اعلان جنگ وزیر کشور آلمان به جهان اسلام

ولفگانگ شوئیبل» وزیر كشور آلمان در اظهارنظری تحریکآمیز و غیر قابل انتظار از تمام نشریات کشورهای اروپایی خواست کاریکاتورهای موهن نشریه دانمارکی به پیامبر اسلام را منتشر کنند.
به گزارش هفت تیر 7tir.com : در حالی که پیشتر وزرای دادگستری دانمارک و هلند از اهانت برخی نشریات این کشور به رسول اکرم انتقاد کرده و آن را «سوءاستفاده از آزادی بیان» خوانده بودند، «ولفگانگ شوئیبل» وزیر كشور آلمان از تمام نشریات اروپایی خواست کاریکاتورهای موهن نشریه دانمارکی را منتشر کنند.
شوئیبل طی گفتگویی با «دی سایت» هفتهنامه مشهور و پرتیراژ آلمانی، چاپ کاریکاتورهای موهن به رسول اکرم را یکی از مصادیق آزادی بیان خواند و گفت: این اقدام نشریان دانمارکی باید الگویی برای تمام نشریات اروپایی باشد.
وی با انتقاد از صدور فتوای قتل کاریکاتوریست دانمارکی از سوی برخی مفتیان تندرو در کشورهای عرب افزود: حتی اگر به انتشار این کاریکاتورها انتقاد داشته باشیم، هیچ توجیهی برای دست زدن به خشونت علیه رسانههای دانمارکی که از حق آزادی بیان خود استفاده کردهاند وجود ندارد.
وزیر كشور آلمان در ادامه تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید در مقابل تهدید آزادی بیان یکپارچه و متحد باشد. به نظر من باید تمام نشریات اروپا این کاریکاتورها را چاپ کنند تا نشان دهند متحد هستند.
این اظهارنظر آلمان نخستین حمایت رسمی یک مقام ارشد اتحادیه اروپا از کاریکاتورهای دانمارکی در مورد پیامبر اسلام محسوب میشود.
قبلی : بابت حمله بسیجی ها به سفارت دانمارک ، ایران ۱۱۰ میلیون تومان خسارت میدهد
.برچسبها : کاریکاتور پیامبر اسلام – کاریکاتور نشریات دانمارکی – نشریه – روزنامه – وزیر کشور آلمان – توهین به پیامبر اسلام – حضرت محمد
فوریه 28th, 2008 at 2:39 ب.ظ
سلام به شما و سر دبیر محترم.
البته این جهالت وجهل اینجور افراده که اینطور به خود اجازه چنین کاری را میدهند و واقعا شرم اوره..
خداوند انشاالله این افراد نا پاک را به سزای عملشان برساند.
فوریه 28th, 2008 at 2:58 ب.ظ
از امروز خون این آلمانی حلال است و باید ایران عکس العمل قاطع نشان دهد
مصادف شدن اربیعن با حرفهای این المانی کثیف بی ربط نیست . مرگ بر او وحامیانش باد آمین
فوریه 28th, 2008 at 5:09 ب.ظ
با این کارها ذات کثیف خودشون رو نشون میدن
قابل توجه حضراتی که عاشق سینه چاک این بی شرفها هستند
مرتیکه بی شرف صهیونیست
فوریه 28th, 2008 at 5:12 ب.ظ
این دیگه اعلان جنگه الان وقتشه که یک برخورد جدی با این بی شرفها بشود
فوریه 28th, 2008 at 5:19 ب.ظ
حتي اگه به دين اعتقادي نداشته باشيم اجازه تمسخر اون رو نبايد به خودمون بديم. به نظر من اين آقا با اين حرف آزاديه بيان رو با توهين اشتباه گرفتن! آزاديه بيان يعني بي احترامي به هم و زير پا گذاشتن ارزشهاي اخلاقي؟؟؟ عجب فرهنگه غني اي داره اين آقا!
فوریه 28th, 2008 at 5:35 ب.ظ
بي شعور نفهم يه گوهي خورده اين حرفها رو گفته. شما به بزرگواريتون ببخشينش.
فوریه 28th, 2008 at 6:09 ب.ظ
درود بر وزیر کشور آلمان
فوریه 28th, 2008 at 6:15 ب.ظ
علی رضا تو دیگه چقدر …هستی
ولفگا نگ کاریکاتور خودت با اون دهن گشادت که باحال تر نشریات اروپا که هیچی نشریات
کل جهان چاپ کنندههههههههههههههههههههههههههههه
فوریه 28th, 2008 at 6:21 ب.ظ
لعنت خداوند و رسول اکرم آن انگیزه خلقت, شرف ,آبرو و افتخار عالم هستی هر چه زودتر دامن این فاحشه پیر بظاهر سیاسی را خواهد گرفت.دیری نمیگدرد که به …خوردن میافتد زباله دان تاریخ پراز این بی محتوایان است.
فوریه 28th, 2008 at 6:25 ب.ظ
خاک بر سر اونی که می گه درود بر وزیر کشور المان
فوریه 28th, 2008 at 6:52 ب.ظ
آقای مورتس شولر تحليلگر مسايل سياسي روزنامه تاگس اشپيگل در واكنش به اين گفته وزير كشور آلمان در گفت و گو با الجزيره، تاكيد كرده که دعوت وزير كشور آلمان از مطبوعات براي چاپ كاريكاتورهاي موهن ، نتيجه معكوس خواهد داشت.
گفته من فكر نمي كنم روزنامه هاي آلمان به اين دعوت وزير كشور پاسخ مثبت بدهند. تحلیلگراین نشریه در پاسخ به اين سوال كه آيا اگر كسي از دوره نازيها در آلمان تمجيد مي كرد وزير كشور آلمان به عنوان آزادي بيان از وي حمايت مي كرد گفت: بسياري از كشورها درباره اقدامات نازيها حساس هستند و به همين علت وزير كشور آلمان از چنين كسي حمايت نمي كرد.
در نهایت هم گفته که در تهران ، هولوكاست نفي شد و كسي عليه آن سخني نگفت و ما تلاش نمي كنيم كه اقدامي عليه احمدي نژاد به اين علت انجام بدهيم .
فوریه 28th, 2008 at 6:55 ب.ظ
اين دنيارابايدهمه جورش راديددر سرزمين ما يعقوب يادعلي را به جرم بيان عقايدش محكوم به 9ماه زنداني مي كنند در كشورهاي غربي هم اينطوري ابرازعقيده ميشود
فوریه 28th, 2008 at 7:05 ب.ظ
از همه دوستان عزيزم به خاطر نظرات روشنفكرانه شان تشكر ميكنم وازافرادي مانند آقاي عليرضا خواهشمندم بيشتر در مورد اين مسئله تامل نمايند بااميد به اينكه به نتايج عادلانه تري برسند
فوریه 28th, 2008 at 8:27 ب.ظ
درود بر رسول گرامی و خاندان پاک و مطهرش و لعن و نفرین خداوند بر دشمنانش
بنا بر فرمایش حق تعالی (سوره حجرات ایه 4) : به حقیقت مردمی که (حرمت رسالت نگاه نمی دارند و ) تو را از پشت حجره ات به صدای بلند می خوانند اکثر مردم بی عقل و شعوری هستند.
فوریه 28th, 2008 at 10:02 ب.ظ
این آلمانیها هم مثل اینکه تنشون می خاره که به این مسائل دامن می زنند
فوریه 28th, 2008 at 10:12 ب.ظ
يكي از بسيجي ها 3 دنگ پوله خونشو بايه هر كي سلمان رشدي رو زخمي كنه ميده بيچاره رشدي.
ولي المان و آمريكا و فرانسه جمع شن به ايران حمله كنن خوبه ها.
فوریه 28th, 2008 at 11:49 ب.ظ
دمت گرم
فوریه 29th, 2008 at 1:09 ق.ظ
ما هم باید با درایت از انها کاریکاتور بکشیم…مثلا طبق گفته خودشان 80% از زنهای المانی با بیش از 5 مرد هم بستر شده اند این یعنی فاحشگی و فساد بیش از 80% از زنان آلمانی…که البته خود را با خدا وعاشق مسیح می دانند…ویا از نوع مسایل واقعی…سپاس
فوریه 29th, 2008 at 1:15 ق.ظ
با علی آقا موافق هستم بجای خشونت وتهدید بهتر است ما هم هوشیارانه دست روی نقطه ضعفاشون بگذاریم که البته خیلی بیشتر از مسلمانان است ….با صبر ومنطق
فوریه 29th, 2008 at 5:02 ق.ظ
بهتر است ايشان پيشنهاد كنند بمنظور حفظ آزادي بيان كاريكاتورهايي در مورد دروغ بودن هولوكاست در اين نشريه ها منتشر شود.
فوریه 29th, 2008 at 9:04 ق.ظ
از قيافه كجش معلومه كه چه سگيه
فوریه 29th, 2008 at 11:33 ق.ظ
حیف اسم علی که روی اسم تو گذاشتندوحیف اون رضا از خودت اگه خجالت نمی کشی از اون اسمی خجالت بکش که همراهته و بدون که همون اسمت زمین گیرت میکنه که از همچین….. طرفداری نکنی
واقعا برات متاسفم
فوریه 29th, 2008 at 11:34 ق.ظ
ای کاش این وزیر جنگ المان برای یک بارهم که شده بود می اومد زابل
فوریه 29th, 2008 at 12:25 ب.ظ
سردبیر جان شما به اشتباه نظر من رو با نظر کسانی که توهین کرده بودن پاک کردی!
من توهینی نکرده بودم
می دونم کار سختی است ولی بیشتر دقت کنید
سپاس
در مورد این حرف این آقای آلمانی هم باید بگم که به نظر من در هر موردی باید آزادی بیان وجود داشته باشد
حتی در چنین مواردی
غربی ها حتی مسیح رو هم زیر سوال بردند
رمان راز داوینچی نوشتهی “خانم دن براون” که شوک بزرگی رو به جامعه ی مسیحیت وارد کرد
حتی فیلمش هم ساخته شد که اگرچه جذابیت رمان رو نداشت ولی توجه خیلی ها رو به خودش جلب کرد به ویژه با بازی فوق العاده ی “تام هنکس” و “ژان رنو”
اما اگر اون فیلم رو دیده باشید یا رمانش رو خونده باشید می بینید که توهین از این بالاتر نمی شد (البته نه از نظر من)
ولی نه پاپ حکم تیرش رو داد و نه گلدون خورد توی سرش
به هر حال آدم باید به دور از تعصب هر نظری رو گوش کنه و اگر مخالفش بود با دلیل ردش کنه (با دلیل نه با سفسطه بازی)
شاد باشید
بدرود
——————————–
هفت تیر : شما توهین نکرده بودید ولی بعضی نظرات به دلیل جلوگیری از فیلتر شدن سایت پاک می شوند . اگر نظرتان مثل نظری که الان نوشتید ، بود موردی نداشت ولی احتمالا چیز دیگری نوشتید که پاک شد . برای خواندن تک تک نظرات دقت کافی و وقت کافی گذاشته می شود
فوریه 29th, 2008 at 1:04 ب.ظ
آلمانی ها خودشون آما رهمبستری زنان آلمان را با 5 مرد نوشته اند حالا ما بیا ییم کاریکاتور آن را برایشان بکشیم که چی بشود؟آخه یه ذره فکر کنید.حتما به نظر شما فقط مردها هستند که اجازه دارند هر چقدر که میخوان رابطه های جنسی خارج ازازدواج یا زنان صیغه ای ( که اونهم از دیدگاه واقع بینانه فرقی با رابطه خارج از ازدواج و خیانت به همسر ندارد) داشته باشند.
فوریه 29th, 2008 at 1:07 ب.ظ
ازادی اونا اینه که زناشون هر شب با یکی میخوابه
فوریه 29th, 2008 at 1:16 ب.ظ
این آقا اول بره آزادی رو تو کشور خودش حل کنه.
مجازات «های هیتلر» سگی
یک مرد آلمانی به خاطر آموزش سلام هیتلری به سگش محاکمه و به زندان محکوم شد.
توماس 48 ساله که از طرفداران پر و پا قرص نگرش و تفکرهای هیتلر دیکتاتور پیشین است نام سگش را به یاد او آدولف گذاشت.
شهروند آلمانی علاوه بر این با آموزش شبانه روزی به حیوان باهوش آموخت همانند سربازان ارتش نازی سلام کند.
این سگ پس از تمرین زیاد سرانجام یاد گرفت شبیه نظامیان آلمان نازی در دوران جنگ جهانی دوم سلام کند.
توماس که علاقه زیادی به دیکتاتور پیشین آلمان دارد پیش از این به خاطر تبلیغ افکار هیتلری و پوشیدن لباس نازی ها، هشدار شنیده بود اما حالا به جرم آموزش های هیتلر به آدولف به پنج ماه زندان محکوم شده است.
فوریه 29th, 2008 at 1:31 ب.ظ
اگه شماها یکم فکر داشتین این حرفها رو نمیزدین… مشکل ما ایرانیها اینکه به حرفهاییکه می زنیم هیچ اعتقادی نداریم …فقط از روی تعصب به این جور مسایل نگاه می کنیم نه از روی فکرو تعقل.بیشتر مردم ما به دین مثل یک ارث نگاه می کنند…یعنی نه به آن نیاز دارند ونه قبولش دارند…مثلا پیش خودشان میگویند بابا این داره به پیامبر اسلام توهین میکنه.راستی مگه پیامبر کی بود چراالکی مساله رو بزرگ می کنین…چرا یکم فکر نمی کنید بابا اینا برای این امدند که اعراب وحشی رو هدایت کنند که کنار قبر مردگان شتر دفن می کردند که پیاده محشور نشوند…أیا در آن زمان سایر افراد نیز این کارها را می کردند؟مثل این است که بگوییم نسخه یک بیمار سرطانی با یک بیمار معمولی فرقی نمی کند و هر دو باید از یک نوع دارو مصرف کنند…نه عزیزان ایرانیان از هزاران سال پیش خداوند را می پرستیدند…پس ایرانی باشیم و به جای این حرفها به فکر پیشرفت کشور عزیزمان ایران باشیم.
فوریه 29th, 2008 at 1:39 ب.ظ
ضمنا یادم رفت جواب مهرداد زابل رو بدم…برای تفکر بسته ات خیلی متاسفم .از زابل بیرون بیا شاید دیدگاهت عوض بشه
فوریه 29th, 2008 at 1:51 ب.ظ
مهرشاد چی رو به چی ربط میدی آخه ؟دفاع کردن آلمانها از هیتلر مثل ابن میمونه که ما از ناصرالدین شاه وفتحعلیشاه قاجار که کشورمون روبه بیگانه تسلیم کردند دفاع کنیم . تو همین ایران اگه یکی بیاد تو خیابون وکاری بکنه که ازش برداشت بشه داره کار این پادشاهان خائن ووطن فروش رو تایید میکنه ایا خود تو ناراحت نمیشی؟آیا نباید با همچین کسی برخورد کرد ؟آلمانها هم میدونندکه هیتلر سر خودشون وکشورهای دیگه چه آورد .حالا بیان به هرکسی اجازه بدهند که باز او وعقایدش رو تبلیغ کنه ؟اینجوری که نئو نازیها یه خارجی رو تو المان زنده نمیذارن.این حکم نشانه قانون مداری وواقع بینی آلمانی هاست .
فوریه 29th, 2008 at 1:56 ب.ظ
فرخنده خانم
پس چطور به خودشون اجازه می دهند به یک پیغمبر خدا توهین بشه اما حتی یک سگ هم نتونه ادای هیتلر رو در بیاره.
اصلا اجازه نمیدن راجع به هولوکاست بحث بشه چه برسه به اینکه نفی بشه. اگه واقعا آزادی هست باید بگذارن راجع بهش بحث بشه.
چیزی که عوض داره گله نداره.
فوریه 29th, 2008 at 2:07 ب.ظ
علی جون این خبر رو از تو 7 تیر خوندی؟ اینترتنیش 6 تایی هست.
“زنی که از اینترنت خود را به مزایده گذاشته بود بدنبال پدر فرزند آینده اش می باشد.”
http://www.7tir.com/news/index.php/578
این خانم 6 تا 6 کار(همبستر) می کرده. حالا هم دنبال پدر فرزندشه( قابل توجه فرخنده خانم)
فوریه 29th, 2008 at 2:19 ب.ظ
جناب مهرشاد جمله آخرت نشون میده که فقط چون اسم پیامبر خدا وسطه وبعضی ها میگن که بهش توهین شده جوش اورده ای .یه سوال از شما وبقیه دوستان روشنفکر!!!!!!!!!!!!!!!!( به قول اقای حمید از تهران) دارم شما اصلا کاریکاتورها را دیده ایدیا فقط شنیده اید که یه کاریکاتورهایی چاپ شده که تو شون به پیامبر خدا توهین شده؟ در خارج از مرزهای مسلمانان دیگر چیز مقدسی وجود ندارد وانها فقط با منطق به دنیای اطراف وتاریخ نگاه میکنند .انها در مورد پیامبر خودشان هم چشم بسته هرداستانی را باور نمیکنندالان در غرب کسانی هستند که حتی وجود فردی به نام عیسی را رد میکنندو او رایک شخصیت ساختگی میدانند. انها آزدانه حرفشان رامیزنند سخنرانی میکنند کتاب مینویسند وکسی حکم قتلشان را نمیدهد وهیچ دولتی انها را محدود ومحکوم نمی کند.چرا انتظار داریم برای چند کاریکاتور از پبامبر مسلمانان قانون خودشان را زیر پا بگذارند و شهر وندانشان را محدود کنند؟
فوریه 29th, 2008 at 2:27 ب.ظ
جناب مهرشادبا نظر 32 که دادی منو به خنده میندازی . بحث رو از پیامبر عزیزت کشونده ای به اینکه یه فاحشه با 6 نفر همبستر شده .برادر من شده که شده .نه که تو این ام القرای ایران قربونش برم هیچ زنی فاحشگی نمیکنه. همینه که این موضوع انقدر برای تو عجیبه.میدونی وقتی که یه مرد ایرانی که خارج از کشور زندگی میکنه میخواد بیاد ایران بقیه بهش میگن خوش بگذره حسابی صفا کن.میدونی منظورشون چیه ؟
فوریه 29th, 2008 at 2:41 ب.ظ
خانم فرخنده خانم
من جزو اولین افرادی بودم که این کاریکاتورها رو دیدم.
من اصولا دنیال منایع هستم. می تونید برید توی اکثر صفحات ببینید من چه نظراتی دادم.
توی صفحه ای که “ده ها دختر فرانسوی بر سر دوست پسرهایشان با چاقو به جان هم افتادند ” من حدود نیم ساعت جستجو می کردم تا اصل خبر رو گیر بیارم و مطمئن شم خبر واقعی هست. و اونجا هم لینکه اصلی رو گذاشتم.
همین صفحه رو هم ببینی که می بینی که من از قول تحلیلگر روزنامه اشپیگل مطلب دارم. در ضمن راجع به این آقا هم رفتم تخقیق کردم و اسمش Wolfgang Schäuble است. در مطلب “در مراسم دانشگاه آزاد :عکس رفسنجانی به جای عکس خامنه ای در کنار امام ” دو ساعت داشتم تحقیق می کردم و دیدم کسی که آمار ثروت رفسنجانی رو در اورده به قتل رسیده و می تونی بری بخونی.
در ضمن دوستانی که منو می شناسن می دونن من اصلا جوش نمیارم. من حتی کتابهایی در مورد پیغمبر خوندم که بر ضد ایشون هست اما مایل بودم بدونم چی نوشتند. راجع به حضزت عیسی هم نیازی نیست به من آمار بدید الان تو اروپا بحث اینکه ایشون نعوذ بالله همجنس باز بودند مطرح هست.
به طور کلی روی حرف من اینه اگه قراره آرادی باشه باید صرقا به مطالبی که به نفع خودشونه آزادی بدهند نه اینکه نگذارند راجع به مطالبی همانند هولوکاست بحث بشه. اینقدر هم اروپا اروپا نکنید ما نویسندگان ایرانی هم داریم که سالها پیش در مورد حضرت محمد کتابهای ممنوعه نوشتند الان هم توی بهشت زهرا خاک هستند.
فوریه 29th, 2008 at 2:54 ب.ظ
خانم هرحنده خانم
راجع به نظر 32 استنباط شما اینه که من تعجب کردم که 100 درصد در اشتباهی. صرفا می خواستم آمار بدم. اونجا بلی خیلی چیزها هست. چیزهایی که حتی شما هم نمیدونی. مثلا مادر با بچش میره یک نفر رو میاره با جفتشون همبستر بشه تا دختره یاد بگیره و مادره تشویق می کنه.
شاید آمارفساد اینجا بالا باشه اما دیگه اوتفدر دیگه وقیح نشده که مزایده اینترنتی داشته باشیم. زنان ایرانی ته تهش هنوزم اصالت شرقی دارن اونایی هم که میرن فاسد میشن برای مشکلات اقتصادیه و شکم گرسنگی نه مثل اروپا واسه لذت و شکمبارگی.
در ضمن نمی دونم گبر هستی یا به چیزی هم ایمان داری که با طرز مضحکی نوشته ای “پیغمبر عزیزت”. من بحث رو هم از پیغمبر به آمار نکشوندم. اگه یه کم تامل کنی می بینی نوشتم علی جون راجع بع این امار 5 نفره باید بگم که..
پس این شمایید که بحث رو عوض کردین.
فوریه 29th, 2008 at 3:18 ب.ظ
یکی دیگه کاریکاتور کشیده شما افتادید به جون هم.فرخنده خانم شما هم اینقدر ادای آدم های منطقی رو در نیار.ممکن تو یه مملکت یه چیز ارزش باشه ولی در مملکت دیگه ضد ارزش.حالا اینکه از نظر اونا این کار ارزش حساب میشه ما که نباید بگیم کارشون درسته.اون ها هم باید درک کنند این کار برای مسلمانان که متعصب به پیغبرشون هست کاریکاتور کشیدن مقدسات کار درستی نیست.از نظرات آقای مهرشاد هم تشکر میکنم.
فوریه 29th, 2008 at 3:25 ب.ظ
گوش کن اقای علی رضا. حرفای شما درست که اعراب ان زمان جاهل بودنداما این دلیل نمیشه که دین وانسانیت رو بزاری زیر پا درسته که متاسفانه در کشورمان ناعدالتی فراوانه اما باید به بیگانگان اجازه بدیم که به این راحتی مسلمان بودنمون روبزارند زیر پا …لابد شما دینی غیر اسلام دارین که سطح فکرتون اینجوریه.
فوریه 29th, 2008 at 3:27 ب.ظ
بنده هم متقابلا از نظرات بجای آقای مالدینی تشکر می کنم.
فوریه 29th, 2008 at 3:34 ب.ظ
“کاریکاتوریست دانمارکی کشته شده”
کاریکاتوریست دانمارکی جسارت کننده به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص ) صبح روز 23 دی 85 کشته شده.
پایگاه خبری ” مبارزین” به نقل از یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه اعلام کرده بود ، پلیس دانمارک جسد سوخته شده این کاریکاتوریست را در نزدیکی روزنامه محل کارش پیدا کرده.
وی یک از دوازده کاریکاتوریستی بود که در سال 84 در سالگرد حادثه یازدهم سپتامبر به طور هماهنگ تعدادی کاریکاتور و طرح را علیه پیامبر بزرگ اسلام و مسلمانان در چند روزنامه دانمارکی به چاپ رسانده بود.
خبرگزاری فارس یک ساعت از ارسال خبر توسط مبارزین اظهار کرده بود که این خبر توسط شبکه « هجر » روز قبلش پخش شده بوده.
هنوز از نام و مشخصات این کاریکاتوریست اطلاعی در دست نیست.
فوریه 29th, 2008 at 3:34 ب.ظ
نه
فوریه 29th, 2008 at 3:50 ب.ظ
با تشکر از توضیحات شما. پس نتیجه میگیریم که فاحشگی فقط برای زنان ایرانی که اصالت شرقی خودشان را حفظ کرده باشند ودر صورتیکه شکم گرسنه داشته باشند جایز میباشد و کسانیکه فقط برای لذت وشکم بارگی اینکاررا میکنند اینکارشان حرام است!!!!!!!!!!!!!.دوست من هر کشور فرهنگ خودش را دارد .در الما ن مادران ترجیح میدهندکه فزندانشان توسط خودشان با مقوله س.ک.س اشنا شوند وعده ای هم از این راهکار استفاده میکنند (که به هر حال بهتر از این است که بجای یک فرد غریبه از پدر یا برادر خانواده استفاده شود.ترو خدا الان جواب نده که موارد س.ک.س با محارم هم در انجا امری عادی است چون همانقدری که انجا سکس با محارم وجوددارد اینجا هم هست من از کسی که در معاونت اجتماعی استانداری یکی از شهرهای نزدیک تهران کار میکند داستانهایی شنیده ام که حتی تصور شان سخت است مثلا پدری پسرش را طی دعوا با او کور میکند چون او و دخترش را هنگام رابطه جنسی غافلگیر کرده بوده و وقتی به پسرش اعتراض کرده پسر گفته چرا همیشه خواهرم با تو رابطه داشته باشد چی می شه یه با هم با من باشه؟) ولی در ایران مادران ترجیح میدهند برای حفظ احترام وحریم بین انها ودخترانشان در این موردسکوت کنند ودختران ازهر جا که شده وتوسط هرکس که شده اطلاعات لام را به دست بیاورند.
فوریه 29th, 2008 at 4:00 ب.ظ
مهرشاد جان و آقای مالدینی
چرا اینقدر مته به خشخاش میذارید؟
حالا یه روزنامه هم یه کاریکاتور کشیده باشه
شما منتظر این نباشید که اونا درباره ی چی بحث می کنن یا نمی کنن
همونطور که همه می دونن هیچ جای دنیا آزادی مطلق و جود نداره
در ضمن من فکر نمی کنم این که پیامبر زنهای زیادی داشته چیز دروغی باشه
این مسائل رو اون روزنامه به چشم هنری به نام طنز بررسی کرده
ما ایرانی ها حتی یک اعتراض رسمی هم به فیلم هایی مثل “بدون دخترم هرگز” “لیلی و وحشی” “سیصد” “الکساندر” و… نکردیم ولی الان رگ غیرتمون باد کرده؟
کدوم شما مسلمون واقعی هستین؟
تا حالا طبق دستورات قرآن یک کافر رو سر بریدید؟
همه روزه هاتون رو گرفتید؟
همیشه نماز سر وقت می خونید؟
با پای راست می رید توی دستشویی؟
در صورت برقراری عدالت 4 تا زن می گیرید؟
پس می بینیم که هیچ کس مسلمون نیست (البته نه اینکه نداشته باشیم)
فرخنده جان نظرات شما رو خوندم قابل تامل بود و موافقم با اکثر جاهاش
اینکه فرخنده اشاره داشتن که غرب همه چیز رو با منطق نگاه می کنه کاملا درسته
من کتاب آیات شیطانی رو خوندم و باور کنید اصلا ارزش این رو نداشت که رهبر بیاد درباره اش صحبت کنه
مهرشاد جان درسته که ایرانی ها هم به پیامبر اسلام و در کل اسلام توهین کرده اند ولی اینها دلیلی برای کشتن یک ((انسان)) نیست
دین هم یک عقیده شخصی است
در ضمن سکه همیشه دو رو دارد
مردان مسلمان این دین آسمانی نیز توهین ها و کشتارهایی در ایران کردند که جوان عرب امروز از آن به عنوان بزرگترین افتخارش یاد می کند (مراجعه کنید به کتاب تاریخ طبری،دو قرن سکوت، 1400 سال نوشته پروفسور شفا،تاریخ سرزمین من نوشته امیر حسین خنجی،قیام بابک خرمدین نوشته امیر حسین خنجی و…)
به امید روزی که کشورمان را بسازیم تا افتخار جوان ایرانی یک برا به دبی رفتن نباشد
زنده باد ایران
فوریه 29th, 2008 at 4:42 ب.ظ
سلام خدمت دوستان مابايد از اين جا با تظاهرات گسترده به اين كپافت ها بگيم كه ازادي بيان در مورد الهيات صدق نميكنه چون انها انقدر پاك هستند كه جاي انتقاد نگذاشته اند
فوریه 29th, 2008 at 4:55 ب.ظ
دوستان روشنفکر!!!!!!چطوره انتقام گیری و مقابله به مثل رو بذاریم به عهده خود خدا وپیامبرش .بالاخره اونا بهتر میدونن که چی هستن وچی نیستن . خود خدا اگه از این موضوع ناراحت شده باشه میتونه در آنی اونهایی رو که این کاریکاتورها رو چاپ کرده اند همراه با دودمانشون سنگ کنه. ما که حتی نمیتونیم مانع بشیم که دم گوشمون هم میهمان بیگناهمان اعدام نشوند میخواییم برای دفاع از خدایی که اگه یکی پیامبرش رو از پشت حجره با صدای بلند صدا کنه (نظر شماره 14)به اون میگه بیشعور وبی شعورجنگ راه بندازیم؟
فوریه 29th, 2008 at 7:03 ب.ظ
جناب خانم فرخنده
من نگفتم کسی که از روی شکم گرسنگی این کار را بکنه حلاله و آنهایی که از سر لذت این کار رو می کنن کارشون حرومه. گفتم هر چی باشه زنهای ایرانی هر چی هم بد باشند اما اصالت شرقی دارند . اگر هم فاسد شده اند مجبوری بوده. هنوز یادم نمیره وقتی مجری یکی از شبکه های ماهواره ای با شهره مصاحیه می کرد و راجع به آهنگ امام رضا نظر خواهی کرد شهره گریه اش گرفت و واقعا بهش حسودیم شد. من منکر فساد در ایران نیستم اما هر چی باشه هنوز به وقاحت اونجا نرسیده. شما فقط شاید بتونین نمونه هایی رو مثال یزنید و از روی این نمونه دارین فرع را به اصل تعمیم می هید.
آقای سوار پارسی اصلا بحث اصلی من با فرخنده این بود که خوبه اگه آزادی هم می خواهند داشته باشند راجع به مسایلی که به ضرر خودشونم باشه حساسیت نشون ندهند که در عمل می بینیم الان کسی تو اروپا جرات نداره حتی حرفی از هولوکاست بزنه.
ما اصلا راجع به تعداد زنهای پیغمبر حرفی زده بودیم و یا جنگ اعراب به ایران؟ ظاهرا خیلی علاقه دارید بحث رو منحرف کنید.
اما من گفته بودم در ایران هم کسانی بودند که به پیغمبر توهین کردند اما حرفی از کشتن اونها زده بودم؟ گفتم که اینفدر با چشم گدایی به غرب نگاه نکنید و نگید فقط اینها هستند که راجع به ما بد می گند اگه دنبال این مباحث هم هستید کمی به محقیقان خودمون هم رجوع کنید.
شما استنباط کردید که چون با پای چپ دستشویی نمی رویم پس مسلمان نیستیم. بعضی از مسایل موجب خروج از دین نمی شود حتی حجاب.
در ضمن خوشحال میشم هر دوتون بگین اهل چه دینی هستید و یا اصلا بی دین هستید؟ لظفا نمی خواهید بگید یک چیز شخصی هست. چون اینجوری از پشت دیوار دارید بحث می کنید.
فوریه 29th, 2008 at 8:17 ب.ظ
مهرشاد جان
منظورم از زنهای پیامبر، کاریکاتور ها بودن (شما که گفتی دیدیشون؟)
هولوکاست رو نه شما می تونی انکار کنی و نه دولت محترم
هولوکاست یه مسئله ی اثبات شده است و زدن این حرفها از سوی رژیم ایران تنها آب در هاون کوبیدنه
من هم گفتم که هیچ جای دنیا آزادی وجود نداره
در ضمن اونجا وقت بیشتر از اینا ارزش داره که بشینن درباره ی چنین مسائلی صحبت کنن و عمده بحث های سیاسی به جهان امروز ختم میشه نه به اتفاقاتی که گذشته و دیگه چیزی رو ثابت نمی کنه
کسانی هم که به پیامبر اسلام توهین کردند در زمان پیش از انقلاب بودند که اتفاقا در رشته ی خودشون انسانهای بزرگی بودند
چرا ما نباید به چشم گدایی به غرب نگاه کنیم ازش بیاموزیم و ازش جلو بزنیم (مثل چین و ژاپن و کره)
همونطور که اونها با چشم گدایی علم به ما نگاه کردند و از تاریخ و علم باستانی ما استفاده های بسیاری کردند
(یک سوم قانون اساسی آمریکا از روی کتاب پرورش کوروش نوشته گزنفون نوشته شده است اونوقت قانون اساسی ما از روی…)
در ضمن من فکر می کنم شما کتاب های آقای شریعتی رو زیاد می خونی مهرشاد جان
چرا مصادره به مطلوب می کنی
من این همه مطلب گفتم 4 زن گرفتن کشتن کفار و… بله که نخوندن نماز و نگرفتن روزه و انجام ندادن این کارها باعث خروج از دین میشه
پس دین چیه دیگه؟
همین قرآنه یا کتابهای مستر شریعتی رحمه الله ؟
در ضمن نگرش،دید و ایدئولوژی انسانها به زندگی به خودشون مربوطه (هرجا به جز ایران)
شما به جای اینکه بفهمی من و دیگر دوستان چه دینی داریم خواهش می کنم قبلش بفهم که چی داریم می گیم
به قول راسل:
جامعه ی گوسفندی را حاکمان گرگ صفت لایق است
فوریه 29th, 2008 at 8:57 ب.ظ
1- همانطوری که حدس می زدم از گفتن دینت طفره می ری و در حقیقت داری از خودت فرار می کنی که آسانترین راهه .
2- بیشتر اون کاریکاتورهایی مورد انتقاد بود که به رابطه بین اسلام و ترور می پرداخت نه تعداد همسران پیغمبر.
3- طبق گفته خودت بهتره به جای گدایی از غرب که علم و قانون رو از ما گرفتند سری به اصل خودمون بزنیم که از قدیم گقتند:
سالها دل طلب جام جم از ما می کرد آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا میکرد.
4- غرب وقت نداره به مساله هولوکاست بپردازه که مال چند دهه پیش هست و تو قاره خودشونه؟ چطور وقت داره به مسایل 14 قرن یک قاره دیگه بپردازه و وقت داره واسه وندی کمپبل -آرتور باتز -بابی فیشر -روژه گارودی – گیبسون – یورگن گراف – ریچارد هاردوود -ارنست زاندل -مارک وببر -
کارل نوردینگ و… دادگاه بگیره؟
4- شرک به خدا و بعضی مسایل اصلی دیگه موجب خروج از دینه. اگه شجاعت داری دین خودتم بگو.
5- در ضمن راجع به اینکه نوشتی هولوکاست ثابت شده هست نظر یک یهودی را نسبت به 3 سال زندانی شدن اقای دیوید اروینگ در اتریش که 17 سال قبلش تو انگلستان هولوکاست رو نفی کرده بود و تو اتریش دستگیر شد بخون!!! اروپا داره مثل قضیه گالیله تو قرون وسطی رفتار می کنه و اگه واقعا برای یک امر سند هست پس نباید حساسیتی در ابراز وجودش بشه.
گرچه من خودم يهودی هستم، ولی فکر نمی کنم که انکار هولوکاست بايد در اين کشور غيرقانونی باشد. در کشورهايی که اين کار غيرقانونی شده است، شک و ترديدهای خود را در اين باره به کناری گذاشته اند و ما بايد به عقايد آنها احترام بگذاريم. من از کسانی مثل ديويد ايروينگ که از دلايل آکادميک برای پيشبرد مواضع ضديهودی خود استفاده می کنند، متنفرم، ولی معقتدم مردم بريتانيا می توانند به درباره او و دلايلش به واقعيت پی ببرند که همانا نژادپرستی است. اگر به آزادی ارزش می گذاريم، بايد بگذاريم او باورهايش، هر چند گمراهانه، را بازگو کند و اميد داشته باشيم که حقيقت غالب خواهد شد. آن پارکز – ليدز (بريتانيا)
فوریه 29th, 2008 at 9:18 ب.ظ
ه نظر من علیرغم اینکه مذهبی هم نیستم اینه که ازادی بیان با توهین و مسخره فرق می کند ، این که بیاییم به اعتقادات یک عده توهین کنیم اونهم بدون دلیل و با کاریکاتور که قابل پاسخگویی هم نیست (حالا اون اعتقاد هرچی می خواد باشه )و اسمش را بگذاریم آزادی بیان من قبو.ل ندارم . اگر بخواهند نقد کنند اشکال ندارد ولی کاریکاتور کشیدن و اونهم اون چیزهایی که من دیدم !!!! نه درست نیست .
مارس 1st, 2008 at 9:54 ق.ظ
خداوند جواب اين ملحدان را مي دهد .
مارس 1st, 2008 at 10:39 ق.ظ
از قديم گفتن سزاي ……….كافر ، ……….ملحده .
لذا از ملحدان جهت انتقام از كفار دعوت بعمل مي آيد.
خدايگان اجرتان دهاد.
مارس 1st, 2008 at 10:58 ق.ظ
بابا یکی به من بگه کجا می شه این کاریکاتورها رو دید؟ در ضمن من نمی دونم هلوکاست چیه کی به من جواب می ده؟
مارس 1st, 2008 at 12:15 ب.ظ
1- وقتی گفتن مساوی است با جدا شدن گردن از بدن شما بودید جار می زدید (البته شاید شما از بازماندگان سوپر من باشید!)
2-شما حتی اونقدر بسته فکر می کنید که نمی خواهید نگرش من رو به عنوان یک انسان آزاد قبول کنید و حتما باید دین یا مسلک من رو بدونید تا بهش حمله ور بشید آیا اگر مسلمان بودن هم توی این جامعه حکم مرگ داشت شما اینقدر راحت سخن می راندید؟
3-شما به من بگید قرآن رو قبول دارید یا حقوق بشر رو؟آخه در قرآن حکم کافر مرگ است که در چندین جای قرآن ذکر شده ولی در حقوق بشر هرکس نگرش خود را خواهد داشت
در اسلام حتی تبلیغ نگرشی جز اسلام مساوی مرگ است
حالا من از شما می پرسم مهرشاد جان اگر روزی یکی از بستگان شما از دین اسلام خارج شد و به فرقه ای مثل مارکسیست یا پوچ گرایی روی آورد شما گردنش رو خواهید زد؟
4- اگر غرب داره با اسلام و در راسش با پیامبر اسلام به نبرد بلند میشه برای اینه که هنوز دختران رو زنده به گور می کنند.درباره ی خدنه کردن دختران چیزی شنیدی؟ توی برخی از کشورهای آفریقایی مسلمان این عمل وقیح انجام میشه (در قرن 21)
هدف غرب نابودی جهالت هستش (البته اهداف استعماری نیز پشت این قضیه خوابیده است)
ولی بر چه کسی پوشیده است که همین غرب با ساخت هزاران فرقه در اسلام من و تو رو به جون هم انداخته
آیا در این قرن یک مرد می تواند 4 زن بگیرد؟
آیا می توان سر کسی را گوش تا گوش برید به خاطر این که آن فرد خدا را انکار می کند؟
5-ما در هر زمینه ای که نیاز به پیشرفت داشته باشیم باید (باید) از غرب کمک بگیریم و آنچه هم که خود داشتیم الان دیگه به درد ساخت آفتابه هم نمی خوره (البته با احترام به علم ایرانیان که در زمان خودش بهترین بوده است) شما اگر بیماری قولنج داشته باشی روی یک گاو که 2 گالن آب خورده می نشینی تا کمرت خوب بشه؟؟؟؟؟؟(کتاب قانون-پور سینا)
6-غرب لعنتی هم به فکر خودشه و می خواد 30 سال دیگه هم جوون ایرانی دنبال یه شب جمعه باشه که با ماشین پاپا بره بیرون یه گشتی بزنه.تو فکر می کنی کسایی که به این دولت معترض هستن نمیرن رای بدن همشون از ترسشون میرن.اینا فقط یه چیز از این دولت می خوان (س.ک.س آزاد و پوشش غربی)اگرچه این چیزها جز نیازهای بنیادین بشر و لی ای کاش همین جوون میدونست سد سیوند تاریخی رو زیر آب برد که تا 7000 سال دیگه هرگز تاریخی به این قدمت نخواهد آمد.
7- هولوکاست حقیقتی است غیر انکار.مهرشاد جان شما فیل تخت گاه هیچ کس رو دیدید؟
توی این فیلم میگه که تخت جمشید یک بنای 2000 ساله نیست و زمان رضا خان ساخته شده!!!!!!!!!! و جالبتر این که سی دی این اقا اجازه انتشار از وزارت ارشاد میگیره.حالا آیا به دعای گربه سیاهه بارون میاد؟
اگر یک میلیون نفر هم بگن تخت جمشید رو رضا خان !!!!!!! ساخته.تخت جمشید متعلق به 2000 و اندی سال پیش خواهد بود.
این هولوکاست هم چیزی بود که دولت محترم گشت و گشت تا پیداش کرد
بله باید بگذاریم عقایدشون رو اعلام کنند
ولی آیا این که حضرت محمد (ص) برای پیشبرد افکار و عقایدشون راهی جز حمله و تصرف مخالفان نداشتند چیز دروغیه؟
کاش می شد برخی چیزها رو اینجا گفت
در ضمن من دیگه توی این سایت نظری ندارم که بدم
چون بحث ما کاملا بی معنی و پوچ خواهد بود چون شما حتی حاضر نیستید به حرفهای من کامل پاسخ بدید و هرجاش رو که دوست داشتید می کوبید.متاسفم برای کشورم.
(مهرشاد جان جوابت رو خواهم خوند)
برای همیشه بدرود
مارس 1st, 2008 at 12:25 ب.ظ
بابا بي خيال هولوكاست
دين خودمون رو دريابيد كه داره ميره زير سوال ؟
وقتي خود يهوديها ميگن هولوكاست دروغه ماها چرا بايد نظر بديم كه چيزي ازش نميدونيم
اصلا به رئيس جمهور ما چه مربوط ؟ فقط رئيس جمهورمسلمان ما مياد درباره هولوكاست يهوديا نظر ميده خب مطمئن باشيد يهوديا ومسيحيا هم ميان در مورد دين ما نظر ميدن
مارس 1st, 2008 at 3:20 ب.ظ
آقا مهرشاد با اينكه يهودي هستي نظراتت خيلي جالب بود و معلومه اهل مطالعه هستي. درضمن آقاي عليرضا كه گفتي مگه پيامبر كي بوده ايشون كسي بودن كه خداوند راجع به ايشان و خاندانشان فرموده:اگر محمد نبود جهان را نمي آفزيدم و اگر علي نبود محمد را نمي آفريدم و اگر فاطمه نبود علي را نمي آفريدم. همچنين پيامبر(ص) كسي بودن كه وقتي به معراج رفتن ملك الموت به احترام ايشان از جا بلند شدندتو چه جور مسلماني هستي كه نمي دوني پيامبرت كي بوده البته اگر مسلمان باشي . و همينطور شما فرخنده خانم و سوار پارسي حرف حق جواب نداردوبهتره كه بيشتر در مورد دين مطالعه كنيد.راستي آقا مهرشاد شما كه انقدر ااطلاعات داري چرا مسلمان نمي شوي؟
مارس 1st, 2008 at 3:49 ب.ظ
جهان آزاد و جامعه جهانی دعوا بر نمی داره اگه هرکی ناراحت میشه از این حرفا باید به یه جایی برسه تا حرفای خودشو به کرسی بشونه ما همه نشستیم مثل این پیر زن ها ببینیم کی چی میگه به ما بود یا به ما نبود
آقاجون برو پیشرفت کن بعد حرف بزن
مارس 1st, 2008 at 5:12 ب.ظ
جناب سوار ژارسي.پيامبر ما چند زن داشته درسته ولي كاريكاتور هايي كه اونا مي كشن به اين موضوع ربطي نداره.مثلا در كاريكاتور اولشون با بستن يك موشك به لباس پيامبر قصد داشتن مسلمانان رو تروريست جلوه بدن.شما نظرات آقاي مهرشاد كه بسيار منطقيه رو نگاه كنيد.راست ميگه به خدا.چطور واسه قضيه ي هلوكاست نمي تونند اين كارها رو بكنند.وگرنه هدف اين ها از كشيدن اون كاريكاتور ها تروريست و وحشي جلوه دادن مسلمانانه.در ضمن از ديدن فيلم هايي مانند 300 هم خيلي ناراحت و عصباني شديم و مطمئن باش به همان اندازه كه در قبال توهين به پيامبر ناراحت شدم.
مارس 1st, 2008 at 5:26 ب.ظ
ببینید دوستان، از قدیم یک ضرب المثل بوده که می گفتند خر را از جایی سیخش کنید که بدش می آید. آنها هم از همین موضوع استفاده کردند و انگشت گذاشتند روی همین اصل که کشیدن کاریکاتور و توهین به مقدسات. حال اگر چشمان مان را باز کنیم و در پس پرده بخواهیم دقیق شویم می بینیم که سر ما ایرانی ها را به ظاهر به چیزهایی گرم کردند ولی در باطن کارهای دیگری را انجام می دهند به قعول معروف اگر می خواهی بچه را گول بزنی یک اسباب بازی به دستش بدهید. الان هم درست با این ترفند خواستند که سر ما را گرم کنند و در باطن خوشان آنچه را می خواستند دارند انجام می دهند یا به آن اهدافشان دارند می رسند. چرا به جای اینکه ما با هم سر یک کاریکاتور به جان هم بی افتیم پس بیاییم آن روی سکه را یا به عبارتی دیگر آن سوی روزنامه را هم بخوانیم.
مارس 2nd, 2008 at 1:07 ب.ظ
اونها با كشيدن نقاشي به ديگران توهين مي كنند و ما ناراحت مي شيم اما خودمان وقتي داريم از مقدساتمون دفاع مي كنيم به هم كه مسلمون هم هستيم توهين مي كنيم اصل قضيه فراموش ميشه و فقط ما گيس هم رو ميكشيم! اينطور نيست
اين مشكل پيش اومده بايد يك راه صحيح پيدا كرد نه اينكه الكي به هم بدو بيراه بگيم.
مارس 2nd, 2008 at 4:54 ب.ظ
جدا که “جامعه ی گوسفندی را حاکمان گرگ صفت لایق است.”
هرچند نمیخواستم در اینجا چیزی بنویسم ولی خواستم با سوار پارسی همدردی کنم.
من یکی دیگه هیچ افتخاری ندارم که مثل سوار پارسی به این ایرانی بودنم بکنم کاش یه المانی بودم و به المانی بودنم افتخار میکردم کاش من هم تو بلاد کفر جای بدی که به قول بعضی ها فقط ادعای ازادی دارن زندگی میکردم البته در نهایت در اون با این اقای ولفگانگ شوئیبل محشور میشدم هرچند که محشور شدن با اون خیلی برام بهتره تا محشور شدن با مهرشاد.
فقط یه خواهشی از اقایون دارم اینکه اینقدر اعتقاداتشونو up to date نکنن اگه یه روزی صدای زن نامحرم از گرامافون در میاومد اونو میشکستن و هیچ شکی تو غلط بودن این کار نبود به همین چیز اعتقاد داشتن نه اینکه الان توی دانشگاه اقایون اساتید تاریخ اسلام و کلیه ملا هایی که از وحدت حوزه و دانشگاه ناشی شدن دایما به اسم روشنفکری خودشونو به دخترایی که موهاشون بیرونه نزدیک کنن و نیششون تا بنا گوششون واز باشه.
مارس 2nd, 2008 at 11:09 ب.ظ
زهرا خانم من یهودی نیستم. در قسمت 5 هم توضیح دادم که در جواب آقای سوار پارسی و انکار هولوکاست نظر یک یهودی به نام پارکز – از ليدز (بريتانيا) را درج می کنم . در پایان اون مطلب هم اسم این آقا رو نوشتم.
اما شما آقای سوار پارسی:
1- این جور که نوشتی جرات نداری دینت رو بگی احتمال میدم بهایی باشی و بهاییها هم که حضرت محمد رو قبول دارند؟ پس چرا بر ضد ایشان هستید؟ در ضمن کی از تو اینترنت رد شما رو میگیره؟ راستی اگه بهایی هستی کتاب دستهای پنهان اثر ” مستر همفر ” رو حتما بخون که چه جوری توضیح میده بهائیت رو بوجود آورده.
اگه بهایی نیستی و مارکسسیم هستی نظر 3 رو بخون چون می بینیم خیلی دم از مارکس میزنی.
2- شما اونقدر بسته فکر می کنید که فکر می کنید من می خوام دین شما رو بدونم تا بهش حمله کنم؟؟! اینکه می گم دینت رو بگو مثل این می مونه که یک خبرنگار میاد از یک رییس جمهور سوال کنه اول ازش می پرسه از کدوم خبر گزاری هستی؟ یا یک مجری اول از کسی که زنگ بزنه به برنامه میگه از کدوم شهری؟ آیا می خواد بهش حمله کنه؟ من می خوام دید بهتری نسبت بهت داشته باشم.
3- اسلام با دین های دیگه هیچ مشکلی نداره و الان هم می بینی که توی کشور ما با صلح و آرامش زندگی می کنند و توی مجلس هم نماینده دارند. اما راجع به این جمله ات “جامعه ی گوسفندی را حاکمان گرگ صفت لایق است” قبل از اون تو قران گفته شده خداوند هیچ قومی رو دگرگون نمیکنه مگر اینکه خودشون بخواهند و حضرت علی هم گفته هر حکومتی لایق همون مردمه. می خوام بهت بگم با دیده گدایی به نظرات اونها نگاه نکن. خود ما هم داریم. خسرو گلسرخی در جلسه دفاعیه خود که به اعدامش منجر شد ببین چی میگه راجع به مارکس:
“ان الحیاه عقیده و جهاد- سخنم را با گفته ای از مولا حسین شهید بزرگ خلقهای خاورمیانه آغاز میکنم
من که یک مارکسیست-لنینیست هستم برای نخستین بار عدالت اجتماعی را در مکتب اسلام جستم و آنگاه به سوسیالیسم رسیدم
هنگامی که مارکس میگوید: در یک جامعه طبقاتی ثروت در سویی انباشته میشود و فقر و گرسنگی و فلاکت در سویی دیگر در حالیکه مولد ثروت طبقه محروم است. و مولا علی میگوید: قصری بر پا نمیشود مگر آنکه هزاران نفر فقیر گردند. در این دو گفته نزدیکی بسیاری وجود دارد و در این تاریخ میتوان از مولا علی به عنوان نخستین سوسیالیست جهان نام برد و از سلمان پارسی ها و اباذر غفاری ها. – در ایران انسان را به خاطر داشتن فکر و اندیشیدن محاکمه میکنند. این نوع برخورد با یک جوان یادآور انکیزیسیون و تفتیش عقاید قرون وسطایی است….”
4- نظر چهارت خیلی خنده دار بود و نشون میده اصلا در این زمینه مطالعه نکردی.
الف- اون زمونی که توی زمان جهالت دختران رو زنده به گور می کردند پیامبر دست حضرت فاطمه رو بوسید و گفت زن کرامت انسانی دارد.
ب- ما در اسلام ختنه دختران نداریم.
چه جوری زنده به گور کردن دختران و ختنه کردن اونها رو به پیامبر ربط میدی؟ توی آقریقا یا هر جای دیگه اگه به نام اسلام این کار رو می کنند پس:
“اسلام به خودی خود ندارد عیبی هر چه هست از مسلمانی ماست” اگه اینجوریه پس راجع به اینکه تو قرون وسطی بهشت می فروختند و به شلوارشون قفل می زندند باید بگیم دین حضرت عیسی اینجور بوده؟
5- کتاب ابو علی سینا که مسخره اش کردی 1000 سال تو اروپا درس داده می شد. من نمیگم مثل اون زمون معالجه کنیم میگم با دیده حقارت بهشون نگاه نکنیم. الان خیلی از بهترین جراحان دنیا ایرانی هستند . مثل دکتر صمیعی زاده بهترین جراح مغز دنیا. اونها یک زمونی مشعل علم رو از ما ربودند الان هم نوبت ماست.
6-راجع به هولوکاست : مطمئنا چیزی که براش مدرک کافی وجود داشته باشه اینقدر حساسیت پنهان کاری نخواهد داشت:
برخی دلایل ادعا شده برای رد هولوکاست :
1- اتاقهای موسوم به گاز فقط برای شپشزدایی و موارد بهداشتی استفاده میشدهاست و استفاده از گاز سیانور برای کشتار مردم مقرون به صرفه نمیباشد.
2- نشانهای از گاز سیانور در دیوارهای اتاقهای اصلی گاز که گفته میشود برای کشتار یهودیان استفاده میشده پیدا نشدهاست.
3- اسناد موجود نشان میدهد که زندانیان بیمار یهودی و غیر یهودی مورد مداوا قرار گرفته و جراحی هم میشدهاند.
4- وینستون چرچیل، نخست وزیر بریتانیا و دوایت آیزنهاور رییس جمهور آمریکا در کتابهای خاطرات خود از جزییات دوران جنگ، هیچ اشارهای به وجود اتاقهای موسوم به گاز نداشتهاند.
5- بیماری ویروسی تیفوس در آن زمان شیوع داشت و تصاویر اجساد بسیار لاغر مردگان نیز شاهد بر همین ماجراست. دولت برای جلوگیری از گسترش پخش این ویروس کشنده اجساد مردگان را میسوزاند.
مارس 2nd, 2008 at 11:20 ب.ظ
آقای سید علی خانممدی
ا- اول اون کلمه سید رو از جلو اسمت بردار.
2- اگه حرقی برای گفتن داری با منطق بیا جلو.
3- برو با هر کی دوست داری محشور بشو مثلا بوریس بکر تنیسور بزرگ آلمان یا اشتفان افنبرگ فوتبالیست با تکنیک بد اخلاق اما دوست داشتنی.
4- من ادعای مسلمونیم نمیشه. فقط حرف حساب من این بود اگه اروپا میگه کاریکاتور بکشین چون آزادیه من هم نمی گم باشه چون آزادیه من هم کاریکاتور هولوکاست می کشم. اما غرب می گه اگه بکشی میندازمت زندان. همون جورکه اروینگ رو 3 سال انداخت زندان. پس آزادیشون دروغه. در ضمن آزادی نباید منجر به توهین بشه در حد انتقاد خوبه نه توهین به مقدسات.
مارس 2nd, 2008 at 11:24 ب.ظ
م س ونوس:
هولوکاست به کشتار دستهجمعی و نسلکشی نزدیک به شش میلیون نفر بخصوص یهودیان که بر پایه نژاد، مذهب و ملیت در طی جنگ جهانی دوم بدست آلمان نازی و از ۱۹۴۱ تا انتهای ۱۹۴۵ انجام شدهاست، اطلاق میشه
علاوه بر یهودیان اروپایی که قربانیان اصلی هولوکاست بودند، گروههای دیگری از جمله اسلاوها، کولیها، معلولین، کمونیستها، سوسیالیستها و همجنسگرایان لایق زندگی تشخیص داده نمیشدند و اغلب مورد شکنجه و کشتار قرار میگرفتند. یکی از معمولترین روشها استفاده از اتاق گاز و در بعضی موارد تیرباران جمعی بوده سپس اجساد قربانیان سوزانده میشده و خاکستر آنها دفن یا پراکنده میشده.انکارکنندگان هولوکاست وقوع این موارد را رد میکنند با ذکر دلایلی که در بالا گفتم.
چیزی که الان مشهوده الان تو اروپای آزاد حق نداری راجع به هولوکاست تحقیق کنی چه برسه به انکارش وگرنه میری زندون و جریمه هم می شی.
مارس 3rd, 2008 at 12:02 ب.ظ
مهرشاد جان از این که راهنمایی کردی ممنونم
مارس 3rd, 2008 at 4:05 ب.ظ
آقا مهرشاد معذرت مخوام اشتباه كردم متاسفم من رو ببخشيد .
مارس 3rd, 2008 at 9:55 ب.ظ
با تشکر فراوان منم می خواستم خودی نشون بدم.
مارس 3rd, 2008 at 10:22 ب.ظ
جناب مهرشاد
گرچه پاسخ دادن به شما وامثال شما آب در هاون کوبیدن است وسوار پارسی کار بسیار درستی کرد که بیشتر از این گفتگو را باشما ادامه نداد.من از همین جا به او درود میفرستم و پاسخ کوتاهی مینوسم که البته مخاطبان من دوستانی هستند که هنوز ذوب! در دگم اندیشی نشده اند.اول بابت موافقانی مانند خانم زهرابه شما تبریک میگویم. داشتن چنین موافقانی که یا نظرتان را نمی خوانندویا اگر میخوانندنمی فهمند ولی در حال با شما موافق هستند پیروزی عظیمی است که فقط شامل حال کسانی میشود که در راه خدا گام برمیدارندواین موضوع به تنهایی برحق بودن شما را ثابت میکند!!!!!!!
1_گویابه نظر شما کسی که مسلمان نیست فقط 2 انتخاب دارد اینکه یا بهایی باشد یا کمونیست. در تفکر بسته شما هیچ گزینه دیگری وجود ندارد؟در اینجاست که من هم با خانم زهرا همصدا میشوم واعلام میکنم که اطلا عات ومعلومات شما واقعا بیمانند است!!!!
2_من هم مانندسوار پارسی هیچ لزومی نمی بینم به شما یا هر کس دیگر بگویم دینم چیست .من آروزی ایرانی را دارم که درآن همه اول انسان باشیم وبعد ایرانی .که دین امری شخصی وفردی باشد .که هنگام رفتن به مدرسه ودانشگاه از من دینم را نپرسند. که وقتی قراراست مرا استخدام کنند دینم را نپرسند.که اگر در طول زندگی ام خواستم بینم را عوض کنم خونم مباح نباشد.که دینم از من به بچه ام به ارث نرسد .
نمیدانم که چرا اینقدر روی مسئله دانستن دین دیگران اصرار داری .آیا دانستن اینکه کسی دین توراقبول ندارد برای ادامه دادن گفتگویت با وی برایت کافی نیست ؟آیا منظور قلبی وواقعی تو این نیست که اگر در گفتگو کم آوردی بتوانی با حمله کردن به دین او راه فراری بیابی یا بحث را عوض کنی وخودت را وارهانی؟
3_شاید تو بتوانی با استناد به اینکه اقلیتهای مذهبی ایران یک نماینده در مجلس ایران دارند یک خارجی را فریب بدهی اما آیا هم میهنان خودت راهم میتوانی؟ آیا انتظار داری که کسی این حرفهای خنده دار ونخ نما باور کند؟ کم کم دارم شک میکنم که تو اصلا در ایران زندگی میکنی ؟؟؟آیا هیچ می دانی که جمعیت غیر مسلمان ایران در حال ناپدید شدن است است وتعداد زرتشتیان(که ایرانیان اصیل وراستین هستند)ویهودیان و مسیحیان کشورمان به نسبت قبل از سال 57 چقدر کم شده ودارد به صفر میرسد؟ میدانی که علت ان تشرف!انان به دین اسلام نیست بلکه این است که از کشورشان فرار میکنند.وانانکه مانده اند یا جوانانی هستند که در حال رفتن هستندویا افراد کهنسالی که ترجیح میدهند در خاک کشورشان بمیرند.
امسال نوروز راما در یزد گذراندیم( که بهترین سفر عمرم بود وهمینجا به دوستان پیشنهاد میکنم که اگر می خواهند زرتشتیان و آداب ورسوم گذشته واکنون انان راکه همان آداب ورسوم وریشه ما ایرانیان است ببیند وبدانندکه چه بودیم وچه شدیم حتما یک سفر به یزد واردکان وکلا آن منطقه بزنند و نوروز مناسبترین زمان است چون بسیاری از خانواده های زرتشتی به شهر خود باز میگردندو امکان ملاقات با انها بیشتر فراهم میشود ) نمایشگاهی از آداب ورسوم وپوشش گذشته زرتشتیان وسفره های خاص انان در یکی از تالارهای محقر ونیمه مخروبه شهر یزد برقرار شده بود که بسیار جالب بود اما عجیب بودکه جوانانی که ان نمایشگاه را با حداقل امکانات ودر فرصت بسیارکمی که به انها داده شده بود برگزار کرده بودند حاضر به صحبت کردن با کسی نبودند.ما انقدر به یکی از انها پیله کردیم که زیر نگاههای سرزنش بار دوستانش چند کلامی با ما حرف زد.می گفت که اطلاعاتیها به طور محسوس ونامحسوس اینجا وما را زیر نظر دارندوبه سختی به ما اجازه برگزاری نمایشگاه را داده اند و اگر ما با کسی حرف بزنیم به بهانه تبلیغ برای زرتشتی گری نمایشگاه راتعطیل میکنند.
اگر تو به این میگویی آزادی من با تو حرفی ندارم اما در قاموس من ازادی به این معنی است که همان طور که مسلمانان در ایران آزادی دارند که مراسم ومناسک خاص مود را به هر شکلی که دوست دارند برگزار کنندورادیو وتلوزیون را قبضه کرده اندواز همه ابزار اطلاع رسانی و تبلیغاتی در راستای تبلیغ دین خود استفاده میکنند این حق به طور برابر ویکسان به پیروان دینهای دیگر هم داده شود .
مارس 3rd, 2008 at 10:32 ب.ظ
4_ نظر 4 تو خنده دار تر است .ان زمانیکه در عربستان دختر ها را زنده به گور میکردند ومانند کالامیفروختند در ایران زنان پادشاهی میکردند وبه نام انان سکه زده میشد. خودت هم اذعان داری که دین اسلام در بهترین حالت برای اعراب امده بود نه ایرانیان یکتا پرست ومتمدن.در ضمن بهتر است که درباره الطاف پیامبر اسلام به زنان سخن سرایی نکنی.شعارهایی ماننداینکه پیامبر به زن شخصیت داد فقط به درد جلسات روضه زنانه برای عده ای زن ساده وکم سواد میخورد .فراموش نکن که پیامبر اسلام همان کسی است که دختر خودش را طبق رسم اعراب جاهلیت در 9سالگی شوهر داد واز این نظر هیچ فرقی با گذشتگان خود نداشت .او دختر 6ساله ای(عایشه) رااز پدرش خواستگاری کرد ودر 9 سالگی با اوزفاف کرد. او زید پسر خوانده اش را وادارکردکه همسرخود راطلاق دهد تا خودش بتواند با آن زن ازدواج کند. او دختر خود را به عثمان(خلیفه سوم)داد ووقتی که دخترش دراثر کتکهای عثمان از دنیا رفت دختر دیگر خود را به او داد. او با زنان به غنیمت گرفته در جنگها( که شوهرانشان در جنگ کشته شده بودند) همان شب اول زفاف کرد.او بود که گفت حصیر گوشه خانه از زن نازا بهتر است. او بودکه به سنت اعراب جاهلیت (که صیغه کردن زن به تعداد نامحدود است )عمل کرد وآن را به پیروان خود توصیه کرد و باعث شد تا به امروز وبعد از 1400 سال این سنت تبعیض امیز وظالمانه زنده بماند.او حاضر نشد که به زنان حق مساوی در ارث ودیه وشهادت و…..بدهد. (با این توجیه که پذیرش ان برای اعراب سخت است و باید قدم به قدم حقوق زنان را بیشتر کرد .آ یا برای اعراب پذیرفتن حقوق برابر با زنان مشکل تر بود یا دست شستن از پرستش خدایان اجدادی خود وپرستیدن یک خدای تازه؟ نه . قضیه این بود که پیامبرهم حقی برای زنان قایل نبودو از نظر او زنان فقط وسیله تمتع بودند.یادمان نرودکه پیامبر هم آرزوی داشتن پسر داشت واز نداشتن پسر اندوهگین بود وترجیح میداد به جای بوسیدن دست دخترش دست پسرش را ببوسد وگرنه سوره کوثر نازل نمیشد.)
5_قبول دارم که بسیاری از متخصصان در رشته های پزشکی و سایر رشته ها درسطح جهان ایرانی هستند .فقط یک سوالی دارم :آیا انان در ایران اسلامی شیعی به این درجات علمی رسیدند یا در ممالک کفر؟خنده دار است که شعارمیدهی ما باید مشعل دار علم باشیم(به نظر من تو زیاد پای صحبتهای محمود .ا.ن می نشینی که این برای سلامتی ات زیاد خوب نیست ) ما چگو نه میتوانیم مشعلدار باشیم در حالیکه بهترین دانشگاه ما (شریف)جزو 500 دانشگاه برتر دنیا نیست وبهترین رتبه ان دومی در بین دانشگاههای خاورمیانه است (یعنی کشورهایی مانند افغانستان وپاکستان و عراق ومصر وعربستان )به قول معروف یه چیزی بگو بگنجه. در ضمن درباره پور سینا اینقدر سنگ به سینه نزن خبر نداری که او هم دیگه مال تاجیکستانه نه ایران . حالاچه کتابهاش تا300 -400 سال پیش تو اروپا تدریس میشده چه تا 30 -40 سال پیش.
6_و در باره هلو کاست . برادر من به من و تو چه؟آخه دانستن این موضوع که مسیحیان چند دهه پیش بالاخره چند تا یا چند هزار تا یا چند میلیون تا یهودی ها را کشتند ویا نکشتند به چه درد امروز من و تو میخورد ؟خودشان با خودشان کنار امده اند ما ول کن قضیه نیستیم .تا قبل از اینکه محمود .ا.ن این بحث کهنه ومسخره را شروع کند چند درصد حتی تحصیلکرده های ما کلمه هلو کاست به گوششان خورده بود؟وپس از مطرح شدن این چه مسکلی از مشکلاتمان حل شد ؟ دولت ایران هم بهتره بجای تحقیق درباره هلوکاست کاری بکنه که مشاهیر ومفاخرش یکی یکی تابعیت کشور های همسایه را نگیرندوکوشش کند هزار ویک درد دیگر مردم را حل کند .این قضیه هلو کاست برای مردم ایران به اندازه یک کیلو هلو هم ارزش ندارد تو هم لازم نیست که اینقدر زحمت بکشی در مورد قضیه هلو کاست تحقیق کنی .
مارس 4th, 2008 at 12:22 ق.ظ
جناب فرخنده خانم
1- اولا که نوشتی جواب خیلی کوتاهی می دهی و خدا رو شکر که جواب بلندت رو اینجا ننوشتی که احنمالا مدیر محترم سایت باید هاست اختصاصی برای شما اجاره میکرد.
2- من فقط برای سوار پارسی نوشتم و اگه خودتونو نماینده تام الاختیار ایشون میدونید پس جواب های من رو بخونید.
2- مساله اصلی این بود که من فقط گفتم اگه اروپا میگه آزادی باشه باید توی همه چیزآزادی باشه حتی هولوکاست. و اصلا کاری به اسلام و احمدی نژاد و پیامبر و … اینها نداشتم و شما صرفا به این خاطر که هر کس از اروپا بد بگوید پس حتما دو متر ریش دارد و احتمالا نماز شب می خونه و دگمه های لباسش رو تا آخر می بنده بحث رو به حاشیه کشیدید و هنوزم که هنوزه جواب محکمی به هولوکاست و تبعبض اروپا در این مورد ندادید. و به جای دادن جواب مساله دادن , در قسمت 6 ,صورت مساله رو حذف کردید و به من هم پیشنهاد دادین که صورت مساله رو حدف کن! آقایی مثل روژه گارودی در ابتدا یک کمونیست بود اما منکر هولوکاست. پس این رو یاد بگیر که مخالفان و موافقان هر امری از قشرهای متفاوت هستند.
چطور اونها به یک پیامبری که 1400 سال پیش زندگی می کرده می پردازند و شما توصیه می کنید بهتره مساله ای که در قرن ما اتفاق افتاده رو به ورطه فراموشی بسپاریم؟ این منطق قوی شماست؟
راجع به جواب های بقیه قسمت ها همون طوری که گفتم این بحث های حاشیه ای رو شما درست کردید ولی خوب من هم مجبورم جواب بدم.
نوشته اید در مورد موافقان من که یا نوشته های من رو نمی خوانند و یا اگه می خوانند, نمی فهمند به شما تبریک می گم که اینقدر به شعور مردم و خوانندگان سایت احترام میگذارید.
اولا چطور ممکنه کسی مطلبی رو نخونه و طرفدار کسی بشه؟ ثانیا برای شما متاسفم که هر کس رو که طرفدار شما نیست کودن فرض می کنید( ..یا می خوانند اما نمی فهمند) شما به شعور جمعی توهین کردید. پس من هم طبق منطق شما می تونم ادعا کنم آقای سوار پارسی هم نظرات شما رو نمی خونه و یا اگه می خونه نفهمیده و طرفدار شما شده. و از این جمله شما “فقط شامل حال کسانی میشود که در راه خدا گام برمیدارند….” استنباط میشه که هر کسی که در راه خدا قدم بر میداره جزو همون دسته ای هست که می خونه و نمی فهمه و برعکس هر کس همه کسانی که خدا رو قبول ندارند می فهمند!! شما در حقیقت به پیروان همه دینها توهین کردید. با این منطق شما پس انیشتین هم نمی فهمیده چون یهودی بوده.
* من بهاییت و کمونیست رو به طور سمبولی از دو گروه که فرقه ضاله دارند و یا اصولا خدا رو قبول ندارند مثال زدم (با توجه به ترس آقای پارسی و شما)و این تفکر بسته شماست که این موضوع رو درک نکردید. مثلا وهابیت رو جزو گروه بهایی و لائیک رو جزو گروهی که خدا رو قبول ندارند می آوردم و در ضمن این موضوع هم بر می گرده به شجاعت مثال نزدنی شما که هنوز می ترسید بگین جزو چه گروهی هستید.
*راجع به اینکه از گفتن دینت طفره می روی در حقیقت داری از خودت فرار می کنی و اینکه حتی خودت هم خودت رو قبول نداری اگه مثلا مارکس باشی و به تمام حرفهای خودت هم ایمان داشته باشی و فرض هم کنی من برای حمله به باورهای شما دین شما رو می پرسم پس به نقص اعتقاداتت ایمان قلبی داری و می دونی که بر آن باورها ایراداتی هست و جهت فرار از پاسخ گفتن بهترین راه را پیدا کردی : “فرار”
در ثانی این تفکر بسته و دید منفی شماست که فکر می کنید برای حمله می خواهم دین شما رو بدونم. شما اصلا شجاعت ندارید. حتی در اینترنت هم می ترسی بگی جزو چه دسته ای هستی. آدمهایی مثل شما کم نیستند کسانی که معمولا بیرون گود می شینند و فقط به انتقاد کردن می پردازند. در واقع فقط بلدند توپ را در میدان حربف بیندازند و از خودشان هم فراری هستند و به نظر من کار خیلی بزدلانه ای هست.
راجع به این جمله ات : “؟آیا منظور قلبی وواقعی تو این نیست که اگر در گفتگو کم آوردی بتوانی با حمله کردن به دین او راه فراری بیابی یا بحث را عوض کنی وخودت را وارهانی؟”
همونطوری که گفتم این شما بودید که بحث آزادی رو به حاشیه کشوندید و نه من.
* راجع به اقلیت های مذهبی شما در اروپا هم می بینید که دین های دیگر در مضیقه هستند و این موضوع ربطی به ایران ندارد.
* در مورد زنده به گور کردن دختران سوار پارسی مطلب خنده داری نوشته بود و اون رو به پیامبر کسی که با این کار مخالف بود ربط داده بود. پیامبر این رسم مضحک رو باطل کرد و همونطوری که گفتم دست حضرت فاطمه را بوسید در ضمن سوره کوٍثر در شان حضرت فاطمه نازل شده.
در مورد صیغه:
یکی از دوستان در بالا مطلبی نوشته بود که زنان آلمان به طور متوسط با 5 مرد خوابیده اند و شما این رو تایید کردید صرفا به این خاطر که چشم خود را بسته اید و هر چی از اروپا باشه رو میگین خوبه اما جالبه که تا بحث صیغه اومده نوشته اید:”تبعیض امیز وظالمانه ” میبینید که کفه ترازوی شما فقط اروپا و غربه.
راجع به ازدواج زنان در سنین پاییین: زن زودتر از مرد بالغ می شود در 1400 سال پیش مردم قوی تر از حال بودند و اعراب نیروی شهوانی بیشتری دارند در همین ایران خودمون هم ازدواج در سنین پایین داریم و یا حتی در کشورهای دیگه در قرن 21- مثل دختر آرژانتینی که در 13 سالگی و 16 سالگی برای دومین بار 3 قلو زایید. این موضوع ربطی به کرامت زنان ندارد. همانطور که به مرور زمان سن ازدواج زیاد میشه. الان که تو همون آلمان شما زنان شوهردار با 5 نفر می خوابند طرفدارشون هستی؟ راجع به کارهای دیگه هم مطابق قوانین قران بوده.الان مثلا مسیحی ها حق دارند شراب بخورند چون مطابق دین خودشونه.
* راجع به مباحث علمی من با گفتن اینکه گفتم خیلی از دانشمندان دنیا ایرانی هستند خواستم بگویم که ما هم اگه بخواهیم می تونیم بهتره خود باورتر باشیم هیچ ادعای هم نداشتم که الان ایران از نظر علمی پیشرفته هست.و گفتم اینفدر با دید حسرت نگاه نکنیم که دردی رو دوا نمی کنه. باید بلند شد.
* نمی دونستم همدان هم جزوی از تاجیکستان شده. خوب شد گفتی تا نقشه های دنیا رو آپدیت کنیم.
مارس 4th, 2008 at 12:28 ق.ظ
در پایان راجع به تیپ امثال تو و پارسی میتونم از روشنفکر بزرگ جلال آل محمد مطلبب بگم که خوب شماها رو توصیف کرده:
“آدم غربزده هرهری مذهب است.(عین شما که مذهبت رو نمی گی) به هیچ چیز اعتقاد ندارد( مثل شما که حتی خدا رو هم تو نوشته هات کم رنگ کردی.) اما به هیچ چیز هم بی اعتقاد نیست. یک آدم اسقاطی است .
نان به نرخ روز خور . و همه چیز برایش علی السویه است. خودش باشد و خرش از پل بگذرد .دیگر بود و نبود پل هیچ است .نه ایمانی دارد ، نه مسلکی ، نه مرامی ، نه اعتقادی به خدا یا بشریت . (همونطوری که تو نوشته های شما هم مشهود بود.)
نه در بند تحول جامعه است و نه حتی در بند لامذهبی و بی دینی . البته گاهی به مسجد میرود ، همانطور که به حزب میرود یا به سینما اما همه جا فقط تماشاچی است ، درست مثل اینکه به تماشای بازی فوتبال رفته است .
همیشه کنار گود است .هیچ وقت او را وسط گود نمیبینی . هیچ وقت از خودش مایه نمیگذارد ،( همانطوری که مایه نگداشتی و از کنار گود فقط بلدی انتقاد کنی) حتی به اندازه ی نم اشکی در مرگ دوستی یا توجهی در زیارتگاهی یا تفکری در ساعت تنهایی ، و اصلا به تنهایی عادت ندارد ، از تنها ماندن میگریزد چون از خودش وحشت دارد .
همیشه در همه جاست . هیچ وقت از او فریادی یا اعتراضی یا امایی یا چون و چرایی نمیشنوی . آدم غربزده راحت طلب است ، دم را غنیمت میداند – و نه البته به تعبیر فلسفه- آدم غربزده شخصیت ندارد ، چیزی است بی اصالت ….))
زنده باد جلال آل محمد که حیلی قشنگ این تیپ آدمها رو توصیف کرده. به قول معروف ” به مار ماهی مانی نه این تمام نه آن منافقی چه کنی مار باش یا ماهی”
مارس 4th, 2008 at 12:32 ق.ظ
م س ونوس و زهرا خانم از نظرات لطف آمیزشما هم ممنون.
مارس 4th, 2008 at 8:37 ق.ظ
نه .تو اصلا حالت خوب نیست وبه چرت وپرت گویی افتادی.یا نمی فهمی یا خودتو می زنی به نفهمی چون بیشتر به نفعته .بقدری تو در همین یک صفحه اراجیف به هم بافته ای که این جواب بلند من فقط توانست به بعضی از انها بپردازد. البته من از اول هم اشتباه کردم جواب تو را دادم .الان که نظراتت رادرصفحه های دیگر دیدم متوجه شدم که تو اصلا اینجا برای مطرح شدن وبه رخ کشیدن یه سری اسم که حفظ کرده ای میایی.البته به رخ کسانی مانندزهرا وم س ونوس .وگاهی هم با رو نویسی کردن ازشعرها ونوشته های دیگران برای خودت اعتبار کسب میکنی. درباره کسانی که اصلا نوشته تو را نمی خوانندبهتراست یک مراجعه به (رابطه زن متاهل ۳۳ ساله با جوان ۱۷ ساله با قتل زن پایان یافت) بکنی که از تو بخاطر سراییدن!!!!شعری از فروغ فرخزاد تمجید میشود (خانم رز).البته که جالبه که تو هم عوض اینکه طرف را از اشتباه در بیاوری متقابلا از او تشکر میکنی واز کسی که از تو بخاطر 2 بار فرستادن شعرانتقادمیکند می خواهی که ادب را رعایت کند.!!!
بین برادر من .نمی دونم چند سالته .اما یک نصیحت بهت میکنم به قول بزرگی اینقدرحرفهای دیگران را ننویس کاری کن که دیگران حرف های تو را بنویسند. آخه اینکه هی از این واون نقل قول کنی که نشد جواب .خودت چی داری که بگی .خودت چه جهانبینی واصولی در زندگی داری .اگر روزی لازم باشه از خودت دفاع کنی- بدون داشتن حق استفاده از نظرات دیگران- چکار میخواهی بکنی ؟
یه آدم نمی تونه چند تا عقیده متقاوت وحتی متناقض را همزمان داشته باشه اما انگار تو میتونی. همین الان دیدم که در صفحه (دقایقی پیش سومین قطعنامه تحریم ایران تصویب شد) سرود ای ایران را نوشته ای .خوب که چی .هیچ حرفی نداری بزنی .ساکت بمان.مجبور که نیستی چیزی بنویسی.آخه تو که سنگ اعراب را به سینه میزنی که1400 سال پیش یه جور وحالا هم یه جور دیگه ایران وایرانی را بدبخت کردندواز اوج به حضیض کشیدندچجوری سروده ای را مینویسی که فریاد ملی گری(فارغ از اسلام ومسلمانی )سر داه ؟ تو برو کتابای جلال آل احمد وامثال اورا بخوان که به نظر مییاد آخرین تیر کمانت بود که برای من پرتاب کردی .آخه جلال آل احمد مگه کیه . او یک آخوند کت و شلواری بودکه اتفاقا خطرش بیش از این اخوندهای معمولی است.(مانند شریعتی) اینها در به حماقت کشاندن جوانان موفقترند.
در ضمن درسته که شما منبع بی پایان اطلاعات هستید اما بد نیست یه نگاه دیگر به کتابهای تاریخ بیندازید تا متوجه شویدکه پور سینا دربخارا به دنیا آمده 0 بخارا تا 1924جزو تاجیکستان بود ودر آن سال توسط شوروی از تاجیکستان جدا وبه ازبکستان پیوست شد.وتاجیکها به طور جدی پیگیر این هستندکه پور سینا ر ا به جهانیان تاجیکی معرفی کنند .برای مثال روی اسکناس 20 سامانی تاجیکستان چهره پورسینا نقش بسته است.
در ضمن زحمت نکشید که برای من کتابی را اینجا رونویسی کنید .چون هیچ علاقه ای به ادامه گفتگو با کسی که فقط تکرار میکند (دینتو بگو و هلو کاست دروغه ) ندارم.خداحافظ.
مارس 4th, 2008 at 3:09 ب.ظ
اين آقاي غربي كه قطع يقين از روي بيشعوري به پيامبر اسلام اهانت كرده شايد از درد دل اها نت كرده است . چون كه اين پيامبر اسلام وساير ائمه معصومين ما هستند كه به هيچ وجه به انسانها اجازه ظلم و ستم را بديگري نميدهند و همه انسانهارا در مقابل پروردگار برابر ميدانند . مگر كسي كه تقوا وسودش براي انسانهاي ديگر بيشتر باشد . قرآن به هيچ انساني اجازه نميدهد كه زير بار ظلم وستم برود. همچنانكه هيچ كدام از ائمه ما زير بار ظلم وستم و ستمكار رفتن را قبول نكردند . تا جائيكه جانشان را روي اعتقادشان گذاشتند .اينها ميخواهند كشور هاي اسلامي را چپاول كنند و باستعمار و استثمار خودشان در آورند ميبينند اين قرآن و پيامبر اسلام و دستورات ائمه معصومين است كه جلو آنها ايستاده است .اگر امتي دستورات پيامبر اسلام را عمل كند قطع يقين آقاي دنيا ميشود . اينها از اين موضوع ميترسند .لذا به ساحت مقدس پيامبر اسلام اهانت ميكنند . خداوند در مورد پيامبر اسلام در قرآن فرموده است كه اين پيا مبر از روي هوا و حوس صحبت نميكند و هر چه ميفر مايد وحيي است كه از طرف خداوند به او الهام شده است .و هيچ كاري را بدون اجازه پروردگار انجام نداد . اين قرآن وپيامبر اسلام است كه ساحت پيامبران را از لوث كارهاي زشت پاك اعلام ميكند . در صورتيكه خودشان هر نوع افترا وبهتان و كار زشتي را به پيامبرانشان نسبت داده اند . از آنجا كه اهانت به پيامبر اسلام به معني اهانت به همه خوبيهاي عالم است . اهانت به پيامبر اسلام ؛ اهانت به كليه پيروان اديان الهي خصوصا”مسلمانان است . اهانت به پيامبر اسلام اهانت به خالق عالم هستي است كه اين پيامبر برگزيده او ميباشد ، از بين بردن چنين فرد خبيثي همانقدر لازم است ، كه شما لازم ميدانيد عامل يك بيماري عفوني و مخرب ومهلك و واگير دار را از بين ببريد
مارس 4th, 2008 at 11:44 ب.ظ
فرخنده خانم:
1- راجع به بحث شعر:
الف- خوشحال شدم نظرات من رو توی صفحات دیگه دیدی که عمده اونها شعر هست و دوستانی که من رو می شناسن میدونن من هیچ ادعایی راجع به اون اشعار ندارم. همین که حاضر شدی برای من وقت بگذاری و در صفحات دیگه هم اسم من رو پیدا کمید نشون میده روی شما هم تاثیر گذار بوده ام.
ب- خانم رز اولین باری نیست که راجع به شعرهایی که می نویسم اظهار نظر می کنن و چندین بار از من به خاطر نوشتن شعر های مختلف و مناسب تشکر کرده اند و اونجا هم به همین دلیل تشکر کردند. پس زود فضاوت کردید.
پ- همین شعر “ای ایران” رو هر کسی می دونه شاعرش کیه پس اینکه اسم شاعر رو زیرش ننوشتم نشانی از این نیست که بگم من شاعرش بودم.
ت- من هر جایی که لازم باشه مطلبی از کسی بیارم می گم از کی هست حتی یک مطلب از قول یک یهودی در همین صفحه نوشتم که هیچ کس او را نمی شناخت اما اسمش رو زیرش نوشتم.
ث- توی همین صفحه هم هر مطلبی از کسی بود گفته ام از کیست و بقیه بحثها از خودمه. اصولا باید به بزرگان احترام گذاشت و هر جا که لازم باشه برای تاکید یک مطلب از قول کسی مطلب نوشت که بکی از صنایع ادبیات هست.
ث- نوشته ای چرا به نگین گفتم ادب رو رعایت کنه؟ اصلا چه ربطی به مطلب داره؟ بگم بی ادبی کنه؟
2- نوشته ای “من از اول هم اشتباه کردم جواب تو را دادم .” اگه همین صفحه رو از اول بخونی می بینی که این شما بودید که راجع به مطلب “های هیتلر سگی ” که من نوشته بودم اظهار نظر کردید و نه من.
3- ظاهرا از اینکه زهرا وم س ونوس و .. و حتی خانم رز از من تشکر کردند خیلی حسادت می کنید. توی همین صفحه افراد زیادی مثل محمد مالدینی هم در راستای من مطلب آورده اند اما چون اسم من رو نیاورده اند اشاره ای نمی کنید.
4- اصولا انسان در اثر مطالعه جهان بینی کسب می کنه و من هم هر موقع لازم شد از مطالعاتی که داشتم مطلب می نویسم و اینکه می گی سعی کن کسانی هم مطالی تو رو بنویسند: همین زهرا و م ونوس و ..که طرفدار من هستند نشان از این میده که روشون تاثیر گزار بودم. نمی خواهید ادعا کنید که همین الان هم دارم از کتاب کس دیگیری مطلب می نویسم؟
5- راستی شما چرا راجع به پیغیمبر اسلام اون مطالب راجع به زن را آوردید منبعش رو نگفتید؟ چرا از خودتون حرف نمی زنید؟ من همه اون مطالب رو یکجا در یک کتاب خونده بودم. پس خودتم داری از دیگران مطلب می نویسی و نه از خودت اون هم بدون ذکر منبع. من حداقل اگه از جلال آل احمد مطلب نوشتم اسمش رو هم آوردم. شما من رو نصیحت کردید اما خودتون بیشتر به اون نصیحت احتیاج دارین تا من.
6- نوشته ای چون جاهای دیگه شعر نوشته ای پس نباید در این موارد بحث کنم. آخه این هم شد دلیل؟ شما به صفحات ورزشی هم مراجعه کنید می بینید که اونجا هم طرفدارهای خاص خودم رو دارم. ابو علی سینا و دکتر حسابی هم در زمینه های مختلف مطالعه داشتند.
7- من اعتقاد دارم آدم اگه به یک چوب هم ایمان داره باید به اعتقادات خودش ایمان داشته باشه.
8- نوشته ای من سنگ اعراب رو به سینه می زنم و چرا شعر “ای ایران” رو نوشته ام؟؟ اولا این رو بدون که حرف اصلی من این بود که اگه در اروپا به اسم آزادی میشه به هر کسی توهین کرد چرا نمیشه راجع به مطلبی مثل هولوکاست نحقیق کرد؟ و از اونجایی که در تفکرات شما هر کسی که انتقادی از اروپا و غرب کرد پس حتما یک بسیجی با دو متر ریش هست شروع به کشوندن بحث یه اسلام و احمدی نژاد و .. کردید. و الان هم دارین به من انگ می چسبونید من گقتم به چوب هم که ایمان داشته باشم باید بهش احترام بگذارم و ایرانم رو هم دوست دارم. این شمایید که با مردم ایران مشکل دارید. شمایید که همین الان سعی در نشون دادن ابو علی سینا به عنوان یک ملیت دیگه دارید. شمایید که با زنان ایران مشکل داشتید و با تحقیر و مسخره از روابط جنسی در ایران مطلب می نوشتید(و مطلبی راجع به روابط جنسی در محارم )و اصالت زن شرقی رو مسخره می کردید و می گفتید فقط غرب – دانشگاه شریف و جوانان ایران صفر. پس خودتون هم هستید که تفکرات مختلف دارید. مسلمان بودن و ایرانی بودن با هم تضادی نداره “حب الوطن من الایمان” (یادم نبود نباید نفل قول می نوشتم.!)
9- من نوشته های هر کسی رو که بدونم حرفی برای گفتن داره می خونم حتی جلال آل محمد و سلمان رشدی . به قول یکی از بزرگان غرب: اگر چه با نظرات طرفم100% مخالفم اما حاضرم جانم را بدهم تا حرفش را بزند. (احتمالا چون از غرب مطلب گقتم مورد تشویق قرار خواهم گرفت.)
10- راجع به ابوعلی سینا:
سوار پارسی در مورد مطلب من که گفته بودم بهتره خودکفا باشیم و از دانشمندان خود هم کمک بگیریم : نوشته بود که کتاب شفا فلان و فلان و من فقط نوشتم همین کتاب سالها در اروپا درس داده می شده. پس سوار فارسی اون رو ایرانی فزض کرده بود و بهتره بحث بخارا را به ایشون بگین نه من.
به نظر من ابن سینا متعلق به همه کشورهایی است که زمانی در دایره مشترک تمدن ایران قرار داشتند و اصولا مرزها قراردادی هستند. با نوع تفکر شما میشه گفت خیلی از دانشمندان و شاعران ما افغانی هستند.
11- در پایان دوباره می بینم از دو مطلب فرار می کنید گفتن دین و هولوکاست. گفتن دین برای اینکه از خودتون مایه نگذارید و فرار از هولوکاست ، مطلبی که من از اول هم انتقاد کرده بوددم چرا راجع به اون در اروپا ازادی نیست و این شما بودید که مطلب رو به حاشیه کشوندید و تا اینجا ادامه دادید.
12- از اینکه از کوره در رفتید و به جای بحث سالم در مورد من نوشته اید “مطالب چرت و پرت” و”اراجیف” و ” حالت خوب نیست” “نمی فهمی یا خودت را به نفهمی می زنی” واقعا متاسفم. شما هر کس رو که خلاف نطر شما حرف بزنه (مثل زهرا) این گونه خطاب می کنید.
اما م ونوس فقط پرسیده بود هولوکاست چیه؟ من براش توضیح دادم و اون هم تشکر کرده بود. اما صرقا به همین خاطر و بدون پرسیدن و شنیدن نطرات ونوس به اون هم انگ طرفداری از من رو چسبوندید و متهم بودن به نفهمی. این جهان بینی و اصولی بود که ازشون دم میزدید؟ جزو کدوم ایسم هست؟
یعد از نظر شما هم شخصی به اسم “علی …شیراز” مطلب نوشته که چندان خوشایند شما . حتما من مسوول هستم؟
مارس 4th, 2008 at 11:55 ب.ظ
راستی شخصی به در صفحه “پیش نویش تحریم ایران ..” که شعر ای ایران رو نوشته بودم به خاطر اینکه شعر را در محل مناسبی نوشته بودم نوشته:
“سلام مهرشاد اقا
چقدر به جا و مناسب شعر مینویسید
کارت درست!!!!!!!!!!”
اقا مهرشاد میشه لطفا id خودتون و برام بزارین”
همین طور که می بینید به خاطر نوشتن شعر در جای مناسب تشکر کرده و نه چیز دیگه. ولی احتمالا چون اسم من رو نوشته و تشکر کرده پس در نظر شما یک نفهم هست.
مارس 4th, 2008 at 11:57 ب.ظ
راستی شخصی به نام منا در صفحه ..
مارس 5th, 2008 at 12:04 ق.ظ
ذز ضمن شمایی که به م ونوس بدون شنیدن نظراتش انگ چسبوندید بهتره در همون صفحه تحریم ایران و شعر ای ایران ببینید چه مطلبی رو نوشتند و متوجه بشید که به کی توهین کردین و چه اشتباه بزرگی مرتکب شدید.
مارس 5th, 2008 at 12:33 ق.ظ
اقا مهرشاد سلام
از وقتی که این خبر رو اینجا گذاشتن تقریبا پی گیری می کنم اما ترجیح دادم نظری اینجا ننویسم.
فقط خواستم از این همه اطلاعات ووقتی که برای قانع کردن یه سری از افرادی که متاسفانه گم شدن میزارید تشکر کنم و اعتراف کنم که به هیچ شکلی نمی تونستم این حرف ها رو بزنم. راستش از مسلمون بودنم خجالت کشیدم ….
از حرفهای دیگران دلسرد نشید اونها دچار مشکل شدن و احتیاج به کمک دارن
(امیدوارم در پناه خدا موفق باشید)
مارس 5th, 2008 at 9:30 ق.ظ
آخه یکی نیست که به این منگل , شاسکول بگه که اگه همه مسلمانان بگوزند
آلمان را بادش از روی کره ی زمین محو می کند تا کره ی زمین از نجاست پاک بشه و بشه روش نماز خوند
خوب , این از بس زیاد گو خوری کرده مس شده نمی فهمه چی میگه . من در همین سایت بهش اعلام می کنم که امشب در رأس ساعت 5/2 نیمه شب قراره همه دیونه ها را شفا بدهند گفتم که جا نموند.
مارس 5th, 2008 at 6:21 ب.ظ
فرخنده خانم درسته كه من اشتباه كردم اما مگر شما تا حالا مرتكب اشتباهي نشدي در ضمن من اصل مطلب رو دريافتم و فهميدم آقا مهرشاد حرف حق رو مي زنن ازشون طرفداري كردم مثل اينكه شما اصل مطلب رو متوجه نشديد بهتره من زياد با شما دهن به دهن نشم چون مثل اينكه شما جزو اون گروه في ضلال المبين كه در قرآن بهش اشاره شده هستيد يعني در گمراهي آشكار!!!! من با مريم خانم موافقم.
مارس 5th, 2008 at 6:31 ب.ظ
مهرشاد جان خيلي ازت خوشم اومد خيلي خوبه كه واقع گرا هستي و هر چيزي رو با منطق جواب مي دي درسته من نمي تونم مانند تو نظر بدم اما اصل مطلب رو گرفتم عزيزم بهتره وقتت رو براي كساني كه به قول زهرا خانم در گمراهي آشكار هستند هدر ندي از كساني كه هنوز انگيزه ي خلقت رو به درستي نمي شناسند ونمي دونند اگر ايشون(رسول اكرم) نبود اونها هم وجود نداشتند بيشتر از اين نبايد انتظارداشت.
مارس 5th, 2008 at 10:42 ب.ظ
خانم با آقای “ناشناس” ازاینکه وقت گذاشتید و مطالب بنده رو مطالعه نمودید بینهایت ممنونم.
زهرا خانم از شما هم سپاسگزارم.
نطرات شما عزیزان باعث دلگرمیست.
مارس 7th, 2008 at 12:57 ق.ظ
بخارا از بزرگترين شهرهاى ماوراءالنهر و یکی از کانونهای دانش و ادب ایران پس از اسلام است. در ۱۰۰۰ م. در تصرف سامانیان درآمد و پایتخت سامانیان بود. در ۱۰۲۷ سلجوقیان آن را تصرف نمودند. در ۱۲۱۹ توسط چنگیز فتح و ویران شد و در ۱۳۸۳ در تصرف تیمور لنگ درآمد. بعد در ۱۵۰۵ در تصرف ازبکان (شیبانیان) و بالاخره در ۱۶۰۰ م. در تصرف استراخان و جانشینان او كه نيز از نژاد ازبكاند درآمد و باز بتصرف ايران درآمد و در دوران قاجار روسها بتصرف آن دست زدند. پس از آن اگرچه در تصرف خانات بخارا بود ولی در حقيقت جزیی از خاک روسیه محسوب مىگرديد.
در سالهای ۱۹۲۴ میلادی بخارا و سمرقند با سیاستهای شوروی پیشین از تاجیکستان جدا گشته و به ازبکستان پیوست. دولت ازبکستان با سیاست فارسیستیزی خود همچنان محدودیتهای آموزشی و رسانهای سختی بر ضد زبان فارسی پیاده کردهاست.
مارس 7th, 2008 at 1:50 ق.ظ
درود بر علی رضا و وزیر کشور آلمان
مارس 7th, 2008 at 1:59 ق.ظ
جناب سردبیر چرا منابع را از پایان نوشته من پاک کردی ؟
آیا نوشتن منبع در صورتیکه آدرس یک سایت باشد برخلاف مقررات اینجاست؟آیا این به نظر شما به منزله تبلیغ برای آن سایت است ؟ اگراز یک سایت که مطالب ان در مورد ایران وفرهنگ ایران است اینجا نام برده شود وعده ای از این صفحه به ان سایت برسند ثوابش بجز شما به جیب کی میره؟!!!!!!
———————————
هفت تیر : به علت فیلتر بودن سایتهای مورد اشاره به اشتباه حذف شدند . مجدد ارسال کنید
مارس 7th, 2008 at 10:50 ق.ظ
بخارا : شهری ایرانی است که امروزه در ازبکستان قرار گرفته . بخارا پایتخت سلسله ایران سامانیان و طاهریان نیز بوده است و در تمامی روزگاری پیش از قاجار توسط ایرانیان اداره می شد . به گفته یعقوبی در البلدان ( برگ ۶۹ ) بخارا شهری است که مردمان آنجا را ( پس از اسلام ) اعراب و ایرانیان تشکیل میدهند . اصطخری در مسالک المالک ( برگ ۲۳۱ ) می نویسد بخارا شهری زیبا و سرسبز است چنانکه تا چشم کار می کند تنها سبزی و خرمی دیده می شود . به طوریکه گویی سبزی زمین بخارا و کبودی آسمان شهر با هم یکدیگر آمیخته شده اند . در تمامی شهر ویرانی یا بیابان دیده نمی شود . در خراسان هیچ شهری خرم و انبوه تر از بخارا نیست . بخارا هفت دروازه دارد . زمینهای سغد و بخارا همگی نزدیک به آب است . گویند ملیت مردم بخارا قومی بودند ایرانی که از استخر پارس به آنجا مهاجرت کرده اند . مردمانش با جمال و نیکو چهره هستند و باوقار رفتار میکنند . ۸۵ درصد مردم آنجا به پارسی تاجیکی سخن می گویند ولی دولت ازبکستان آنان را از این حق خود محروم کرده است و ضدیت خواصی با زبان فارسی دارد . بخارا پایتخت ادبی و فرهنگی ایران پس از اسلام به شمار می آمده است . مسعودی گوید فریدون شاه ایران فرمان داد تا آتشکده ای در بخارا ساختند به نام بردسوره
(برگرفته از:http://www.ariarman.com/khoorasan.htm)(وبرای دیدن سکه 20 سامانی- سامانی واحد پول تاجیکستان-به این آدرس بروید:http://www.ariarman.com/IRANIAN_EMPIRE.htmو همچنین این صفحهhttp://www.banknotes.com/tj17.htm)
حالا آیا هنوز بهتر است که ما روی تحقیق در مورد هلو کاست پافشاری کنیم تا جاییکه به همه دنیا ثابت کنیم که آ ن دروغ بوده یا اینکه کوشش کنیم که به دنیا بفهمانیم که پورسینا و رودکی ومولوی وابوریحان بیرونی(که اعراب ادعای او رادارند) و………ایرانی بوده اند؟ کدامیک بیشتر به سود ایران وایرانی است؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مارس 7th, 2008 at 3:48 ب.ظ
1- فرخنده در نظر 68 قسمت 5 : “….در ضمن درباره پور سینا اینقدر سنگ به سینه نزن خبر نداری که او هم دیگه مال تاجیکستانه نه ایران …..”
2- تحقیقات خاصی در مورد هولوکاست در حال حاضر در ایران انجام نمی شود و دانشمندان زیادی که عمدتا از غرب هم هستند مطالبی در این زمینه جمع آوری کرده اند و بحث فقط بر سر آزادی بیان در این مورد هست. و ایران نیز هولوکاست رو عمدتا به خاطر سنجش ادعای غرب مبنی بر وجود آزادی در غرب و به عنوان واکنشی در برابر کارکاتورها مطرح نمود.
3- تشویق در زمینه فراموشی انکار هولوکاست و پرداختن به مسایل دیگر نیز نوعی خط زدن صورت مساله هست.
4- آیا بهتر نیست غرب نیز به جای پرداختن به کاریکاتورهای توهین آمیز مغرضانه به مسایل دیگری نطیر کمک به فقرای آفریقا بپردازد؟
کدام یک بهتر است؟ توهین به مقدسات 1 میلیارد انسان و مسموم کردن جو ارتباط شرق و غرب و یا کمک به توسعه صلح جهانی؟
مارس 7th, 2008 at 4:48 ب.ظ
آقا مهرشاد اون ناشناس من بودم يادم رفت اسمم رو بنويسم اسمم سامان.
مارس 7th, 2008 at 5:05 ب.ظ
بله آقا سامان من می دونستم ناشناس همون سامان هست.
چون که در یکی از لینک ها دیدم که از دبیرسایت آدرس این صفحه رو تقاضا کرده بودید.
مارس 7th, 2008 at 5:46 ب.ظ
مثل اينكه شما خيلي باهوش هستيد ببخشيد مي شه از شما يك سوال بپرسم كه هيچ ربطي به بحث نداره فقط از روي كنجكاوي مرجع تقليد شما چه كسي هستند؟
مارس 7th, 2008 at 5:59 ب.ظ
آقا سامان من هیچ ادعای مسلمانی ندارم و بحثی هم که اینجا بدرازا کشیده شد تعیین میزان ادعای غرب در قبال مساله آزادی بود. به دلیل رفتارهای مغرضانه بعضی از افراد تنها به شعری از سهراب اکتفا می کنم.
من مسلمانم
قبله ام یك گل سرخ
جانمازم چشمه مهرم نور
دشت سجاده من
من وضو با تپش پنجره ها می گیرم
در نمازم جریان دارد ماه جریان دارد طیف
سنگ از پشت نمازم پیداست
همه ذرات نمازم متبلور شده است
من نمازم را وقتی می خوانم
كه اذانش را باد گفته باشد سر گلدسته سرو
من نمازم را پی تكبیره الاحرام علف می خوانم
پی قد قامت موج
كعبه ام بر لب آب
كعبه ام زیر اقاقی هاست
كعبه ام مثل نسیم باغ به باغ می رود شهر به شهر
حجرالاسود من روشنی باغچه است
مارس 9th, 2008 at 11:48 ب.ظ
فرخنده خانم با این مهرشاد روشنفکر بحث نکن من اگه بخواهم با امثال مهرشاد بحث کنم فقط سر یک موضوع کوچک بحث میکنم مثلا فلسفه زدن قند توی چایی قبل از خوردن ان
انقدر جفنگ بافتی که فکر کردی با طولانی کردن پیامت به ان مشروعیت میدهی اون حرفهایی که جلال زد دقیقا تعریف خودت بود ولی اکه خواستی برات بگم چرا احتمالا چندین سال طول میکشه چون iq تو اونقدر پایینه که هر چیزی کوچیکی رو باید برات شرح داد مثلا چرا 2 2 تا میشه چهارتا امثال سوار پارسی هم باید بترسند و تو که اینقدر میفهمی باید اسم مهر نهاد رو شنیده باشی
مهرشاد جان گل من خوشگل من باهوش من فقط من اگه نخوام این لطف بیکران تو و پیامبرت به من برسه باید چکار کنم اگه بخوام برم جهنم چه کنم.
تو هنوز یکی از حرفهای سوار پارسی رو نفهمیدی برو دوباره بخون لطف کن اگه خواستی برای من جواب بذاری اولا مهملات نباف ثانیا کوتاه بنویس
مارس 10th, 2008 at 12:01 ق.ظ
آقای خانممدی-
بزرگترین نکته ای که نشون میده عقل درست و حسابی نداری این کلمه “سید” هست که اول اسمت گذاشتی و تازه ضد پیغمبر هم حرف می زنی.!!!!!!!
واقعا جلال وصف امثالی مثل تورو کرده که هویت بی هویت اند و هرهری مذهب. برو یک سری به خودت بزن. تو یکی از صفحات دیده بودم چقدر به سامان جواب مهمل پس دادی. برو خدا یک عقل درست حسابی بهت بده.
قراره امشب ساعت 1 شب عقب مونده ها دور هم جمع یشن شفا بگیرن. خواب نمونی.
مارس 10th, 2008 at 12:18 ق.ظ
مهرشاد جان من واقعا مثل تو بیکار نیستم که تو تموم خبرها رو چک کنم و تو تموم اونا یکی در میون نظر بدم ولی سر چی فکر میکنی حرفات درسته یکی شو بگو ولی تمام معلوماتتو سرریز نکن که هم جوابگو نیستم هم عمرم کفاف نمیده لطف کن فقط یکی.
مارس 10th, 2008 at 12:33 ق.ظ
میخوای راجع به این کلمه سید یا اعتقاد تو یا اعتقاد من بحث کنیم ولی اگه جواب نداشتی از رو برو 400 صفحه از اینترنت برام copy paste نکن همون لینکو بده کافیه.
مارس 10th, 2008 at 12:39 ق.ظ
آقای محترم
اولا بهتره بدونی من تو شبانه روز خیلی کم می خوایم و به بیشتر کارهامم میرسم. اینجا هم واسه بیکاری نمیام. اگه هم مطلبی بگم لینک میدم نه مثل بعضی از آقایان.
بعدشم بهتره به جای اینکه کنار گود بشینی و حمله کنی به دیگران بری در جهت تقویت اعتقادات خودت گام برداری.
مارس 10th, 2008 at 12:43 ق.ظ
اگه مطلبی داشتی که فکر کردی من غلط میگم و تو درست بگو وگرنه فکر میکنم نداری در ضمن من به تو حمله نکردم در مقابل توهین تو به خودم و سوار پارسی دفاع کردم
مارس 10th, 2008 at 12:44 ق.ظ
بابا حالا واسه چی با هم دعوا میکنید. هر کی دوست داشت تو هر مطلبی نظر بده چه اشکال داره؟
مارس 10th, 2008 at 12:49 ق.ظ
اخه من نمیدونم چرا به سوار پارسی تهمت بهاییت داده شد و چرا این فرقه ضاله خوانده شد
مارس 10th, 2008 at 12:50 ق.ظ
آقای محترم
این اول شما بودید که بدون اینکه من شما رو بشناسم اومدین و وسر بحث من با سوار پارسی پریدید و توهین هم کردید.
این هم آغاز نوشته های قبلی شما.
“هرچند نمیخواستم در اینجا چیزی بنویسم ولی خواستم با سوار پارسی همدردی کنم.
من یکی دیگه هیچ افتخاری ندارم که مثل سوار پارسی به این ایرانی بودنم بکنم کاش یه المانی بودم و به المانی بودنم افتخار میکردم کاش من هم تو بلاد کفر جای بدی که به قول بعضی ها فقط ادعای ازادی دارن زندگی میکردم البته در نهایت در اون با این اقای ولفگانگ شوئیبل محشور میشدم هرچند که محشور شدن با اون خیلی برام بهتره تا محشور شدن با مهرشاد.”
مانییا شما همونی هستید که تو baby ازم تشکر کرده بودید؟
مارس 10th, 2008 at 1:00 ق.ظ
ببین دوست من زمانی که توی یه جامعه به خاطر یه حدیث ملت رو سنگسار میکنن این یه ظلمه و این حکومت با این دفاعهایی که شما میکنی و ذهن افراد رو هم به این سمت سوق میدی میتونه کارشو پیش ببره همین و من نمیدونم که چرا شما به خودت اجازه میدی راجع به اسم من نظر بدی؟
مارس 10th, 2008 at 1:02 ق.ظ
آره مهرشاد جان اما یه نفر دیگه هم جدیدا” هم اسم من پیدا شده اسمش اینه”من مانیا 18 سال سن از تهران”
مارس 10th, 2008 at 1:05 ق.ظ
اقا مهرشاد – 307.219،8گفت:بزرگترین نکته ای که نشون میده عقل درست و حسابی نداری این کلمه “سید” هست که اول اسمت گذاشتی و تازه ضد پیغمبر هم حرف می زنی.!!!!!!!
مارس 10th, 2008 at 1:09 ق.ظ
مانیا خانوم من ندیدم که (من مانیا ۱۸ سال سن از تهران”)از دیشب تاحالا دیگه نظر بده.احتمالا پشیمون شده.
مارس 10th, 2008 at 1:13 ق.ظ
آقای محترم
من از این رژیم هیچ دفاعی نکردم. می تونی بری تو خیلی از صفحات دیگه اینو مطمئن بشی. مثل صفحه جدید “پرداخت دو میلیبارد دلار وام…” یا حتی همین سنگساری که میگی نظرم تو صفحه قدیمی “دو خواهر محکوم به سنگسار..” و یا ” جوانی به جرم شراب خواری محکوم به اعدام…” موجود هست.
بحث اینجا سر چیز دیگه ای بوذ و متاسفانه به حاشیه کشیده شد. الانم نمی خواد بگی سر چی بود و از اول شروع به بحث کنی. آبراهام لینکلن میگه اگه می خواستم تو زندگیم جواب همه مخالفانم رو بدم هرگز هیچ وقتی برای هیچ کاریم نداشتم. (کتاب چگونه شخصیت سالمتر بیابیم – آقای وین دایر)
شما هم چگونه اجازه میدی راجع به محشور شدن من نظر بدی؟ شما اول شروع کردی.
مانیا بله اینو فهمیدیم. توی بعضی صفحات چند بار دیدم ازش خواسته بودی اسمشو عوض کنه. اما یک شماره هم جلو اسمت هست که منحصر بقرده. یک بار هم یک مهرشاد اومده بود اینجا خوشبختانه زود رفت.
مارس 10th, 2008 at 1:14 ق.ظ
من هنوز نفهمیدم که چرا تو و رفقا به خودشون اجازه میدن اسم منو نقد کنی حالا دیدی که باید برای شما راجع به همون فلسفه قند حرف زد؟ وگرنه عمر کفاف نمیده.
مارس 10th, 2008 at 1:16 ق.ظ
ظلای منظورت چیه؟
من به سیدها توهین نکردم. به این آقا سید ممد خانممدی گفتم اگه فحش به پیغمبر میدی دیگه چرا اول اسمت رو گذاشتی سید؟
مارس 10th, 2008 at 1:17 ق.ظ
پس ولش کن ولی بنده خدا سوار پارسی بهایی!!!
خداحافظ
مارس 10th, 2008 at 1:17 ق.ظ
دیشب هم یکی با نام طلایی اومده بود که شمارشو سرچ کردم دیدم چند بار با اسم احسان و ناشناس نظر داده!!!
مارس 10th, 2008 at 1:20 ق.ظ
عزیز من نمی خواد فلسفه قند رو واسه من بگی که خودم از حفظم.
اشکال کارت اینه که فکر می کنی هر کی طرفدار شما نیست حتما دو متر ریش داره. طرفدارها و مخالفان هر مکتبی می تونن از صنف های گوناگونی باشندو پس مردم رو دسته بندی نکن.
بابا طلایی ببین گیر کی افتادیم. داشتیم بحث می کردیما.
مارس 10th, 2008 at 1:21 ق.ظ
مهرشاد جون خوب منم منظورم همین بود که شما به این دلیل اسم ایشون را نقد کردی.
مارس 10th, 2008 at 1:24 ق.ظ
من نمیگم هرکی طرفدار ما نیست دو متر ریش داره میگم هرکی تو هر مکتبی هست به دیگرون کار نداشته باشه همین.(مثل همون سنگسار که همه مجبورن ازش پیروی کنن)
مارس 10th, 2008 at 1:26 ق.ظ
طلایی مثل این می مونه که سپیده اس اس مثلا طرفدار پرسپولیس بشه و بدگویی استقلال رو بگه اما آخر اسمش نوشته اس اس.
مارس 10th, 2008 at 1:28 ق.ظ
مهرشاد اینو ببین ..
بچه ها هر کی ip انحصاری جلوی اسمش یا اسمش را اینجا سرچ کنه . دارم فعلا درستش میکنم نظرتون را بدید
http://phpkar.com/webyab/google2.htm?cx=016935682951711377579%3Aez9liln6hnk&cof=FORID%3A11&q=307.219.8&sa=Search#515
اینم کلیه نظرات سپیده تو سایت که البته شامل نظرات از دیروز به قبل میشه :
http://phpkar.com/webyab/google2.htm?cx=016935682951711377579%3Aez9liln6hnk&cof=FORID%3A11&q=%D8%B3%D9%BE%DB%8C%D8%AF%D9%87+%D8%A7%D8%B3.%D8%A7%D8%B3&sa=Search#939
اینطوری نظراتتون را گم نمی کنید. البته فعلا تستی هست و خیلی جای کار داره برای همین رسما اعلامش نکردم و تو بخش نظرات گذاشتم
مارس 10th, 2008 at 1:29 ق.ظ
دقیقا
مارس 10th, 2008 at 1:29 ق.ظ
این هم سید علی :
http://phpkar.com/webyab/google2.htm?cx=016935682951711377579%3Aez9liln6hnk&cof=FORID%3A11&q=%D8%B3%DB%8C%D8%AF+%D8%B9%D9%84%DB%8C+%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%85%D9%85%D8%AF%DB%8C&sa=Search#734
مارس 10th, 2008 at 1:29 ق.ظ
پس لطفا کاری به کار ما نداشته باش برو تو لینک هر فرقه و مکتبی که هستی. راجع به ما هم نظر نده. برو در جهت اهداف خودت گام بردار. تو رو بخیر ما رو هم به سلامت آقای سید..
مارس 10th, 2008 at 1:33 ق.ظ
خداحافظ
مارس 10th, 2008 at 1:34 ق.ظ
سلام پیمان خان-
کار درستی می کنی. می خواستم قبلا پیشنهادشو بدم. آخه من همیشه باید بیام تو لینک ها بگردم ببینیم کجا پیام گذاشتم تا اگه کسی حرفی زذه جوابشو بدم.
این قابلیت کار منو راحت می کنه.
مرسی
مارس 10th, 2008 at 1:35 ق.ظ
خدا کنه این مانیا هم پشیمون بشه.
مارس 10th, 2008 at 1:35 ق.ظ
پیمان جان من قبلا برای پیدا کردن افرادی که هویتشون مشخص نبود تو گوگل شمارشون را سرچ می کردم و اسمای قبلی شونا پیدا میکردم.راستی نمی شه اسممون را به فارسی ثبت کنیم تا کسی اسم را کپی نکنه.
مارس 10th, 2008 at 1:37 ق.ظ
من دیگه رفتم بخوابم آخه باید فردا صبح زود بیدار شم. گود نایت بچه ها.
مارس 10th, 2008 at 1:38 ق.ظ
شب بخیر
مارس 10th, 2008 at 1:39 ق.ظ
شب بخیر مانیا خانوم
مارس 10th, 2008 at 1:41 ق.ظ
من هم این نتایج را از گوگل استخراج کردم و تو سایت پی اچ پی کار نمایش دادم . ولی خوبیش نسبت به گوگل اینه که نتایج اضافی را حذف میکنه و قابلیت برنامه نویسی داره و میشه هر بلایی بخوایم سرش بیاریم چون خروجی دست خودمون هست …
برای اسم انحصاری هم میشه خیلی راحت تو سایت ثبت نام کرد و بعد این محدودیت را گذاشت که فقط با ثبت نام بشه نظر داد …
اما یکی از دلایل فعال بودن بخش نظرات این سایت همین آسون بودن نظر دادن بدون نیاز به عضویت است که اگر محدودیت اجبار ثبت نام را بزاریم شاید سایت از رونق بیفته .
برای اسم انحصاری و تالار گفتگو با ثبت نام شاید بهتر باشه یه بخش مستقل از بخش اخبار راه بندازیم که هم افراد بتونند نظر بدهند و هم خودشون بحث ایجاد کنند و مطلب ارسال کنند ..
برای این کار دامنه زیر را در نظر گرفتیم که فعلا خالی هست
7tir.info
مارس 10th, 2008 at 1:42 ق.ظ
شب بخیر دیگه رفتم. همتون خوابای خوب ببینید.
مارس 10th, 2008 at 1:44 ق.ظ
شب بخیر مانیا.
پیمان خان پیشاپیش منتظر امکانات جدید سایت هستیم.
مارس 10th, 2008 at 1:48 ق.ظ
مرسی اقا پیمان.حسابی خواب و خوراک را این سایتتون از ما گرفته.ممنون واسه ی همه ی زحماتتون!!!
مارس 24th, 2008 at 10:14 ب.ظ
“وزير کشور آلمان:اسلام صلح دوست ترين دين جهان است ”
تدريس قرآن در مدارس آلمان:
“ولفگانگ شويبل” وزير کشور آلمان در حالي که اسلام را دين صلح ناميد طرفداري خود را از طرح تدريس قرآن در مدارس آلمان اعلام کرد. مخاطبان ترجمه تازهاي از قرآن به آلماني نيز که به زودي به بازار خواهد آمد و قصد ياري رساندن به فهم دمکراتيک از اسلام را دارد، به ويژه کودکان و نوجوانان مسلماني هستند که در آلمان بزرگ شدهاند
منبع: برنا نیوز پنجم فروردین 87