در حد دبیرستان هم نیست اینها بچه های مکتب هستند .
آوریل 11th, 2009 at 7:11 ب.ظ
behzad22
خداوند آنطوری که شما فکر می کنید وجود ندارد . خداوند در نظر شما یک شخص بیکاری است که اون بالا نشسته و همش داره گناهها رو می شماره .و گاهی وقتها هم با امامان جمع می شوند و چایی می خورند .
آوریل 11th, 2009 at 9:26 ب.ظ
در جواب بهزاد
عزيز جان كسي كه به چيزي اعتقاد نداره نيازي نداره “هيچ چيز” رو اثبات كند يعني هيچ ديگه قابل اثبات كردن نيست. اين يك اصل هستش در فلسفه و فلسفه علم. مثلا زماني كه شما ميگيد قانون جاذبه وجود ندارد نيازي به اثبات اون نداري اما اگر گفتي قانون جاذبه وجود داره اون وقت بايد تمام تلاشتو بكني تا با تمام روشهاي علمي اون رو ثابت كني. يا در مثال ديگري كسي كه متهم ميشه نيازي نداره كه ثابت كنه جرمي مرتكب نشده بلكه كسي كه اتهام رو زده بايد بره دنبال مدرك بگرده و اتهام رو ثابت كنه. در مورد بقيه چيزها هم همينطوره
حالا همين خدا هم كه ما ميگيم وجود ندارد ما نبايد براي وجود نداشتن اون دليل بياريم اين شما هستيد كه براي وجود داشتن اون دليل علمي و حتي الامكان تجربي بياوريد.
اينه كه ميگم اصول بحث رو نمي دونيد
آوریل 11th, 2009 at 10:16 ب.ظ
آقاي آرش خان که جو گرفته شده اي ايران مانده اي تا ايران بماند.براي همين ايران چه کرده اي? امروز در دنيا ايرانيان بسياري بر نام و آوازه ايران افزوده اند.آيا ميداني معروفترين جراح قلب فرانسه که فرانسويان براي ويزيت بايد يکسال در صف بمانند ايراني است وحتي به نام او چندين جا را نامگذاري کرده اند?توي آمريکا از ناسا گرفته تا شهرداري واستاندار ايراني است.فکر کردي چون يک نفر رفت به سرزمين مادريش فکر نميکند دلش پيش کشورش نيست؟دلش براي ايران نمي سوزد؟ شايد اگر اينترنت با سرعت و بي فيلتر گيرتون بياد بيشتر حداقل راجب هموطنانتون تو خارج بدونيد و… اميدوارم
آوریل 12th, 2009 at 2:00 ق.ظ
سیاره جان
از جوابت نه به خاطر مقابله به مثل بلکه به خاطر منطق قوی که درونش بود تشکر می کنم . در ضمن می توانم برای همفکری با شما تمامی مقاله های نایاب و کتابهای ممنوعه را که با زحمت زیاد بدست آورده ام را از طریق Email برایتان ارسال کنم . این تنها کاری است که برای یک فرد روشنفکر می توانم انجام دهم .
آوریل 12th, 2009 at 7:24 ق.ظ
بهزادخان بهتره مابرای وقتمون ارزش قائل بشیم این سیاره وعلیرضا وامثالهم مثل انخمائو کاهن معبدامون وفرعون اگرمحکمترین دلیل هاروهم بیاریم باز قبول نمیکنندچون به بی دینی خوگرفتند
آوریل 12th, 2009 at 9:38 ق.ظ
ندا شاه ماهی
عزیزم دیندار بودن که افتخار نداره . در ضمن برای مثالی که زدید سراپای این سریال من درآوردی برای پر کردن وقت مردم بیچاره درست شده است . چون تمامی داستان دروغ و فریب است .
ندا شاه ماهی کاش کمی از جنبه محافظه کارانه خود عقب نشینی کنی و بتوانیم راحت تر دلایل خود را مطرح کنیم .
آوریل 12th, 2009 at 10:22 ق.ظ
عليرضا تو به اين ميگي روشنفكري واقعا كه چقدر بچه اي هههههههههه
آوریل 12th, 2009 at 11:28 ق.ظ
ستاره ماه و خوشگل
من با تمام اظهار علاقه به شما ، مجبور نیستم که کلمه روشنفکری را برایتان تعریف کنم . چون در آن صورت باید بجای کامنت برات مقاله بنویسم یا بفرستم .
آوریل 12th, 2009 at 11:43 ق.ظ
عليرضا مشكلي نيست مقاله بفرست
آوریل 12th, 2009 at 12:08 ب.ظ
عليرضا از اونجايي كه اگر ايميل رو اينجا بنويسم از دست مگسان رهايي پيدا نميكنم، يك ايميل موقتي مي سازم شما ايميلتو به اون بفرست تا من آدرس ايميل اصليم رو برات بفرستم.
جدا ميگم با اينها بحث كردن وقت تلف كردنه. كسي كه حداكثر اطلاعاتش در حد فيلمهاي صد من يه غاز صدا و سيما باشه وضعيتش مشخصه
راستشو بخواهي مثل همون چيزي كه روناك تو پست قبلي درباره از خلخال گقت گاهي وقتا فكر ميكنم ماها سركاريم.
مگه ميشه يه سري آدما اينقدر از مرحله پرت باشن؟!
آوریل 12th, 2009 at 12:33 ب.ظ
سیاره عزیز
کاملاً با نظرت موافقم .
من هم فردا ایمیل خودم را برایت اعلام می کنم . بهتره بعضی از بحث ها به دور از افرادی باشد که معنی کلمه ای که روی آن پافشاری می کنند را نمی دانند . منتظر ایمیلم باش سعی می کنم بهترین ها را برایت بفرستام . موفق باشی .
آوریل 12th, 2009 at 12:39 ب.ظ
سلام دوستان
سلام ستاره سیاره علیرضا و ندا شاه ماهی
دوستان من مطالعات زیادی درباره خدا داشتم
یه مدتی بود وجود خدا رو انکار میکردم
حالا برگشتم
اما هنوز هم در کنکاش هستم
اگه لطف کنین
(بدون توهین) هرکی میتونه برای من برای عدم وجود خدا چند تا علت بیاره
ائنایی هم که به وجودش هعتقاد دارن علت بیارن
آوریل 12th, 2009 at 12:45 ب.ظ
سلام دوستان
سلام ستاره سیاره علیرضا و ندا شاه ماهی
دوستان من مطالعات زیادی درباره خدا داشتم
یه مدتی بود وجود خدا رو انکار میکردم
حالا برگشتم
اما هنوز هم در کنکاش هستم
اگه لطف کنین
(بدون توهین) هرکی میتونه برای من برای عدم وجود خدا چند تا علت بیاره
اونایی هم که به وجودش اعتقاد دارن هم علت بیارن
آوریل 12th, 2009 at 1:01 ب.ظ
جناب vito
من با وجودی که دین و مذهب را قبول نمی کنم ولی با تمام وجود خدایی را که مانند حسی در تمامی انسانها ( چه مومن و چه به نظر شما کافر) وجود دارد را می پرستم .
آوریل 12th, 2009 at 1:13 ب.ظ
اولا میشه بگی علت پرستش این خدا چیه؟
فقط یه حس؟
دوما این خدایی که قبول داری رو چه جوری میپرستی؟ (یادت باشه خودت گفتی می پرستیش)
در ضمن وقتی شما به یه چیزی اعتقاد داری , اون اعتقاد شمارو به یه سری باید ها و نبایدها مجاب میکنه
مثلا: اگه شما کسی رو به قتل برسونی ممکنه خدای تو خوشحال شه یا ناراحت
پس سوما میشه: باید ها و نباید های خدای تو چیه؟
آوریل 12th, 2009 at 2:03 ب.ظ
جناب vito
علت پرستش خدا مانند شما فقط به خاطر ترس نیست بلکه به عنوان یک قدرت عظیم بوجود آورنده و مافوق و ماورای انسان است .
در مورد پرستیدن هم مثل شما هر روز و شب خم و راست نمی شم و جمله های عربی رو که معنی اش را هم نمی دانم به زبان نمی آورم بلکه با رعایت اصول انسانی و کمک به همنوع خودم از هر طریقی که باشد برای من پرستش به حساب می آید .
در مورد اعتقاد هم عرض کردم که بنده به چیزی اعتقاد ندارم و مجبور هم نیستم به چیزی اعتقاد داشته باشم .
این اعتقاد رفته تو خون مسلمونها و فقط فکر می کنند آدم باید و باید و باید به چیزی اعتقاد داشته باشه .
در مورد خوشحال شدن خدای من خدمتتان عرض کنم که خدای من مانند خدای شما نیست که اون بالا بشینه و گناهها رو بشمره و گاهی خوشحال و گاهی ناراحت بشه . واقعاً برایت متاسفم که خدا را تا حد یک انسان تنزل داده اید و فکر می کنید که خوشحال و ناراحت و خندان و گریان و اخمو و تند مزاج و افسرده و غمگین می شود .
و همچنین باید ها و نبایدهای من را خدای من تعیین نمی کند بلکه خود انسان نسبت به روح لطیف و پاک خود در هر برهه ای از زمان تشخیص داده و انجام داده و می دهد .
فکر کنم در کشورهایی که مردمش دینی ندارند بهتر می توانید جواب این سوالتان را بگیرید .
آوریل 12th, 2009 at 2:43 ب.ظ
نمیدونم چه اصراری دارین که با دین مخالفت کنین ؟ اگه خدا رو قبول داری پس معلومه حرف من درست بوده که داری از روی لج وجود خدا رو انکار می کنی . شما ها با دین مخالفت ندارین ، با جمهوری اسلامی مخالفید ، من قصد اثبات این نظام رو ندارم ، اما اگه واقعا به خاطر مخالفت با نظام و چند تایی از اون آخوند ها ( که مثل هر قشری توشون خوب و بد هست ) دارین دین و پیامبر رو نفی می کنید براتون متاسفم . واقعا همه چیزو دارین با هم قاطی می کنین ، جواب این همه توهین رو چطوری میدین ؟ من فکر میکنم اگه یکی از اون آدمایی که مثل خودتونه بیاد و براتون خدا و اسلام رو بشناسونه حتما می پذیرین . شما فقط به خاطر مشکلتون با نظام دارین میزنین زیر همه حقایق ، یعنی حرفی رو که از یه آخوند میشنوین ( حتی حق هم باشه) قبول نمی کنین و از یکی مثل خودتون بشنوین قبول می کنین . اسلام و پیامبر عین پاکی اند ، اگه بتونید اسلام واقعی رو پیدا کنید ( که متاسفانه تو مملکت ما پیدا نمیشه ) اونوقته که این شمایین که دارین منو به اسلام واقعی دعوت می کنین . به خاطر خودتون میگم ، به خاطر چند تا آدم بی ارزش (آخوند هایی که خودشون اسلام واقعی رو نمیشناسن ) خودتونو تو دردسر نندازین و به مقدسات توهین نکنین. من ناشناس پریروز هستم.
آوریل 12th, 2009 at 2:59 ب.ظ
من با نظر ناشناس موافق هستم شما اگه با حكومت اسلامي مخالفيد چرا به ائمه اطهار توهين مي كنيد ؟؟؟؟؟ به حكومت خودتون توهين كنيد …….
آوریل 12th, 2009 at 3:52 ب.ظ
يكي اين ندا شاه ماهي رو از زير دست و ژا جمع كنه شماهام ديگه اينقدر گه نخوريييييييييييييييد
يه مشت عمله دور همه جمع شدن
آوریل 12th, 2009 at 4:07 ب.ظ
قطعا با فحش دادن شما واقعیت تغییری نخواهد کرد . . .
آوریل 12th, 2009 at 4:26 ب.ظ
من وجودخداروحس کردم توزندگی واقعا میگم خدایک وجودمعنویه تومشکلاتم توی مواجهه باخطرات واقعا یک نیروی ماورایی واسمانی کمکم کرده اینواقعا میگم میدونیدمن دخترساده دلی ام گاهی پیش اومده که گیرنامردا وپسرهای شهوتران افتادم ولی خداکمکم کرده و نگذاشته که بدبخت بشم اینوواقعاراست میگم درضمن ادمهایی امثال سیاره وعلیرضا و…هستندباوجود اینکه خداوند اونها رودرمواجهه باخطرات یاری میکنه اونها این منشااین کمک ویاری رو اصلا خداوندنمیدونند وبیخودی انکارمیکنندومیگویندماخوش شانس بودیم که نجات پیداکردیم راستش من زیادبه مساله ی شانس اعتقادندارم درضمن سریال حضرت یوسف داستانش واقعیه وانسان های امثال سیاره وغیره اون روغیرواقعی میدونند درضمن سیاره توهین نکن یکم روشن فکومودب رباش
آوریل 12th, 2009 at 4:28 ب.ظ
روشن فکر منظورم بود
آوریل 12th, 2009 at 4:31 ب.ظ
خدمت علیرضاخان بایدبگم کافرو کسی که مذهب ودین واخلاق خوبی نداره خدای درونش رامی پرسته نه خدای واقعی رواخه چه طورمیشه کسی خداروبپرسته ولی هر گناهی دلش خواست بکنه؟
آوریل 12th, 2009 at 4:36 ب.ظ
وای خدایا چه طورمیشه که این ادواردوانیلی بااین همه پول وشهرت وقدرت وثروت می یادیه مسلمون واقعی میشه ولی اون وقت جوونای کشورما که توی یه مملکت اسلامی هستند که گرایش به بی خدایی دارن ودنبال لاس بازی بادختر وناموس مردمنددمن واقعا به مرحوم انیلی وانسان هایی امثال اون غبطه میخورم چون که دریه مملکت غیراسلامی یک مسلمان واقعی شدولی ماهاکه توی یه مملکت اسلامی هستیم فقط اسممون مسلمون شیعه هست خدابه دادمابرسه!!!
آوریل 12th, 2009 at 4:56 ب.ظ
علیرضا جان
اشتباه کردی
متاسفانه یا خوشبختانه من مسلمان نیستم
ترجیح میدم دینم رو هم نگم چون باعث پیش داوری شما میشه و شما هم تا حالا مطمـنا اسمش رو نشنیدی
البته بهش دین نمی گن
من متولد تهران هستم
چند سالی ست که ایران نیستم و جایی که من زندگی میکنم هزارتا فرقه شب تا صبح تولید میشه
در ضمن من خدای خودم رو بخاطر ترس نمی پرستم
علت طرز برخوردت این هست که با اسلام مشکل داری
ولی من بهت حق نمی دم چون من مسلمان نیستم
من از شما پرسیدم این خدایی رو که قبول دارین چگونه می پرستین؟
تازه اگر به ا صطلاح خودت خدای تو باید و نبایدی نداره و گناه و غیر گناه براش تعریف نشده , چرا تورو بوجود آورده؟ اصلا این چه خدایی هست که فقط وجود داره , به آدما کاری نداره , کسی رو بکشن , دزدی کنن یا هر چیز دیگه!
علتش چیه که تو دزدی نمی کنی؟
چیه که جلوی تورو می گیره؟
من میگم باید ها و نباید هایی رو که یک انسان تعریف میکنه قبول ندارم
چون بخواهی یا نخواهی اونی که ازش به عنوان قدرت عظیم نام بردی می تونه به ما بگه چی درست هست چی نادرست
انسانی که پر ازمحدودیت هست قابلیت این رو نداره که بدون چی خوبه چی بد
مغز انسان محدود به مکان و زمان هست و این یعنی نقص , پس اگر خودش رو زیر مجموعه قدرت برتری به نام “خدا” می دونه باید تابع اوامر او باشه (حالا به این که اوامر خدا چه هست و در کجا آمده بحثش جداست)
آوریل 12th, 2009 at 5:00 ب.ظ
در ضمن دلیلی نداره که انقدر زود از کوره در بری
من هم پاسخ گوی مسلمانها نیستم که خطاب به من میگی اسلام اینرو گفته اسلام اوون رو گفته
من تو خانواده ای بزرگ شدم که به هیچ چیز اعتقاد نداشتن و حالا که 23 سال از عمرم میگذره وتنها شدم به فکر این افتادم که چیزی فرا تر از من هم هست
فقط دنبال حقیقت هستم
توی این 23 سال هم پدرم به من یاد داده به اعتقاد کسی توهین نکنم و با نقد اوون رو از پا در بیارم
آوریل 12th, 2009 at 5:07 ب.ظ
جناب ناشناس و ندا شاه ماهی
مخالفت من با اسلام و دین و مذهب ربطی به این حکومت ندارد . چون در این حکومت هم افرادی مسلمان و کاملاً اسلامگرا وجود دارند که دارای شخصیت بسیار بالا و فرهیخته ای هستند .
در ضمن ندا شاه ماهی لطفاً منظور خود را از گناه واصح تر بفرمائید من مخالفت با آداب و سنن و رفتارهاییهستم که از مسلمانان سر می زند. حالا فرقی نمی کنه تو تمامی ادیان دروغ و تهمت و قتل و دزدی و …. کارهای ناپسندیده ای شمرده می شوند و من و امثال من هم آنها را قبول دارم حالا چگونه بوجود آمده اند ( یا خدا به قول شما یا انسان ) مطلب مهم این که من و امثال من نقاط مشترک بسیاری داریم ولی به عنوان مثال : این روز قیامت و ظهور مش مهدی کی اتفاق می افتد ؟
ندا شاه ماهی عزیز من (علیرضا) در هیچ کار و یا رفتاری که از من و یا در این دنیا برای من اتفاق می افتد ( حالا بد ) هیچ ربطی به شانس خوب من ندارد اگر بخواهم واقعاً در این مورد با شما بحث کنم هیچ سود و فایده ای برای من و شما ندارد چون شما حتی نمی خواهید چیزی را که از دل بهش مشکوک هستید به خاطر ترس بروزش بدهید چون امکان دارد تبدیل به سنگ شوید .
آوریل 12th, 2009 at 5:21 ب.ظ
علیرضا
منم جای تو بودم بجای جواب دادن به حرفای Vito هوچی گری میکردم
خدای تو چرا تورو آفرید؟
برای اینکه 60سال هر کاری خواستی بکنی و بعدش تمام؟
این خدایی که که در همه چیز قدرت مطلق هست هیچ وقت کار پوچ نمی کنه , آقای Vito شما هم فقط حرفات قشنگه , تو حقیقت رو قبول کردی ولی راه رو گم کردی
آوریل 12th, 2009 at 5:29 ب.ظ
جناب ناشناس
جنابعالی در این 60 سال چه کاری می کنید و چه گلی به سرتان می زنید ؟
حتماً می خواستی 60 سال کج و راست بشم و لغات عربی را از ته حلقومم بکشم بیرون و تو حسینیه ها و مساجد سر و سینه خودمو داغون کنم که این 60 سال به خوبی و خوشی تمام بشه و من هم با کوله باری از کارهای نیک به حضور محمد و علی و حسن و حسین شرفیاب بشم .
( در همان خیالی که داری بمان و در ان اصرار کن انشاءالله که رستگار خواهید شد !!!!!!!!!!! )
آوریل 12th, 2009 at 5:43 ب.ظ
خب دوستان علیرضا که جواب من رو نداد لا اقل شما بدین
آقای ناشناس و کسان دیگه
شما تعریفتون از خدا چیه؟
به چه علت می پرستینش؟
باید ها و نیایدهاتون تو کجا نوشته شده؟
چیه که باعث میشه شما کارهایی رو گناه می دونین انجام ندید؟
آوریل 12th, 2009 at 5:59 ب.ظ
آقای vito ، شاید بهتر بود من از اول برای خودم یه اسم میذاشتم تا اشتباه نشم، از این به بعد اسم من هست 19. عرض کنم که فرض کنیم یه سطل ماست جلوی ما گذاشتن ، شما میگی این سفیده ، من میگم نه سیاهه ، و شروع میکنم به بد و بیراه گفتن و فحش دادن که تو حالیت نمیشه و در جهر مرکب ابدالدهر بمون و از این حرفا ، شما هم هی سعی میکنی واسه من استدلال بیاری که ببین عزیزم این سفیده ، اما من نه قبول نمیکنم ، به نظر شما با این آدم چیکار میشه کرد ؟ این آدم فقط دو وضعیت ممکنه داشته باشه ، یا عقلش ناقص باشه و هیچی نفهمه ، یا داره بر اساس یه سری توهمات لجبازی میکنه .
آدمای ان گروه ( حالا یا من به عنوان جناح خصم و یا اون وری ها به عنوان آدمای روشنفکر ) به نظر نمیاد عقلشون ناقص باشه ، پس اگه یه حقیقتی رو انکار میکنن حتما از روی غرض و چیزایی یه که تو مغزشون فرو کردن .
شاید فکر کنین برگشتن به دوران دبستان و راهنمایی بچه گانست ، اما واقعا استدلالاتی که اون موقع ها تو کتابای دینی بود حرف نداشتن ، واقعا چطور ممکنه جهان به این عظمت ، به این عظمت و به این عظمت و با این همه شگفتی به صورت تصادفی خلق شده باشه ؟ چرا همه چیز سر جاشه ؟ یعنی واقعا تصادفیه ؟ اگه کسی میخاد اسلام رو رد کنه من کوتاه میام ، اما مگه میشه وجود خدا رو نفی کرد ؟ واقعا با چه رویی ؟ چطور میشه چشم رو به این همه نشانه ببندیم ؟
شاید شما انتظار داشته باشی من واسه اثبات خدا دلیل و منطق بیارم و بحث کنم ، اما وجود خداوند انقدر در من اثبات شده است که بیان دلیل برای اون واسم شرم آوره ، ممکنه تصور کنید من نمیتونم اثبات کنم ، قبول ، من ادعایی ندارم ، اما /اخه مگه میشه این ظرف ماست رو گفت سیاهه ؟ دلیل نمیخاد که !
من واقعا تعجب می کنم از این که ما آدما چرا انقدر در مقابل خدا پر رو بازی در میاریم ؟ مگه خدا از ما چی میخاد ؟ شما لذت ارتباط با خدا رو نچشیدی تا متوجه بشی من چی میگم ، خداوند انقدر نازنینه که تو وقتی میخای باهاش صحبت کنی اصلا روت نمیشه ، وقتی میبینیش جز گریه چیزی نمیتونی بگی ، لطفا یه خورده ذهنتونو باز کنین ، من گریه واسه رسیدن به معشوقه و یا قبولی تو کنکور و نمیگم ، انسان وقتی به ذات پاکش میرسه از عظمت خدا فقط گریه میکنه ، (امیدوارم درست متوجه شده باشین ) . راستش من برای بیان اثبات وجود خداوند از بیان دلیل معذورم ، شرمم میاد ، اصلا وجود خداوند که اثبات نمیخاد ، واسه تمام آدما روشنه ، اما اگه بخان انکارش کنن تمام مردم دنیا هم جمع بشن نمیتونن کاری کنن ، آخرش میگه ماست سیاهه . . .
آوریل 12th, 2009 at 6:14 ب.ظ
ببین دوست عزیز که اسمت رو 19 گذاشتی
من نگفت به خدا اعتقاد ندارم
من توی برهه ای از زندگی ام دچار پوچی بودم
اما الان دیگه نه
به حر حال باید برای وجود خدا علتی وجد داشته باشه
اگه شما میگین این سطل ماست سفید هست من مریض نیستم بگم سیاهه
نه ادمی هستم که متخاصم باشم نه قصد توهین دارم
حالا این خدایی که براش گریه میکنی رو چه جوری می پرستی؟
من کلی سوال کردم
چرا اسلام رو قبول نداری؟
میشه بگی؟
اینها رو هم جواب بده دوست عزیز:
باید ها و نیایدهاتون تو کجا نوشته شده؟
چیه که باعث میشه شما کارهایی رو گناه می دونین انجام ندید؟
آوریل 12th, 2009 at 6:24 ب.ظ
جناب 19
باید هم شرمم بیاد چون شما هنوز فرق پرستیدن را با نفی خداوند اشتباه گرفتید .
من در پیامم گفتم که من و امثال من فقط دین و اسلام را قبول نداریم و مثل شما هم نیستیم که با چشم و گوش بسته در مغزمان فرو کنند و هر موقعی که خواستند از آن به عنوان ابزار برای کارهای دلخواهشان انجام دهند .
اگه کسی ازت بپرسه که خود شخص شما چطوری با اسلام آشنا شدی جوابت چیه؟
در ضمن بهتره که کامنت ها رو با عجله نخونی چون بحث برای نفی و اثبات خداوند نیست بلکه برای آن چیزی است که به عنوان مذهب دارید خودتونو پاره می کنید .
آوریل 12th, 2009 at 6:27 ب.ظ
19
در ضمن در نقل قول از سیاره عزیز وقتی که می گویم چنین چیزی وجود ندارد ولی شما عکس آن را می گویید که خیر وجود دارد پس بهتر می توانید ثابت کنید که وجود دارد . ( اسلام و چرندیاتش)
آوریل 12th, 2009 at 6:31 ب.ظ
آقای Vito
میدونم تو هدفت اینه که ادای آدمای منطقی رو در بیاری و با نقدت بگی اسلام دین غلطی هست
اصلا بگو اعتقاد تو چیه
من اسلام رو دوست دارم چون بی نقص ترین دین هست
دلیل نمیشه چون عناصری تو حکومت ما به اسم اسلام کارهای غلطی انجام بده اسلام بد باشه
ما هر چی میکشیم بخاطر دوری از اسلام هست
اسلام گفته بجای اینکه به فکر مردم باشین به جون هم بیفتین؟
اسلام گفته جوونا برای ازدواج باید ماشین و خونه داشته باشن؟ وگرنه ول بگردن بهتره؟
اسلام گفته اختلاس کنیم؟
یا رشوه بگیریم در حین کار؟
نه
اینا همش بخاطر اجرا نکردن اسلام هست دوست عزیز
ما کامل ترین ایدولوژی رو داریم
ممکنه اینجا کسی باشه که حکومت رو قبول نداشته باشه ولی اکثریت تو ایران اسلام رو کاملا قبول دارن
پس خودت رو خسته نکن
آوریل 12th, 2009 at 6:32 ب.ظ
vito
نابغه من تعریفم را از خدا و علت پرستشش را گفته ام در ضمن سوالی که دارم این است که اولاً شما معنی گناه را برای من توضیح دهید تا بهتر بتوانم جواب شما را در چه چیزی گناه است و یا گناه نیست بدهم .
در ضمن دین به چه درد شما میخورد و چه چیزی برایتان آورده است ؟
آوریل 12th, 2009 at 6:33 ب.ظ
من اسلام رو صد در صد قبول دارم و یک مسلمانم ، نمازامم قطع نمیشه ، روزه مستحبی هم میگیرم ، قرآن هم میخونم ، علتش فقط اینه که تو خونه کسی رو داشتم که از بچگی اسلام واقعی رو به من نشون داد ، من تو کوچه مسلمون نشدم ، خیلی از خرافات علمای امروز کشورمون رو هم قبول ندارم ، متاسفانه خیلی ها اسلام رو از این آدما میشناسن ، من اسلام رو از یه منبع پاک و یه آدم کاملا درست یاد گرفتم .
پدرم من رو تو همه چیز آزاد گذاشت ، تا حالا که 26 سالمه حتی یه بار نشده بهم بگه پاشو نماز بخون ، نوجوون که بودم یه بار بهم گفت اگه عکس ناجور میخای بیا خودم بهت بدم ، اگه میخای با یه دختری دوست بشی بگو بهت پول بدم واسش کادو بخری ، اما من اونوری نرفتم ، چرا ؟ چون به من اسلام واقعی رو نشون داد ، راه خلاف رو هم باز گذاشت ، گذاشت خودم انتخاب کنم ، و حالا طوری شده که من به پدرم میگم پاشو نماز بخون ( مثلا اگه دیر وقت شده باشه ) .
اجبار همیشه آدمو میبره به طرف مخالف . من اگه گناهی نمیکنم واسه اینه که خدا اینطور دستور داده . واسه انجام ندادن تمام گناهای ما یه دلیل علمی قطعا وجود داره . این هنره خداست که جهان رو کاملا علمی آفریده تا اگه کسی بخاد وجود خدا رو منکر بشه بتونه !!! باورت میشه حرفامو یا نه ؟ خدا خودش جهان رو طوری آفرید که هر کسی بخاد وجود خدا رو منکر بشه بتونه ! چرا ؟ چون شناخت خدا که الکی نیست ، خدا که نباید تو خیابون راه بره تا تو بشناسیش ، خدا میخاد بدونه کدوم یک از بنده هاش سعی میکنن از عقلشون استفاده کنن تا خدا رو بشناسن ، خدا میخاد واسه شناخت خدا به انسان ها پاداش بده ، پس اون انسان هم باید تلاش کنه ، وگر نه اگه شناخت خدا آسون بود که هنر نبود .
تمام این جهان بر اساس علم ساخته شده ، همه چیز و همه چیز دلیل علمی داره ، خدا هم هیچ وقت طوری که ما بفهمیم تو این جهان دخالت نمیکنه ، چرا ؟ چون نمیخاد شناخت خدا آسون بشه ، چون نمیخاد شناخت خدا آسون بشه .
خدا میخاد به ما پاداش بده و ما رو ببره پیش خودش ، اما معیار پاداش دادن چیه ؟ من که از تو خوشگلترم باید بیشتر پاداش ببرم یا چون قدم بلند تره ؟ نه اینا معیار نیست ، خدا اومد یه سری قوانین گذاشت ، این قوانین میتونستن صد در صد بر عکس هم باشن ، مثلا زنا ثواب داشته باشه و راست گفتن گناه ، اما چون خود خداوند یک وجود پاک و یک حقیقت درست هست ، هیچ وقت همچین چیزی اتفاق نمی افتاد ، همه چیز خوب پاداش دارن و هر چیز بد گناه . اگر چه میشه برای تمام گناهان هم یه دلیل علمی پیدا کرد که چرا نکنیم ، و همچنین برای تمام ثواب ها که چرا پاداش دارن ، مثلا چرا زنا نباشه دلیل داره ، چرا مشروب نخوریم دلیل داره ، چرا دزدی نکنیم دلیل داره ، چرا گوشت خوک و . . . همه دلیل علمی دارن ، اما نباید گفت بعضی ها رو چرا انسان نتونسته ثابت کنه ، چون ما بنده اونیم و عقلمون محدوده ، ما هیچ وقت نمیتونیم دلیل دستورات خداوند رو بفهمیم ( البته همشونو ) ،
پس خدا میخاد به ما ثواب بده تا ما رو ببره بالا پیش خودش ، چرا ؟ چون کریمه و از از کرامتشه ، من فلسفه نمیدونم اما انقدر بلدم که کسی که کرامت تو وجودشه حتما اونو نشون میده ، و اینه که خدا یه سری قوانین گذاشت ( که مطابق با ذات خودشه و همه چیزای خوب ثواب دارن و بد گناه ) و هر انسانی که از اونا تبعیت بکنه کم کم سرمایه جمع می کنه و بعد از مرگ میره یه جایی نزدیک خدا میشینه ( امیدوارم کج ذهنان برداشت بد نکنن، این حرفا اصلا جنبه مادی ندارند )
واسه همینه که ما از اون اطاعت میکنیم ، این قوانین بازی رو میگن دین که کم کم توسعه پیدا کرد و کاملترین قوانین این بازی که الان وجود داره اسلامه ، کاملترین یعنی سخت ترین ، یعنی اگه پیروی کنی بیشترین امتیاز رو جمع می کنی و زودتر میری بالا . . .
ایشالا که همه هدایت بشیم . . .
آوریل 12th, 2009 at 6:46 ب.ظ
جناب مدیر ، لطفا نظر منو ثبت کنید
آوریل 12th, 2009 at 6:46 ب.ظ
مینا خانم
من هیچ مشکلی با اسلام ندارم
دین خاصی هم ندارم
22 سال ول گشتم و هیچی برام مهم نبود تا اینکه پارسال وارد یه فرقه شدم
بعد کلی مسایل به اینجا رسیدم که انسان بخاطر ضعفهایی که در وجودش داره نمی تونه هنجارها و بایدها و نبایدهارو خودش تعریف کنه
چون به هر حال انسان سلایق و علایق خودشو وارد تصمیماتش میکنه
من الان 1ماه هست که ایرانم
هدف من بر اندازی هیچ مذهبی نیست
هدف پیدا کردن بهترین مذهب هست البته با دلیل و برهان!
آوریل 12th, 2009 at 6:55 ب.ظ
علیرضای عزیز
من نابغه نیستم
نمی دونم چرا عادی بحث کردن برای تو انقدر سخته؟
برای تو نمی تونم از گناه تعریفی داشته باشم
چون به چیزی اعتقاد نداری
اما در کل تاو هر نظام اخلاقی و یا اعتقادی و توی هر فرقه و توی هر دینی , یه سری هنجار و ناهنجار , باید و نبایدها مطرح هست
به اون قسمت ناهنجار و نبایدها میگن گناه
اگر هم به خدا اعتقاد داری گناه یعنی هر عملی خلاف فرمانهای الهی
در ضمن شما جوای این بخش از حرفامو ندادی آقای غیر نابغه:
من از شما پرسیدم این خدایی رو که قبول دارین چگونه می پرستین؟
تازه اگر به ا صطلاح خودت خدای تو باید و نبایدی نداره و گناه و غیر گناه براش تعریف نشده , چرا تورو بوجود آورده؟ اصلا این چه خدایی هست که فقط وجود داره , به آدما کاری نداره , کسی رو بکشن , دزدی کنن یا هر چیز دیگه!
علتش چیه که تو دزدی نمی کنی؟
چیه که جلوی تورو می گیره؟
من میگم باید ها و نباید هایی رو که یک انسان تعریف میکنه قبول ندارم
چون بخواهی یا نخواهی اونی که ازش به عنوان قدرت عظیم نام بردی می تونه به ما بگه چی درست هست چی نادرست
انسانی که پر ازمحدودیت هست قابلیت این رو نداره که بدون چی خوبه چی بد
مغز انسان محدود به مکان و زمان هست و این یعنی نقص , پس اگر خودش رو زیر مجموعه قدرت برتری به نام “خدا” می دونه باید تابع اوامر او باشه
.
.
.
هرچند شاید توهین کردن به اسلام باعث شه راحت از زیر این سوالا در ری!
آوریل 12th, 2009 at 7:01 ب.ظ
مینا
مملکتی که با ایدئولوژی اداره شود وای به حال مردمش .
آوریل 12th, 2009 at 7:08 ب.ظ
جالبه بحث ها داره به جاهاي خوبش مي رسه
نمي دونم چرا يكي مثل عليرضا خان مي گه خدا وجود داره نه مثل خداي شما جناب عليرضا هر آدمي واسه خودش تو ذهنش و قلبش خدا رو يه جور مي بينه حالا بر حسب احساس و دركش در كل نفي وجود خدا حرف عاقلانه اي نيست ديگه ام در موردش بحث نمي كنيم
اما نميدونم اسلام چه منافاتي با نظام اخلاقيات شما داره شما مثل آدم پياده اي مي مونيد كه مي خوايد با پاي پياده و بدون نقشه راهنما اين مسير و طي كنيد به نظر من اسلام مثل يه نقشه راهنماست كه واقعا مسير درست نشون داده حالا من دلايل شما رو براي مخالفت باهاش رو نمي دونم در صورتي كه آدم اگه احكام اسلام رو با منطقش بسنجه مي بينه هيچ منافاتي با عقل و منطقش نداره
آوریل 12th, 2009 at 7:24 ب.ظ
جناب vito
جواب سوال اول : همانگونه که شما می پرستید .
جواب سوال دوم : خداوند من را برای گناه کردن و یا گناه نکردن بوجود نیاورده که بخواهد آزمایشی بر روی من انجام دهد در ثانی من را فعلاً پدر و مادرم بوجود آورده اند . مثالی بزن که حقیقی و به چشم دیده بشه .نه سوالهای آخوندی .
جواب سوال سوم : تنها چیزی که می تونه جلوی منو بگیره اصول پاک انسانی است که در هر جامعه مترقی بصورت تعریف شده وجود دارد و دین و مذهب فاقد چنین چیزی در عصر حاضر و آینده است چون توانایی به روز شدن را ندارد . در ضمن وقتی که اسلام پای به این سرزمین نگذاشته بود مگر مردم ایران دزدی می کردند و یا مثل امروز چنین گناهانی را مرتکب می شدند.
و سوالی که من از شما دارم این است که خداوند چرا ما را آفریده( به قول خودتان ) ؟
امیدوارم جواب تمام سوالهایتان را داده باشم .
آوریل 12th, 2009 at 8:23 ب.ظ
من نمی دونم چی تو کله ی تو کردن علیرضا که همه چیز رو از دید اخوند و این مذاهب موجود می بینی
جواب سوال لول من رو ندادی
چون در حقیقت تو کاری بعنوان پرستش نمی کنی
اینکه همانگونه که من میپرستم 100% غلط چون من به فرقه ای کوچک (خارج از ایران) اعتقاد دارم که تو تا حالا اسمشو هم نشنیدی و همه کسایی هم که به این فرقه اعتقاد دارن میشناس چون 37 نفر بیشتر نیستیم که تنها ایرانیشون منم پس تو جز شون نیستی!
در جواب سوال بعدی هم که گفتی خدا تورو بوجود نیاورده و پدر مادرت بوجود آوردن! پس اون اولین نفر رو کی بدنیا آورد
اگه ام همه چیز از یه انفجار شرو شد اون رو کی بوجود آورد؟
یام نمی یاد تو حرفام گفته باشم که خدا مارو بخاطر آزمایش و گناه بوجود آورده! گفتم خدا مارو پوچ نیافریده , و نمی شه خدا یه سیستمی رو بوجود بیاره بدون اینکه قواعدی براش بزاره و هر کس با توجه به استدلالهای خودش بگه چی درسته چی غلط
من میگم هیچ اصول پاک و انسانی وجود نداره
همه اصولهای انسانی متاثر از غرایز انسان و تمایلات درونیشه , انسان نمی تونه بتنهایی چیزی رو بعنوان اصول قرارداد کنه چون دارای محدودیت هست و دچار نقصان
جدا از محدودیت مکانی و زمانی میل به کارهای منفی جزجدا نشدنی انسان هست و باید ایدولوژی الهی که دارای منشا خداوندی هست قراردادها رو وضع کنه
در ضمن من از 9سالگی از ایران رفتم
پدرم هم هیچ علاقه ای به آخوندها نداشت
همه تحصیلات من خارج از ایران بوده و تمام حرفام برای خودم هست
علیرضا نفرت تو از اسلام و اخوندها روی نظرات تاثیر گذاشته و نمی تونی بیطرف نظر بدی
میدونستم اینجا جای این حرفا نیست
متشکرم از هم فکریت
خدا نگهدار
آوریل 12th, 2009 at 8:25 ب.ظ
جناب مدیر نظر من رو چاپ کنین
plz
آوریل 13th, 2009 at 12:18 ق.ظ
بهتره که فحش ندی تا نظرت چاپ بشه .
آوریل 13th, 2009 at 12:31 ق.ظ
علیرضا جان من هیچ فحشی بکار نبردم
نمی دونم چرا چاپ نکردن
ولی دوباره برات می نویسم
البته اگه وقت شد
آوریل 13th, 2009 at 7:30 ق.ظ
من که باتمام وجودبه نیروهای ماورایی ومتافیزیکی اعتقاددارم شماچی بچه ها؟
آوریل 13th, 2009 at 7:31 ق.ظ
علیرضاخان من به چی مشکوکم؟واضح تربگو منظورتو بدونم!!!!!
آوریل 13th, 2009 at 7:51 ق.ظ
من هم با نظرندا شاه ماهي موافقم اتفاقا من هم مثل مشكل ندا برام پيش اومده خدا كمكم كرد واقعا خدا در همه حال ياريم داده بود اگه خدا نبوده معلوم نيست چه بلايي سرم اومده بود ………
آوریل 13th, 2009 at 8:09 ق.ظ
پس اين همه آدم كه بلا سرشون مياد همه بيخدا هستند نه؟!!
تو اين كشور چقدر بيخدا داشتيم و نمي دونستيم!
آوریل 13th, 2009 at 8:29 ق.ظ
سياره اونهايي كه بلا سرشون مياد بيخدا نيستند بلكه خدا ميخواد امتحانشون كنه كه در مواقع سختي ياد خدا بيافتند
آوریل 13th, 2009 at 8:45 ق.ظ
چی میگی سیاره چه ربطی داره اونایی که بلاسرشون میاد حتما یه حکمتی داره کارخدابی حکمت نیست
آوریل 13th, 2009 at 9:47 ق.ظ
vito جان
منتظرم .
آوریل 13th, 2009 at 9:49 ق.ظ
عجب عدالتي داره اين خداي شما!!
آبرو و زندگي يك نفر را تباه مي كنه كه مي خواد امتحانش كنه؟!
خودت مي دوني كه تو فرهنگ كثيف جامعه ما اگر يك دختري مورد تجاوز قرار بگيره تا آخر عمر انگ بهش ميچسبه و نميتونه سرشو بالا بياره و شايد حتي مرگ براش بهتر باشه! حالا اين خداي اجهل اين طوري بايد امتحانش كنه؟
اين آخرين يادداشتي بود كه اينجا نوشتم.
فقط اضافه ميكنم كه “به خدا تو خود خدايي اگر از خود به خود آيي”
آوریل 13th, 2009 at 9:51 ق.ظ
ستاره جان و نداشاه ماهی
حالا وقتی در موقع سختی یاد خدا بیافتند چه سودی برای خدا داره؟ و خدا از امتحان و آزمایش خودش چه بهره ای میبرد و شماها چه بهره ای ؟ شما حتی با این افکاری که در مغزتان فرو کردند خدا را هم در حد یک انسان و فرد تنزل داده اید .متاسفم .
آوریل 13th, 2009 at 9:56 ق.ظ
سلام . منم میخاستم یه چیزی اضافه کنم . در مورد این که سر کسی بلا بیاد یا نه دو روش استدلال وجود داره . اصولا آدما از نظر خدا دو دسته اند : آدمایی که خدا هنوز بهشون سر میزنه و آدمایی که خدا ولشون کرده . دسته اول ممکنه آدم های بسیار خوشبخت یا بدبختی باشن ، ممکنه آدمی توش باشه که تمام 24 ساعت رو به عبادت میگذرونه و یا اصلا خود پیامبر باشه ، و یا ممکنه یه آدم کاملا کافر و بی دین و ملحد و با قابلیت انجام تمام گناه های موجود در سطح اعلی باشه ، هر دوی این آدما میتونن تو یه دسته قرار بگیرن ، وجه مشترکشون چیه ؟ این که خدا به هر دو شون توجه داره ، اون اولیه از طرف خدا کمک و رحمت دریافت میکنه و اون دومیه دائما عذاب و گرفتاری و مشکلات و سختی ، این یعنی خدا هر دو رو می بینه
اما دسته دوم ، ممکنه توشون آدمایی باشن که بالاترین مقام علمی و یا مادی دنیا رو دارن ، تمام دنیا بشناسدش ، قدرت و ثروت زیادی داشته باشه و حسابی با خودش تو این دنیا حال کنه ، و یا ممکنه بازم یه آدمی باشه که بدبخته و چیزی نداره ، وجه مشترک هر دوی اینا اینه که خدا کاری به کارشون نداره و تا از دنیا نرفتن خدا باهاشون حرفی نداره ، چرا اینطوری شده ؟ چون خود خدا تو قرآن هم گفته که بعضی آدما به درجه ای از رذالت میرسن که من ازشون نا امید میشم ، و هیچ امیدی به برگشتنشون ندارم ، اونوقته که اونا رو به حال خودشون رها میکنم تا به موقع خودشون منو ببینن و بفهمن چه اشتباهی میکردن . این دسته از آدما تو دنیا همیشه در معرض نصیحت های دیگران بوده اند تا خدا رو به اونها بشناسونن، اما اونا چشم و گوششان رو می بستن و روشون رو بر میگردوندن، یعنی بهشون گفته شده بوده که خدا وجود داره اما اونا با عناد نمیخاستن قبول کنن، این دست از آدما رو خدا به حال خودشون رها میکنه ،
پس اگه یه وقت دیدین یه آدم مطلقا کافر داره به خوبی و با موفقیت زندگی میکنه و در عین حال دیدین یه آدم معتقد به خدا زندگی سختی داره شک نکنین ،
خدا میتونه دو جور عذاب کنه ، یا تو همین دنیا یا تو اون دنیای بعد از مرگ . دعا کنیم که خدا ما رو تو همین دنیا عذاب کنه تا به اشتباهمون پی ببریم . مثلا اگه معلمتون سر امتحان بزنه تو گوشتون و بگه سوال 4 رو دقت کن بهتره یا این که بعد از امتحان بیفتین ؟ من که ترجیح میدم سیلی رو زودتر بخورم اما امتحانمو قبول بشم .
خدا اونایی رو که هنوز بهش توجه داره تو همین دنیا عذاب میکنه (اگه گناهی انجام داده باشن ، چون به هر حال ما ها که معصوم نیستیم ) ، اما اونایی رو که خدا ازشون قطع امید کرده تو این دنیا کاری باهاشون نداره و همه رو گذاشته واسه آخرتشون ،
اما یه سری آدم کج فهم میگن چرا خدا منو هر چی هم که گناه میکنم عذاب نمیکنه ؟! این از نا فهمی اوناست که بدبخت خدا ولت کرده ، کاری به کارت نداره ، و این یعنی بدترین بدترین عذاب ها
میگن تو قیامت بدترین عذاب اینه که تو خدا رو صدا کنی و اون نگات نکنه ، من خودمم خیلی معنیشو نمیتونم درک کنم اما پناه بر خدا از این عذاب . . .
من تو تهران هستم و تو یه بیمارستان بزرگ یه دفتر دارم ، حاضرم همه دوستان رو تو دفترم پذیرایی کنم و اونجا با هم بحث کنیم . به خود خدا دلم برای هر کی که اعتقاداتی نداره و یا داره چیزا رو با هم قاطی میکنه می سوزه ، همه شما ها رو خدا هنوز بهتون توجه داره ، و همینه که الان اینجایین و دارین بحث رو ادامه میدین ، هنوز خدا به همه ما ا امید داره ، پس نا امیدش نکنین . . .
آوریل 13th, 2009 at 10:00 ق.ظ
Vito
در مورد پیام قبلی ات باید خدمتت عرض کنم که من جزو هیچ فرقه ای نیستم و نخواهم شد . در مورد به وجود آمدن من منظورم این بود که من را پدر و مادرم بوجود آورده اند و من با اونی که به قول شما به عنوان اولین فرد به دنیا آمده هیچ ارتباطی نداشتم و اون هم نمی دونست که آیا فرضاً من هم به وجود خواهم آمد ؟ چون اگه حق با شما باشه اون وقت بچه ای که حرام زاده باشه و پدری نداشته باشه اون وقت باید بره یقه حضرت آدم رو بگیره .
در ضمن در مورد آزمایش و امتحان کردن با گناه این خدا به چه چیزی می رسه و چه سودی می کنه و یا انسان چه سودی از این می بره ؟ خواهش می کنم جوابم را بده . مرسی .
آوریل 13th, 2009 at 10:18 ق.ظ
عليرضا قرار نيست كسي سودي ببره فقط اينكه از اين آزمايش سربلند بيرون بياييم اين عبادتهايي كه انجام ميديم يه نوع تشكر از خداونده نه اينكه اگه عبادت نكنيم خدا ناراحت ميشه يا خوشحال …..
عبادت كردن فقط يك نوع سپاس گذاري از خداونده اون بچه حرامزده پدر داره همينطوري كه بدنيا نيومده
آوریل 13th, 2009 at 10:22 ق.ظ
ستاره جان
وقتی سربلند از آزمایش بیرون آمدیم چه نتیجه ای خدا از این آزمایش می گیره ؟ مگه به قول شما خداوند آگاه به تمام مسایل نیست پس قبل از آزمایش کردن من و شما خودش جوابشو می دونه . پس فقط داریم یک دور باطل می زنیم .
آوریل 13th, 2009 at 10:23 ق.ظ
ستاره جان
اسمم را فراموش کردم بنویسم .کامنت بالایی برای منه .
آوریل 13th, 2009 at 10:32 ق.ظ
جناب علیرضا از ویتو سوال کردن اما اگه اجازه بدن من جواب بدم .
من قبلا هم نوشتم که چون خدا کرامت داره ما رو به وجود آورده و به خاطر کرامتش هم هست که میخاد به ما مقامی بده . ما از اول همه تو بهشت بودیم واسه خودمون ، اما حضرت آدم به عنوان نمادی از تمام انسان ها (یعنی اگه منو شما هم بودیم اون اشتباه رو میکردیم) کاری کرد که خدا ما رو از بهشت انداخت اینجا . و گفت هر کی که میخاد برگرده اینجا باید شایستگی اش رو ثابت کنه .
حالا من چطوری شایستگیم رو ثابت کنم ؟ خدا برای من یه سری قوانین فرستاد ، گفت از اینا پیروی کن ، امتیاز جمع کن و اگه حتی به اندازه یک دانه خردل اعمال مثبتت از اعمال منفیت بیشتر بود تورو بر میگردونم به بهشت .
تا حالا هم خدا فقط 5 تا از این قانونا فرستاده به دست 5 تا پیامبر اولوالعظم ، نوح، ابراهیم ، موسی ، عیسی و محمد. این قوانین رفته رفته سخت تر شدند تا بتونن انسان ها رو آماده کنن ، یعنی از اول کتاب دیفرانسیل نذاشتن جلوشون تا امتحان بگیرن ، اول ریاضیات پایه ، بعد راهنمایی و کم کم دبیرستان و دانشگاه .
قانون اسلام الان کاملترین قانونه که عقل میگه اگه میخای با بیشترین سرعت پیشرفت کنی از قوانین اون پیروی کن .
گناهان ما هم هیچ و هیچ ضرری به خدا نمیزنه ، اصلا اگه قرار بود ما بتونیم به خدامون ضرر بزنیم که اون خدا خدا نبود ! ما هر کاری تو این دنیا بکنیم خدا ضرری نمیکنه ، اما ناراحت میشه . اینو از من قبول کن که میشه حالات خوشحالی و ناراحتی رو به خدا هم نسبت داد . تو میگی نمیشه نسبت داد ، من میگم میشه ، و لطفا حرف منو قبول کن . خدا تو رو که بنده خوبی هستی می بینه خوشحال میشه و منو که بنده بدی هستم می بینه ناراحت میشه ، اما اینا برای خودش نیست ها ! اگه ناراحت میشه واسه من ناراحت میشه نه خودش ، و اگه هم خوشحال میشه باز واسه توئه نه خودش . خدا هیچ احتیاجی به اینا نداره و بی نیازه مطلقه ، این منو توییم که اگه میخایم به جایگاه اولمون برگردیم نیاز داریم تلاش کنیم .
آوریل 13th, 2009 at 11:34 ق.ظ
جناب 19
نظرات من درباره سوال شما 3 بار توسط مدیر مسئول حذف شده است . و واقعاً خسته شدم از این همه سانسور .
[در هفت تیر هیچ چیز سانسور نمی شود. مگر نظارتی که شامل الفاظ رکیک باشد]
آوریل 13th, 2009 at 11:42 ق.ظ
برای من رو هم دیشب حذف کرد ، نمیدونم بالاخره طرف شماست یا من ؟!
آوریل 13th, 2009 at 11:54 ق.ظ
صبر میکنم تا نظر شما ثبت بشه ، بعد ادامه میدم
آوریل 13th, 2009 at 12:21 ب.ظ
جناب 19
متشکرم .
آوریل 13th, 2009 at 12:40 ب.ظ
سلام دوستان و به خصوص آقای سیاره
اینجا یه سوالی شد در مورد اینکه اونی که بهش تجاوز شده چه گناهی کرده و عجب امتحانیه
یا اینکه اونیکه کلی بلا سرش میاد چی؟ , همش برای یک امتحان؟ عجب خدای ظالمی!!!
دوستان فضای اینجا خیلی خوب شده چون راحت حرف می زنیم و کسی هم به کسی توهین نکرده (البته توی این چند کامنت آخر) امید وارم ادامه پیدا کنه
آ قا و یا خانوم سیاره
من جز اوون آدمایی هستم که کلی بد بختی برام پیش اومده (البته مورد تجاوز واقع نشدم:))
جوابت اینه: دو نوع دیدگاه وجود داره : 1 )اعتقاد به دنیایی دیگر 2 )عدم اعتقاد به دنیای دیگر
از 2 شروع کنم: اگه به دنیای دیگر اعتقاد نداشته باشی حق با تو , خدا واقعا ظالم و بی انصاف هست که عدل رو اینجوری اجرا کرده , یکی یتیم هست و یکی صاحب مال و منصب
اما در مورد اعتقاد به دنیای دیگر , خدا شاید تو این دنیا به کسی کم یا زیاد داده باشه ولی بخاطر عدلش همه رو تو اوون دنیایی که بی انتهاست جبران میکنه , کسی چه میدونه شاید بهترین چیزها در انتظار فردی باشه که تو این دنیا معلول هست و ماها وقتی حقیقت برامون روشن شه شاید 100هزار بار ارزو میکردیم که تو این 60 سال عمرمون تو این دنیا معلول و مفلوک و بی آبرو باشیم باشیم در عوض توی اوون دنیا زندگی جاودانه ی ما به بهترین نوع باشه
در مورد حیات توی دنیای دیگه هم باید گفت که همه ادیان و فرقه ها و فلاسفه ی دنیا به این اعتقاد دارن که دنیای دیگری هم هست اوونم فقط به این استدلال ساده: خدا قدرت برتر هست در نتیجه همه صفات رو داره در نتیجه عادل و دانا هست در نتیجه برای کامل کردن عدلش و اینکه افرینش پوچ نباشه باید دنیای دیگری وجود داشته باشه
آوریل 13th, 2009 at 2:39 ب.ظ
جناب 19 و جناب بالاتر
اطلاعات شما در مورد بهشت و جهنم واقعاً کم است و همانند اطلاعاتی است که در دوران کودکی و یا در دوران مدرسه از طرف پدر و مادرها و آموزگاران داده شده است . چون اگر حتی در کتابهای دینداران واقعی و معرفی کنندگان اسلام ( مثل دکتر شریعتی و مطهری و محمد تقی جعفری و علاء الدین حجازی وآیت الله صانعی و جناب کدیور و ……..) بهشت وجهنم استعاره ای از دانایی و کنجکاوی انسان که موجب خوردن آن میوه ممنوعه که باعث شد از بهشت اخراج شود. این بزرگان و بیشتر بزرگان دینی هم این میوه را میوه دانایی و علاقه انسان به پرس و جو و آزمایش کردن هر چیزی فرموده اند .( الان کتابهایی که در این مورد می توانید مطالعه فرمایید هبوط در کویر دکتر علی شریعتی و جهان بینی اسلامی جناب مطهری است اگر به خاطرم بیاورم مابقی کتابها را نیز برایتان معرفی می کنم ) . در واقع بهشت و جهنمی که برای انسان مهیا است در همین جهان و دنیا است . چون هیچ کسی و حتی پیامبران نزدیک خدا هم بطور قطعی از جهان بعدی اطلاعی ندارند( فقط در حد بودن و نبودن) .
در ضمن خداوند نیافریده که بسوزاند ( آن هم انسانی را که اشرف موجوداتش و فرزند عزیز او می باشد)بلکه باز هم این طرز تفکر از طریق کسانی بوجود آمده است که ترس و تهدید را مبنای تبلیغ و گسترش دین قرار داده اند .
اگر مبنا بر سوزاندن و شکنجه دادن انسان می باشد من و شما و دیگران نیز مطمئناً از این قاعده مستثنی نیستیم .
در مورد این مطلب هم می توانید کتاب موریس مترلینگ با نام دروازه های پیروزی و افکار کوچک و دنیای شگفت انگیز را مطالعه فرمائید . ( اگر نیازی به منابع معتبر بیشتری باشد حتماً برایتان نام می برم) .
در ضمن در مورد فقیر و ثروتمند هم باید این گونه نظر دهم که منی که فقیر هستم و یا ثروتمند هستم هیچ ارتباطی با عدل خداوند ندارد و خواهش می کنم عدل خداوند را در موضوعات پیش و پا افتاده ای جحستجو نکنید .
دوستان عزیز موفلق باشید . اگر نظری تند و بی پرده بود مرا ببخشید . راستش را بخواهید اگر بخواهم بنویسم اینجا چنین مکانی برای نوشتن مطالب زیاد نیست .
امیدوارم در دین و مسلکی که هستید آگاهانه و با مطالعه باشد و چیزی را کورکورانه قبول نکنید . تنها چیزی که می توانم و توانسته ام با مخالف خود ابراز کنم احترام به شخصیت مخالف می باشد .
آوریل 13th, 2009 at 2:43 ب.ظ
جناب مدیر خواهش می کنم سخن آزاد و بدون هیچ گونه فحش و دشنامی را به سخنان رکیک ربط ندهید . چون من تابحال در این سایت در هنگام بحث سخن رکیکی ننوشته ام .
سانسور = سخن آزادی که به مزاج مخالف خوش نیاید .
[هیچ نظری از شما حذف نشده است]
آوریل 13th, 2009 at 3:17 ب.ظ
منم از سانسورای اینجا خسته شدم
وتقعا که
فقط ادعای آزادی میکنن
آوریل 13th, 2009 at 3:21 ب.ظ
بذارین من یه چیزی بگم تا شما مجددا نظر بدید .
در مورد این که گفتید خدا که میدونه آینده ما رو چه احتیاجی داره ما رو بخاد امتحان کنه ؟
دقیقا درست میگید ، حق با شماست . خدا نه تنها آینده ما رو ، بلکه آینده تمام هستی رو میدونه و هیچ احتیاجی نیست تا ببینه من چی کار می کنم ، قبل از اون که من هر عملی بکنم خدا میدونه
اما یه مثال میزنم .
فرض کنید امسال تو دانشگاهتون آخر ترم سر یکی از کلاسها استاد بیاد وایسه و بگه من میخام بهتون نمره بدم ، تو 20 اون یکی 17 ، آخری 14 ، اولی 19 و همین طور تا آخر ، شما رو هم بده 10 منم 8 . بگه که این نمره نهاییه و من میخام اینا رو رد کنم . به نظر شما کسی اعتراض نمیکنه ؟ خب معلومه که همه اعتراض میکنن که استاد آخه امتحان نگرفته بر چه اساس داری نمره میدی ؟ و استاد هم جواب بده که من قبل از این که امتحان بگیرم هم نمره هاتونو میدونم ، یعنی انقدر دانشجو هاش رو میشناسه که اگه هم امتحان بگیره نمره هاشون دقیقا میشه همون چیزی که از قبل گفته بود .
اما اینجا یه اشکالی هست ، نیست ؟ اگر چه استاد دقیقا میتونه نمره هاتونو پیش بینی کنه ، اما عدالت تو کارش نیست ، آخه شما ها مطمئن نیستین که نمرتون این میشده و بهش اعتراض دارین
قضیه امتحان خدا هم همینه ( البته بلا تشبیه ) . خدا قطعا و قطعا میدونه هر کدوم از ما چی کاره ایم و اصلا لازم نیست صبر کنه تا ببینه من چی کار میکنم . خدا میدونه من دارم میرم سمت گناه و از قبل هم میدونسته ، و یا میدونه که شما به سمت خوبی میری و نیاز نیست صبر کنه تامطمئن بشه . اما چون خداوند بهترین عادله ، میخاد شما خودت بپذیری عدالتشو تو حساب و کتاب . شنیدی که قیامت نامه اعمالتو میدن دستت و زندگیت هم یه لحظه از جلوی چشمات میگذره ، درسته یا نه ؟ خدا اون موقع کارنامتو میده دستت تا خودت ببینی چه عدالتی در موردت اجرا کرده ! تا دیگه نگی چرا اون شده 20 من شدم 10 . تا ببینی که تو کارنامت چیا اومده
اینه که خدا امتحانمون میکنه ، امتحانمون میکنه تا فقط به خودمون ثابت کنه که این مجازات یا این پاداش حقت بوده ، پس این اصلا یه دور باطل نیست ، درسته که خدا از قبل میدونه ما چی کاره ایم ، اما عدالتش اجازه نمیده از قبل از امتحان گرفتن نمره هامونو بده
باور کنیم خدامونو . . .
آوریل 13th, 2009 at 3:33 ب.ظ
من هم موافق توقف بحث هستم ، قبلا هم گفتم هر کی بخاد تو دفترم ازش پذیرایی می کنم تا بحث کنیم .
در پناه خدا باشید . . .
آوریل 13th, 2009 at 4:07 ب.ظ
چراما حق نداریم سکس کنیم؟؟؟؟؟چرا مملکت ایران ان قدرتوش محدودیت وجودداره؟؟؟؟؟؟به خدامن دلم برای ک ی ر م سوخت ازبس راست شدوخوابید!!!!چرا من بایدهمش شب ها توی رخت خواب بایاد نداشاه ماهی جق بزنم وارضابشم ولی این قانون لعنتی که توایرانه نزاره من مستقیما وازنزدیک باهاش س ک س کنم؟سردبیرسانسورنکن خواهشا من بایدحرف دلموبزنم من که عشقم یعنی نداجون توایرانه نمیخام برم خارج میخام توهمین ایران باهاش بمونم وسکس کنم چراقانون ایران به من این اجازه رونمیده؟؟؟؟من مردم ازبی ندایییییییی ندابامن باشششششششششش
آوریل 13th, 2009 at 4:27 ب.ظ
علیرضا نظرت راجب حرفای بالاتر چیه؟
آوریل 13th, 2009 at 4:30 ب.ظ
دکترخواهشا بی خیال من شوبروتوهالیوود باانجولیناجولی حال کن!!!اون خیلی حشریه
آوریل 13th, 2009 at 4:35 ب.ظ
نه نداشاه ماهی جونم انجولینا جولی لاغرمردنیه من خوشم نمیادازش !!!ازبدنش لذت نمیبرم من فقط تورومیخاااااااااااااااامممممم!!!!!!
آوریل 13th, 2009 at 5:17 ب.ظ
جناب 19
از شما بسیار ممنونم که بدون هیچ گونه توهین و هتاکی در بحث شرکت کردید . مرسی .
منتظر شما هستیم .
آوریل 18th, 2009 at 12:50 ق.ظ
ببین علیرضا در بیکاری وبی اطلاعی تو همین بس که امدی اینجا داری بحث میکنی بدبختی نمیدونم این فرهنگ روچه کسی تو مردم راه انداخته که همه فکر میکنن عقل کلن وهیچ بنی بشری به اندازه اونا نمیفهمه تواول خودت معرفی کن که چقدر سواد داری و البته مطاله تا چه اندازه وچه زمینه هست تا اصلا معلوم بشه صلاحیت اضحار نظر در مورد خدا وپیامبر ها رو داری یا نه
آوریل 18th, 2009 at 12:58 ق.ظ
ببخشین اقای 19 نطر شما رو قبول ندارم چرا که اصل مختار بودن انسان رو زیر سوال میبره نظر من اینه خدا انسان رو در سر دو راهی قرار میده و به اون این اختیار رو میده که انتخاب کنه اما هر انتخابی که بکنه خدا عاقبت اون رو با جزییات تمام میدونه واین شما هستید که سرنوشت خودتون رو رقم میزنید به همین دلیل هست که میگن انسان اشرف مخلوقات است این عین فلسفه وجودی بشره میتونید در کتابها فلسفی کاملتر به این نکته برسید
آوریل 18th, 2009 at 11:04 ق.ظ
بی خدای سبب روز سیاه من و توست .همه معلم ها اشتباه می کنند در صورتی که به دانش آموزان زندگی کردن یاد می دهند و همیشه دانش آموزانی پیدا می کنید که عاله تر از معلمان خود شده اند .
آوریل 18th, 2009 at 11:53 ق.ظ
مهندس
اتفاقاً بدبخت و بی اطلاع شما هستید که حتی بدون کوچکترین دلیل و مدرکی حرفهای من را رد می کنید ، علت این کار هم نداشتن اطلاعات و صحبت کردن از روی تعصب های کورکورانه و بی مورد است .
در ضمن من خودم را یکبار در این سایت معرفی نموده ام و دلیلی نمی بینم که برای هر بی سر و پایی خودم را دوباره معرفی کنم .
مهندس با سواد کلمه اضهار دارای معانی مختلف و متضاد با آنچه که شما فرمودید است . شکل درست کلمه بصورت اظهار است . لطفاً سطح سواد و مطالعات خود را افزایش دهید . البته از فارغ التحصیلان فله ای دانشگاه آزاد انتظاری بیش از این نیست .
آوریل 18th, 2009 at 3:41 ب.ظ
بنام آنکه تنهاتریرین است. خدا را دوست دارم ولی از کشیشها میترسم عشق را دوست دارم ولی از زنها می ترسم
آوریل 18th, 2009 at 6:16 ب.ظ
اين حرفها بد است بيائيد ارشاد شويدhttp://ahriman-azadi.blogspot.com/2008/04/blog-post.html