پليس و امنیت هواي نفس مردان

هفت تیر 7tir.com گزارش از سحر افاضلی : دختر با آشفتگي و عصبانيت روسري اش را جلو مي كشيد و با پليس باتوم به دست حرف مي زد آن طرف تر دختر ديگري غمگين و آشفته حرف هاي دختر ديگر را تاييد مي كند ان سوي ديگر مردي ميان سال به سيگارش پك مي زد گاه با لبخند به پليس ديگر چيزي مي گويد.
اما يك دفعه صداي دختر عصباني بالا مي گيرد و در اعتراض به مرد ميانسال كه لبخند مي زد فرياد مي زند: به اين دختر بيچاره تعرض كرده اي حالا مي خندي و حاضر نيستي حتي عذر خواهي كني!›
پليس ايستاده است و نگاه مي كند گه گاه به مردمي كه جمع شده اند هشدار مي مي دهد كه نايستند .مرد ميانسال لبخند به لب مترصد ترك كردن محل است و پليس معطل مانده تا ببيند دخترحاضر است شكايت قضايي بكند يا نه…..
امادختر از خيرش مي گذرد:‹حوصله و وقت اينكه نيمه شب راهي كلانتري شوم تا از مردي كه در تاكسي مدام لمس ام كرده و آزارم داده شكايت كنم. همين حالا هم پليس اول از همه به آن دختر مسافر كه از من حمايت مي كرد تذكر مي دا د تا روسري اش را جلو بكشد.چاره اي ندارم..›.
در ميان همين سوال و جواب ها پليس تنها به دختر مسافر معترض نگاه مي كند و مرد ميانسال سيگار و لبخند به لب آرام و مطمئن صحنه را ترك مي كند.
اين تصوير تازه اي نيست آن هم در شهر ي مثل تهران جايي كه گوشه به گوشه ميدان ها نيروهاي پليس در قالب گشت ارشاد ايستاده اند تا اگر زني مانتويي كوتاه تر از حد مورد نظر يا كفشي مغاير با سليقه انها پوشيده اند ارشاد و روانه مركز پليس شوند.
هيچ زني نيست در اين شهر كه از خشونت هاي جنسي در خيابان در امان مانده باشند .هيچگاه چشم هاي اشك الود همكلاسي دوران دبيرستانم را از ياد نمي برم كه با چادر به مدرسه مي امد و در راه مورد تعرض لحظه اي يك مرد بيمار قرار گرفته بود.هنوز هم بعد از ده سال خاطره آن روز شوم در ذهن اش باقي مانده است .
آيا زن ها گناهكارند يا عامل گناه اند؟ اين سوالي است كه ذهن هر زني را به خود مشغول مي كند.زن ها از خود مي پرسند آيا لباس پوشيدن و حضور آنهاست كه باعث گناه يا بي ادبي مردان است؟
آنها مقصر اند كه مردان در خيابان آنها را مورد آزار و اذيت قرار مي دهند يا مورد خشونت كلامي و جنسي قرار مي گيرند تقصير آنهاست كه مردان بيماري هستند كه موهايشان سفيد شده اما وقتي زني كنارشان مي نشيند از خود بيخود مي شوند و زن بيچاره را آزار مي دهند؟آيا اگر به زني تجاوز مي شود به دليل اين است كه مانتوي كوتاه پوشيده؟
اگر همه زنها حجاب مورد نظر نظام را به تن كنند مردان اين شهر دست از آزار و اذيت زن ها برميدارند؟!!آيا امنيت برقرار مي شود ايا ما زن ها مي توانيم در تاريكي و روشني هوا اسوده و راحت در شهر تردد كنيم؟
نيروي انتظامي معتقد است چهره شهر را تغيير داده و امنيت اجتماعي را حاكم كرده اما چرا هنوز در خيابان كلمات ركيك جنسي مي شنويم چرا هنوز هم در تاكسي مورد آزار مردي قرار مي گيريم كه كنار دستمان نشسته چرا هنوز وقتي كنار خيابان مي ايستيم راننده هاي مرد با چشم هاي حريص اشان به سوار شدن دعوت مان مي كنند؟
چرا دختراني كه هميشه با كتاني و مقنعه و لباس تيره در شهر رفت و امد مي كنند باز هم احساس امنيت نمي كنند؟ چرا همانطور كه با زنان بد حجاب برخورد مي شود با مردان هرزه برخورد نمي شود؟
.درخشنده مسئول روابط عمومي نيروي انتظامي تهران در پاسخ به سوال يك زن كه مورد آزار كلامي يك مسافر كش بيمار قرار گرفته كه علاوه بر انكه از او پول بسيار بيشتري از كرايه اش گرفته و به او فحش جنسي داده مي گويد:‹ براي دستگيري زنان بد حجاب از دادگاه حكم گرفته ايم ولي اگر از مردي شكايت داريد بايد از او به دادسرا شكايت كنيد!›
آيا نوع پوشش يك زن از هرزگي وهتك حرمت توسط يك مرد درتامين امنيت اجتماعي مهم تر است؟ چرا براي ايجاد امنيت قاضي حكمي براي دستگيري مردان هرزه صادر نكرده؟ آيا مردي كه به راحتي در خيابان به اندام جنسي زني دست مي زند و فرار مي كند هرگز گرفتار پليس مي شود؟آايا زني چادري كه سال گذشته در شمال مورد تجاوز قرار گرفت خود مسبب اين جرم بوده؟ اگر قرار است مهرورزي تنها در حق مردان باشد و پليس به ابزاري براي تاييد خواسته مردان مبدل شود آيا اين حق زنان نيست كه منكر همه چيز شوند ودر نقش و وظيفه نيروي انتظامي شك كنند؟ و مطمئن شوند پليس در خدمت راحتي و امنيت مردان است نه زنان!

مارس 5th, 2008 at 7:13 ق.ظ
قابل توجه بعضی ها
انگار که خودشان خواهر و مادر ندارند. یا اینکه در این کشور زندگی نمی کنند. در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هیچ مردی حق مزاحمت برای زنان را ندارد. باید گفت که آیا آنها مسلمان هستند یا ما ایرانی ها نمونه ی بارز یک فرد مسلمان هستیم که فقط نماز، روزه، و رفتن به نماز جمعه (دیگر انجام کارهایی که یک مسلمان واقعی باید انجام بشود را ببوسیم و بگذاریم کنار) چون اینها نمونه ی بارز یک مسلمان می باشد.
مارس 5th, 2008 at 7:25 ق.ظ
به قول بهروز وثوق کرم از خود درخته
ولی قبوله که جامعه افتضاحیه
مارس 5th, 2008 at 7:40 ق.ظ
مسبب همه این فسادها در جامعه محدودیت وعدم آگاهی دادن به جوانان است در جامعه ای که به اسم حیا وعفاف تمامی مشکلات جنسی وامیال جنسی در وجود جوانان خفه می شود در نهایت به شکل فساد اخلاقی که امروزه بسیار زیاد در جوانان دیده می شود سر می گشایدبه خدا اسلام دین بسیار خوب وکاملی است وسران مملکت اسلام جدیدی رابه اجرا در می آورند به اسم اسلام به هرچیزی شکل شرعی می دهند باشد که که در روز قیامت جوابگوی این نسل باشند
مارس 5th, 2008 at 8:12 ق.ظ
100% با سفرشبانه موافقم .
مارس 5th, 2008 at 8:36 ق.ظ
چشم رهبر كبير مسلمانانه كل جهان روشن
مارس 5th, 2008 at 8:38 ق.ظ
تو مملکتی که تنها دغدغه ش موی خانماس بیشترازاین نمیشه از شون توقع داشت جالب اینجاست که ادعای توجه به حقوق بشرو… هم دارن
به قول دانشجوهای شیراز :منادی عدالت خجالت خجالت
مارس 5th, 2008 at 9:02 ق.ظ
پدر سگهای عوضی ……………………………………
همش این مردهای 40 به بالا از این کثافت کاری ها می کنن حالم داره به هم می خوره انقدر عصبانی ام که دیگه نمی تونم بنویسم ………………………………… ببخشید که فحش دادم خیلی داغونم از دست این موضوع
مارس 5th, 2008 at 9:32 ق.ظ
به قول حافظ:
دوش ميامد و رخساره برافروخته بود
تا كجا باز دل غمزده اي سوخته بود
رسم عاشق كشي وشيوه شهرآشوبي
جامعي بود كه برقامت اودوخته بود
مارس 5th, 2008 at 9:45 ق.ظ
بابا بعضي هاشون انقدر كثافت هستن كه وقتي تو تاكسي مي شينن انگار رو كاناپه خونشون نشستن
مارس 5th, 2008 at 9:53 ق.ظ
بابا قطعنامه سوم عشقه احمدي كاري ميكنه كه تمام خيابان شهرمون مكان براي تعرض بشه نگران نباشيد به اميد روز فرج اقا
مارس 5th, 2008 at 10:05 ق.ظ
واقعا متاسفم واسه این ملت
حالا ما مردم از این دولت می ترسیم چرا آخوند ها چیزی نمیگند چرا؟
سایت دانشجوی مبارز رو برید خیلی بحاله
اون وقت می فهمید چه به سر این دولت اومده
گوگل سرچ کنید
مارس 5th, 2008 at 10:14 ق.ظ
اينكه توي خفا چه بلايي سر همجنسامون مياد مهم نيست مهم اينه توي رسانه ها بگن “شهر در امن و امان است!! زنان كشور گل و بلبل ما داراي بالاترين جايگاهها هستند(توجه دارين كه منظورشون از انتهاست مثلا در مقايسه با افغان ها!”. واقعا ما بايد خوشحال باشيم كه نهايت حقوق بشر در مورد ما اعمال ميشه مثلا همين اروپا رو ببينين خانم ها توي خونه
تخمه ميشكنن و غذا ميپزن در حاليكه يكسره داره بهشون تجاوز ميشه!نهايته بهره كشي!
حالا به ما توجه داشته باشين كه از دامنمون مردا به معراج ميرن! حالا مهم نيست اون مرده چه جوري به وجود اومده…. شهر در امن و امان است!!
مارس 5th, 2008 at 10:19 ق.ظ
واقعا” گلي به جمال حكومت اسلامي كه بعد از 29 سال زن ايراني توهيچ جاي مملكت خودش امنيت نداره من يادم هست سالها پيش وقتي مردي به يك زن توهين مي كرد همه اعتراض مي كردن ولي حالا همه مي ايستند و تماشا مي كنند و حتي برخي مواقع حق را به مرد معترض مي دهند…. خدا رحم كند!
مارس 5th, 2008 at 10:24 ق.ظ
قسمته دوم:
ما از خيلي وقته جايگاه بالايي داريم چه اجتماعي چه سياسي……هر چي بگيد! انوقت با اين همه ادعا يه وزير زن نداريم. خانم هاي كويتي كه تا چند ساله قبل حقه راي نداشتن از ساله 2005 فضاي سياسي براي فعاليتشون باز شده و حالا وزير زن توي مجلس دارن!!!!!!!!! اي خدا…….. اينا چرا فكر ميكنن ما اطرافمونو نمي بينيم……..خيلي بي فكره جاهله…………
مارس 5th, 2008 at 11:24 ق.ظ
کدوم حقوق بشر کشک کی باید بکشیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییید
مارس 5th, 2008 at 11:57 ق.ظ
واقعا متاسفم که کار اصلی ما در این کشور که روزگاری معد تمدن بوده به اینجا رسیده که مشکل اصلیمون شده موی خانمها
آقا اول برید شرایط ازدواج جوانها و فرهنگ ازدواج که همه چیز را به شکل پول و سکه طلا میبیند را درست کنید که یه جوون اینطور ناخواسته و فقط به خاطر یک میل غریزی که باید برآورده بشه به فساد نیافتد تو این مملکت همه چیز برعکس دنیاست
مارس 5th, 2008 at 12:00 ب.ظ
جوانها سرکوب میشند بدون دلیل ولی یه آدم لات بی فرهنگ مثل همون راننده تاکسی هر قلطی دلش میخواد میکنه بدون ترس چون یه پارتی احتمالا تو نیرو انتظامی داره
مارس 5th, 2008 at 12:29 ب.ظ
آفرين
يك بار هم يك حرف حساب از يك جا شنيديم
مارس 5th, 2008 at 12:37 ب.ظ
خواهش میکنم
مارس 5th, 2008 at 12:42 ب.ظ
ببينين وقتي پليس بجاي اينكه از مردم حمايت كنه از دولت در مقابل مردم حمايت ميكنه و فقط فكرش اينه كه چطوري با مردم بجنگه و هر از چند گاهي يه چيزي رو علم ميكنن و ميكوبن تو سرمردم ديگه چه انتظاري دارين؟ يه روز ماهواره، يه روز مشروب، يه روز ، يه روز بد حجابي در حالي كه در هيچ كجاي دنيا اينها جرم حساب نميشه ، پليس با مردم ميجنگه ديگه وقتي براي مقابله با دزدي و اذيتهاي خياباني و امنيت اجتماعي نميمونه. جرات دارين يه لحظه ضبط ماشين و بزارين روش بمونه . توي 5 دقيقه ترتيبش داده است. پليس فقط به فكر اينه كه چطوري مردم رو اذيت كنه. واقعا تاسف آوره. و يه توصيه: هرگز سعي نكينن برين كلانتري و شكايت كنين/ يه جوري قال قضيه رو بكنين
مارس 5th, 2008 at 1:07 ب.ظ
چه خنده های کریه و زشتی بر دهان زنگار زده این مردان که در عکس هستند نقش
بسته
مارس 5th, 2008 at 1:17 ب.ظ
واقعا تو این کشور هر کی شاد و زیبا باشه باید فاتحه خودش رو بخونه
مارس 5th, 2008 at 2:56 ب.ظ
شیخی به زنی فاحشه گفتا مستی
هر لحظه به دام دگری پا بستی
گفتا شیخا هر آنچه گویی هستم
آیا تو چنین که مینمایی هستی ؟؟
داستان ما هم شده همین . اینا خوشون به ظاهر شدن مسلمون و مثلا امریات خد رو دارن با زور کتک و پس گردنی به مردم تحمیل میکنن . اما واقعا اون آقای [...] و رئیس جمهور و بقیشون هم همینطور که در ظاهر هستن ، واقعا همینطور با دین و خدا مسلک هستن ؟؟
مارس 5th, 2008 at 3:10 ب.ظ
مشکل از دستگاه قضایی است که می گوید مزاحمین خیابانی حتما باید شاکی خصوصی داشته باشند. من خودم پلیس هستم و وقتی که می بینم مزاحمین خیابانی که ما تحویل دادگاه می دهیم مثل آب خوردن آزاد می شوند دیگر هیچ انگیزه ای برای دستگیری مزاحمین خیابانی ندارم.
مارس 5th, 2008 at 3:24 ب.ظ
به قول حضرت ابي: خورشيد خانوم چارقد مشكي نمي خاست………….
يكي از همين مرداي 40 ساله يه روز به من گفت:من روزاي كه باد مي ياد رو خيلي دوست دارم
گفتم چرا؟
گفت آخه وقت وزيدن مانتو ها مي چسبه به………
مارس 5th, 2008 at 4:33 ب.ظ
دين افيون توده هاست .
مارس 5th, 2008 at 4:38 ب.ظ
خيلي هم كارخوبي ميكنند. اصلا” ماقدر اين نيروانتظامي رو نميدونيم .واقعه 18تير وروز همبستگي تا رهائي رو فراموش نكنيم . از همينجا از تمام دستاندركاران زحمتكش كه همبستگي ملت ودانشجويان رااز بين بردندتشكرميكنم مخصوصا” نيروي انتظامي عزيز كه به تلاش فراوان بازيچه دست حكومت بودوباز مخصوصا” اونهائيكه گه گاهي شليك مخفيانه هم داشتند . با باطوم و….. ضرباتي هم به ملت واردكردند.
مارس 5th, 2008 at 5:26 ب.ظ
ديگه وضعيت بدتر از اين نميشه. دل مردم به چي خوش باشه؟ نيروي انتظامي به جاي اينکه لب مرز با قاچاقچي ها مبارزه کنه يا شب تا صبح تو خيابان ها و کوچه ها امنيت برقرار کنه که که مردم از بابت مالشون خيالشون راحت باشه ، تو روز ۱۰ تا ۱۰ تا تو مراکز خريد و ميدان مي ايستن و به زن و دخترها نگاه مي کنن که لباسشون چجوريه و آرايش کردن يا نه ، تا امنيت اجتماعي ( به قول خودشون) برقرار کنن. جوانهاي مردم که از بيکاري و وضعيت وحشتناک کشور قرباني شدن را تو خيابان مي چرخونن و آفتابه مي ندازن دوره گردنشون و لباس زنانه تنشون مي کنن( اون هم با چهره نقاب زده) ما مردم کي مي خواهيم به خودمون بيايم؟
مارس 5th, 2008 at 6:18 ب.ظ
از ماست که بر ماست
به کلیه خانومهای عفیف ایرانی از هر دین و مذهبی عرض می کنم که تا امثل من در ایران هستند اجازه نمی دهیم محیط جامعه برای شما ناامن شود. اما مقصر این جوانان نیستند باور کنید. خدا لعنت کند آن که اماکن تفریحی را تعطیل کرد. خدا لعنت کند آن که می گوید جوان باید شهوتش را بکشد.
آقا پسرهای گل. داداشای خودم تو را به خدا هر جا می بینید کسی مزاحمت برای یک خانوم ایجاد می کند ساکت و بی تفاوت نباشید. نمی شه همه جا پلیس گذاشت که!!
این خانوما امنیت می خوان؟ چشم مگه ما مردیم؟ قسم می خورم بعنوان یک پسر ایرانی غیرت داشته باشم و اجازه ندم هموطنان مونث احساس ناامنی کنند.
زمان قدیم فکر می کنید این افراد هرزه از کی می ترسیدند؟ اون زمان همین افراد لوتی که همه جا بودند هر خانومی رو تو کوچه خیابون می دیدند فکر می کردند ناموس خودشونه. ببخشید خشتک هر هرزه ای که می خواست مزاحم ناموس مردم بشه رو پاره می کردند. خدا رحمت کنه حاج طیب و بقیه لوتیای بامرام تهران رو
مارس 5th, 2008 at 7:28 ب.ظ
آرتا، مرام هزار هزارتا. ايول داري .ناز نفست لوتي.باهات موافقم .
مارس 5th, 2008 at 7:47 ب.ظ
باید قبول کنیم که زنها و دخترا پوششون اغلب افتضاحه و این باعث تحریک مردای کفو میشه
مارس 5th, 2008 at 8:45 ب.ظ
درصد کمي به پوشش خانما بر ميگردهء نبايد خودمونو گول بزنيم اين يه واقعيته که اقايون از اندام خانما خوششون مياد(حالا چه اون اقايي که حزب اللهي ايه چه من ) که اگر غير از اين باشه اون اقا مريضهء ولي نوع برخوردا فرق دارهءيکي بيش از حد هيز بازي در مي اره يکي به قول معروف چشا رو درويش ميکنه و خودشو کنترل ميکنهء اين که نشد يه خانمه جوون اون جوري که دوست داره نگرده که اقا پسره تويه خيابون ميخاد هيز بازي در بياره(اينم قبول دارم که بعضي خانما وحشتناک ميگردن ولي نگيد همه) چون من خيلي ها رو ميشناسم که به صغيرو کبير رحم نميکنن(چادريءمانتوييءدختره جوونءزن شوهر دار)//رفقاي من بايد خودشون پليس نفسشون باشن(البته از لحاظ روحي اين موضوع به سيستمي که حکومت پياده کرده بر ميگرده) جامعه اين قدر بستست که طرف فکر ميکنه ببخشيد ببخشيد سينه يه خانم چي هستءيا فکرشو مشغوله اين داستانا ميکنه در صورتيکه اگر همه چيز نرمال باشه پسرايه ما اين جوري نيستن////اگر اون اقا سنش بالاستو اين کارا رو ميکنه که احتمال زياد مشکل روحي داره وگرنه مرد بالاي 50 سال بايد فکر عروسي واسه بچش باشه نه هرزه بازي./
مارس 6th, 2008 at 9:24 ق.ظ
مرسی نیما جان
به خودم امیدوار شدم
مارس 6th, 2008 at 12:09 ب.ظ
آرتاجان دمت گرم اگه بقیه هم طرز فکر تورو داشتن ایران بهشت بود
مارس 6th, 2008 at 2:31 ب.ظ
طبق گفته ی هاشمی معاون امور بنیاد روحانی های مقیم ایران مردان میانسال ایرانی به دلیل اینکه در دوره ای تحت فشار جنسی بوده اند به دلیل فشارهای انقلاب و عدم استقبال از رابطه ی آزاد جنسی توسط دولتهای وقت دچار استرس منفی شده اند و این استرس باعث میشود که دختران جوان آنها را به هیجان آورده و سریع راست کنند . این مورد در بین 90% میانسالان ایرانی دیده شده . به گفته ی هاشمی تنها راه درمان این مساله خوراندن روزانه 20 گرم کافور به هر میانسال ایرانی ( اعم از روحانی و غیر روحانی ) و یا سوزاندن نواحی بدن ایشان با سیخ داغ است .
مارس 6th, 2008 at 3:40 ب.ظ
مریم جان مرسی
من احساس می کنم وظیفه سنگینی به دوشمه
بیایید از طریق همین سایت یه حرکت فرهنگی برای وطن عزیزمون رو شروع کنیم
این آدرس ایمیل منه. آقا پسرای گل و دختر خانومای محترمی که می خوان به من کمک کنند و راهی به نظرشون می رسه لطف کنند ایمیل بزنند
به امید سربلندی ایران و ایرانی
ofarids@gmail.com
مارس 6th, 2008 at 4:20 ب.ظ
تا اسلام تو اين مملكته همينه.شماها مثله اينكه نمي خواهيد درك كنيد اينو.مشكله ماها قبل از جمهوري اسلامي اسلامه.تورو خدا اينو درك كنيد.توي اسلام زن يعني برده مرد.بزگترين ايراد اينكه بگيد ايلام خوبه اما اينا بدش كردند.باور كنيد اينا دقيقا عينه دستورات وحشيانه اسلامو اجرا ميكنند.به اميد نابوديه اسلام.زنده باد كوروش كبير.مرديكه دنيا بهش سجده ميكنه اما متاسفانه تو مملكتش فراموش شده.واي بر ما.يخورده به خودمون بياييم …………….
مارس 6th, 2008 at 4:21 ب.ظ
تا اسلام تو اين مملكته همينه.شماها مثله اينكه نمي خواهيد درك كنيد اينو.مشكله ماها قبل از جمهوري اسلامي اسلامه.تورو خدا اينو درك كنيد.توي اسلام زن يعني برده مرد.بزگترين ايراد اينكه بگيد اسلام خوبه اما اينا بدش كردند.باور كنيد اينا دقيقا عينه دستورات وحشيانه اسلامو اجرا ميكنند.به اميد نابوديه اسلام.زنده باد كوروش كبير.مرديكه دنيا بهش سجده ميكنه اما متاسفانه تو مملكتش فراموش شده.واي بر ما.يخورده به خودمون بياييم …………….
مارس 6th, 2008 at 4:24 ب.ظ
كيان جان درود.افرين.اگه همه مثله شما فكر ميكردند مملكت ما عربستان نميشد
مارس 6th, 2008 at 4:50 ب.ظ
کیان جان و صبا خانوم دوستای عزیز من
من قصد دفاع از اسلام ندارم
ولی اگر می خواهید بدونید چه خزعبلاتی به اسم اسلام به شما معرفی شده و اسلام واقعی یعنی چی به این وبلاگ یه سری بزنید تا حالا بیش از صد هزار بازدید کننده داشته. توضیح بیشتری نمی دم خودتون قضاوت کنید:
http://www.jadoogarzeoos.blogfa.com
مارس 6th, 2008 at 4:50 ب.ظ
صبا جان ما عربستان نیستیم بلکه بدتریم
مارس 6th, 2008 at 5:34 ب.ظ
مردک ابله
اگه دستم به اون پیره خرفت برسه با همون اختراع دانشمند سوئدی حالشو جا می آوردم
مارس 6th, 2008 at 6:26 ب.ظ
زنده باد زرتشت.مرگ بر اسلام.حسام جان ما بدتر از عربستانيم.بدترم ميشيم.راست ميگي.چون لياقتمونه.به اميده نابوديه اسلام .به قول كيان كجا هستند كوروش و داريوش.كجاست بابك خرمدين كه عربا از جنازش وحشت داشتند…..
مارس 6th, 2008 at 6:40 ب.ظ
من یه دوست کشیشی دارم به اسم پدر جوزف(اکثر اقلیت ها میشناسنش)ءیه انسان کاملا با معلومات(به خاطر رشته درسیم با انسان های با معلومات و نخبه در هر رشته زیاد سرو کار دارم) و به تمام ادیان کاملا مسلط(اگر خواستید اینو بهتون ثابت میکنم) ولی من توسط این شخص اطلاعات زیاد و حقیقی(نه اسلام جمهوری اسلامی) از دین اسلام بدست اوردم/// شما اگر با یه اخوند در مورد اسلام صحبت کنی میخاد دینو خیلی راحت و بر اساس موازین حکومتی تویه ذهنت جا بندازه در صورتیکه من توسط یه کشیش به اصل اسلام پی بردم(نه این اسلام).////در هر صورت تمام ادیان یه راهو میرن اونهم رسیدن به انسانیت و در نهایت رسیدن به خدای واحد حالا چه مسیحی باشی چه یهودی چه مسلمون
مارس 6th, 2008 at 6:48 ب.ظ
سخت گیری های بیمورد دهه 60 وازادی های بی موردتر زمان خاتمی مدنی! علت اصلی بدبختی هاست
مارس 6th, 2008 at 8:21 ب.ظ
واقا جاي تاسف داره من يه پسر ايراني هستم ولي وفتي همچين چيزائي رو مي بينم واقاً تاسف مي خورم
ما هميشه پشت سر عربا حرف مي زنيم ولي هميشه خودمونو ناديده مي گيريم در كشور جمهوري سلامي ايران كه نتونند همچين معظل بزرگي رو برطرف كنند اصلا جاي تعجب نداره چون كه خودمون نمي خواهيم
[...] چرا اديان ديگه همچين مشكلي ندارندچرا…؟
مارس 6th, 2008 at 8:22 ب.ظ
با نظر کیان کاملا موافقم .
حکومت مبتنی بر دین یعنی همین .
حکومت خیلی راحت میتونه پشت دین پنهان بشه و به اسم دین هر کاری دلش بخواد بکنه .
البته به نظر من هر چه این چیزا بیشتر ادامه پیدا کنه بهتره .
نارضایتی بیشتر میشه .
و …………………
موافقید ؟
مارس 6th, 2008 at 8:24 ب.ظ
من زن میخام
مارس 6th, 2008 at 9:51 ب.ظ
نيما جون با اين حرفايي كه زدي فهميدند همه چقدر ميفهمي.متاسفم واسه شعوريكه نداري.ارش جان مرسي.خوشحالم كه انقدر قشنگ متوجه مسايلي.با كمكه گلهايي مثل ارش وايدا و صبا و تمام بچهاي با شعور ايراني.
مارس 6th, 2008 at 10:03 ب.ظ
كيان جان اگه تونستي از ……..من بالا بري ميتوني كاراي ديگه هم بكني
مارس 7th, 2008 at 12:14 ق.ظ
کیان جان معمولا ادمای بی معلومات و بی سواد به جای نظر دادن فحش میدن(چون چیزی تویه چنته ندارن) به نظزت از کدوم دسته ای؟
مارس 7th, 2008 at 12:30 ق.ظ
سعی کن به جای فحش دادن معلوماتتو ببری بالا که بتونی بدونه اینکه عصبانی بشی بحث کنی//در ضمن رویه فرهنگت هم کار کن
مارس 7th, 2008 at 12:58 ق.ظ
کیان اول معلومات پیدا کن که موقع بحث عصبی نشی دوم رویه فرهنگت کار کنءخیلی عقبی متاسفم
مارس 7th, 2008 at 6:34 ق.ظ
تو درباره فرهنگ نميخواد حرف بزني الاق 7 طبقه.تو برو مثل جد عربت سوسمار بخور.هيچ دليلي نداره با تويه نفهم مودب حرف بزنم.چون زبونت اينه.اشغال بيسواد حرف از ملومات ميزنه.ريده شد بهت؟حالا بدو برو دنبال تيله بازيت.جوجو.
مارس 7th, 2008 at 10:08 ق.ظ
میدونید من تا قبل از این هر کی به کشورم توهین میکرد غیرتی میشدم اما الان وقتی می بینم مردم را خر گیر اوردن حالم بهخ هم میخوره اون احمدی نجاد که فقط می خنده و نمیدونه گرونی بیداد میکنه ریده شده تو حالم
مارس 7th, 2008 at 10:12 ق.ظ
میدونید من تا قبل از این هر کی به کشورم توهین میکرد غیرتی میشدم اما الان وقتی می بینم مردم را خر گیر اوردن حالم به هم میخوره اون احمدی نجاد که فقط می خنده و نمیدونه گرونی بیداد میکنه ریده شده تو حالم
مارس 7th, 2008 at 10:59 ق.ظ
همتون احمقيد
مارس 7th, 2008 at 12:08 ب.ظ
کسي که تويه تبادل نظر حرف نامربوط ميزنه يا شعور وفهم نداره يا فرهنگ که کيان جفتشو ندارهء زيادم حرص نخور ببخشيدا ولي معلومه داري بد ميسوزيءمن اشتباه کردم تو نبايد رويه فرهنگت کار کني بايد از خوانوادت جدا بشي چون معلومه مامان بابات فاحشه ان نتونستن بهت برسن> عيب نداره حرص نخور تو راست ميگي(ترحم)
مارس 7th, 2008 at 12:25 ب.ظ
به به از این فرهنگ ایران!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مارس 7th, 2008 at 1:14 ب.ظ
ارتا جان میتونی تمام نظرات منو تویه همین 7tir بخونی جایی نیست که بی منطق حرف زده باشم(یا نظر یکی مخالف نظرم باشه بعد فحش داده باشم) ولی وقتی یکی تویه خوانواده ای بزرگ شده که فقط توش فحش بوده و همینو می اد تویه سایته تبادل نظر پیاده میکنه و بحثو خراب میکنه چی باید بهش گفت؟
مارس 7th, 2008 at 1:51 ب.ظ
وقتی انقلاب شد،و به قول خودشون حجاب رو واجب دونستن، خبر نداشتن که یه روزی جوونای این مملکت عقده ای بار میان. مقصر ماو امثال ما نیستیم. در حال حاضر بنده 22ساله،دارم بین نسل گذشته و نسل اینده لهههههههههههههههههههههه میشم.
مارس 7th, 2008 at 2:54 ب.ظ
منم با سفرشبانه موافقم
مارس 7th, 2008 at 3:37 ب.ظ
از همون موقع که انقلاب شد نسل جدید(که ماها باشیم) سند بیچارگیمون زده شدء الان یه جوون دلشو به چی خوش کنه/ به تحصیلاتی که تموم میشه و بازار کاری براش نیستءبه ازدواجی در حال حاضر بیشتر شبیه رویاستءبه زندگیه سختی که همه دارن باهاش دستو پنجه نرم میکنن… این جوری که بوش می اد اینده هم بدتر از الانه
مارس 7th, 2008 at 6:09 ب.ظ
کیان جون حرص نخور/ دیگه همه فهمیدن تو تویه خونه فساد بزرگ شدی/ تقصیر خودته ء این جوری قهوه ای شدی تا یاد بگیری نظر بدی نه فحش
مارس 7th, 2008 at 7:07 ب.ظ
كيان جان درسته كه من مسلمانم اما مانند كساني كه اسما ازدين اسلام طرفداري مي كنند از اظهار نظر شما عصباني نمي شم اين حرف هايي رو هم كه الان مي خوام بزنم باور كن قصد توهين به تو رو ندارم حتي اگه مثل بقيه به من فحش هم بدي ناراحت نمي شم من تو رو درك مي كنم اما كسي تا راجع به مسئله اي كاملا شناخت نداره درباره ي اون اظهار نظر نمي كنه چون مثل اينكه شما شناخت زيادي از اسلام نداري و چيزهايي رو كه درباره ي اسلام نوشتي كاملا برعكسه من بهت حق مي دم چون متاسفانه در كشور ما كساني روي كار اومدند كه هر اراجيف مزخرف رو به اسم اسلام در مغز ملت ما كردند كه اكثرشون تحت حمايت كشور هاي غربي هستند امروزه در دنيا همه مي دونند مبارزه ي فرهنگي خيلي تاثير گذار تر از مبارزه ي مسلحانه است به همين دليل كشور هايي كه موقعيت حمله به ايران رو ندارند سعي ميكنند از طريق فرهنگي اين كار رو بكنند. در ضمن اين اسلام بود كه اولين بار آزادي زن رو مطرح كرد و رسم هاي زمان جاهليت رو از بين برد . اسلام يك دين همگاني است و مختص به عرب ها نيست و دليل نمي شه چون پيامبر اسلام و امامان از اعراب بودند ما اين حرف رو بزنيم مطمئن باش دستورات اسلام وحشيانه نيست و اين تفكر غلط به خاطر اينه كه هيچكس اسلام واقعي رو به مردم نشون نداده در ضمن تي ايران هنوز هم از كوروش به بدي ياد نمي شه مي توني بري كتاب هاي تاريخي رو بخوني.اميدوارم يك ذره بيشتر راجع به اسلام شناخت پيدا كني. بهتره به جاي اينكه هر اراجيفي رو باور كني خودت تحقيق كني مطمئنم نظرت عوض مي شه و يادت باشه بهترين منبع قرآن است. امروز رحلت پيامبر گرامي اسلامه مطمئن باش اگر پيامبر رو بشناسي عاشقش مي شي. به اميد آن روز كه قائم آل محمد ظهور كند و همه رو از گمراهي برهاند.
يك نفر اون بالا نوشته زنده باد زرتشت مرگ بر اسلام. يه چيزي اين وسط براي من خيلي جالب بود اهورا مزدا در دين زرتشت همون خداوند يكتا در دين اسلام است و اين دو هيچ تفاوتي با هم ندارند اما چور ممكنه خداوندي كه زرتشت رو به پيامبري برگزيده در برگزيدن انگيزه ي خلقت محمد مصطفي (ص) نعوذ بالله اشتباه كنه؟ واقعا از طرز تفكر بعضي ها متاسفم.
مارس 7th, 2008 at 8:30 ب.ظ
حالم از حرف همتون به هم می خوره
مارس 8th, 2008 at 12:44 ق.ظ
چو ایران نباشد تن من مباد
مارس 8th, 2008 at 3:19 ق.ظ
تا كنون هيچ مذهبي ايده هايش را انگونه كه گفته است پياده ننموده و اين ميتواند بهترين دليل بر نظري بودن وغير علمي بودن مذاهب با شد كه در مقيت ضعف خودرا مصلح مي شمارند ودرهنگام قدرت شمشير ميكشند ايا تعداد كشته شدگان درجنگهاي جهاني بيشتر است ويا جنگهاي مذهبي؟ در خصوص ايران تعارض اخوند و مردم سابقه اي طولاني دارد0 ما كشور ي بوده ايم كه براي نخستين بار پندار نيك را وارد عرصه ادبيات انسان نموده ايم انهم زمانيكه انديشه در جهان چندان شناخته شده نبوده است و نيچه نيهيليسم ابر مردش را زر تشت ناميد در ان زمان عربستان قريه اي بود كه بهنگام اعياد ايراني به گدائي و تكدي مي امدند البته امروز روز عقده گشائي است وجهان هم قصد تحقير مارا دارد اما تاريخ وفرهنگ ايراني كه اسكندر معترف به شكست از ان است پاسخ هر دو را يكجا خواهد داد
مارس 8th, 2008 at 11:54 ق.ظ
روزگاريست همه عرض بدن ميخواهند همه از دوست فقط چشم و دهن مي خواهند ديو هستند ولي مثل پري مي پوشند گرگ هايي که لباس پدري مي پوشند آنچه ديدند به مقياس نظر مي سنجند عشق ها را همه با دور کمر مي سنجند خوب طبيعي ست که يکروزه به پايان برسد عشق هايي که سر پيچ خيابان برسد
مارس 8th, 2008 at 3:32 ب.ظ
من با نیما وسامان کاملا موافقم
به نظر من اگر اسلام واقعی در ایران پیاده میشد کشورمون بهشت بود
آقا سامان نظرت خیلی قشنگه مثل بعضی ها رو هوا حرف نمی زنی
درضمن عکس دومی تابلو فتوشاپه
مارس 8th, 2008 at 6:00 ب.ظ
بهار خانم ممنونم از اظهار نظرتون شما لطف دارين.
مارس 8th, 2008 at 6:46 ب.ظ
اينکه ما سره هر موضوعي بخواهيم پليس بذاريم که نشدءحالا 1 ديد حلاله ولي ديگه خواهشا بيشتر نشه
مارس 8th, 2008 at 6:56 ب.ظ
http://uk.youtube.com/watch?v=nCOlv-8nmZk
ببینید با جوانان این کشور چطور رفتار میکنن .
مارس 8th, 2008 at 8:27 ب.ظ
کس مادر هرچه ماموره
مارس 8th, 2008 at 10:16 ب.ظ
کاش اسلام واقعی پیاده میشد من میرفتم اندازه امام موسی کاظم زن میگرفتم اگه بدونید چندتا زن داشت.
کاش اسلام واقعی پیاده میشد دست دزد رو تو خیابون با شمشیر قطع میکردن.
کاش اسلام واقعی پیاده میشد من هر کی نماز نمیخوندو میکشتم که پیامبر فرمود مرز بین اسلام و کفر نماز است.
کاش اسلام واقعی پیاده میشد (همانطور که همه شما در کتاب دینی خونده اید) رهبر انقلاب در حد فقیرترین فرد زندگی میکرد.(یه سر برین تقاطع خیابون سپه و ولیعصر)
کاش اسلام واقعی پیاده میشد در حین بیماری قلبی امام رحمه الله علیه جدیدترین دستگاه قلبی در دنیا( که در صورت نامساعد کار کردن قلب امام پیامهایی از طریق بیسیم به تیم پزشکی که به صورت شبانه روزی در خانه امام مستقر بودند مخابره میکرد)برای همه استفاده میشد.
کاش اسلام واقعی پیاده میشد یه تیم حدیث یابی اختراع میشد تا ما هر کاری که فکر میکردیم درسته براش یه حدیث پیدا میکردیم.
ولی به نظر من کاش یه کم جرات داشتید تعصبات خودتونو نقد میکردید.
مارس 8th, 2008 at 10:29 ب.ظ
خدو پليس ها بيشتر خانم بازي ميكند
مارس 8th, 2008 at 10:37 ب.ظ
مثل انگل افتادن به جون مردم.
سردار سرتیپ پاسدار “زارعی” فرمانده نیروی انتظامی استان تهران و مسئول مستقیم اجرای طرح باصطلاح مقابله با اوباش در یک خانه فساد و در حالیکه با شش زن سرگرم عیش و نوش بود بازداشت شد. این بازداشت بدستور مستقیم آیت الله شاهرودی و از روی سر قاضی مرتضوی دادستان مرکز صورت گرفت و همین مسئله برای 48 ساعت به تند ترین واکنش ها در قوه قضائیه انجامید. از آنجا که شاهرودی حدس می زده قاضی مرتضوی با توجه به رابطه بسیار نزدیکی که با “زارعی” دارد، او را از ماجرای بازداشت مطلع کرده و نجات خواهد داد، طرح بازداشت “زارعی” بدون اطلاع او صورت گرفت. حتی گفته می شود برکناری رئیس دادگاه فرودگاه نیز در همین ارتباط و برای کور کردن پیوندهای وی با مرتضوی و زارعی صورت گرفته است. صدور قرار وثیقه و آزادی زارعی و جلوگیری از پخش خبر به بهانه عدم تضعیف نیروی انتظامی نیز به معنای پایان کشاکش تند بین شاهرودی و مرتضوی نیست و در روزهای اخیر این مسئله در شعب دادگاه ها و دادسرای تهران بر سر زبان قضات و روسای این شعب و دادسراست. در شعبه…. دادگاه های تهران، رئیس دادگاه، رئیس دفتر و حتی منشی دادگاه گفتند که شاهرودی تاکنون یک قدم از مجازات شدید زارعی عقب نشینی نکرده و بیت رهبری هم خواهان اجرای قانون شده است، اما بدون سرو صدا و پس از انتخابات!
مبنای اولیه تحقیقات مردم محلی بوده اند که خانه فساد در آن برپا بوده است. مردم این خانه را بعنوان خانه ای مشکوک معرفی می کنند و روز حمله به این خانه، سردار زارعی در کنار شش زن و دختر و در شرایطی زننده بازداشت می شود.
زنانی که در آن خانه بوده اند نیز بازداشت شده اند و در جریان بازجوئی و تحقیقات گفته اند سردار زارعی از ما خواسته بود لخت شده و دسته جمعی به صف شده و نماز بخوانیم!
عجب نماز جماعتی بوده . چقدر ثواب برده
مارس 8th, 2008 at 10:42 ب.ظ
گفتم اينها سر دسته خانم بقازها هستند
مارس 8th, 2008 at 10:58 ب.ظ
بسیجی سلام.
amirmontreal – كانادا – منتريال رو می شناسی یا خودشی؟
مارس 8th, 2008 at 11:01 ب.ظ
سامان جان من برای هر کس حریم قایلم اما من یه سوال ازت داشتم تو برای قبول کردن اسلام به چه چیزی روی اوردی تاریخ مورد دلخاه خودت یا … حداقل با قران موافقی که کشتن فرد ملحد بر تو واجبه و پیامبر که بهترین مفصر قران تو هست مرز کفر را کجا قرار داد یا اینکه ما از بهشت اومدیم و نظریه داروین غلطه. چرا سلمان کشتن رشدی بر همه واجب شد و ما برای هلوکاست بال بال میزنیم. من یه مسلمونم میخوام حقیقت برام روشن شه طبق اسلام باید برم تو خلقت شتر فکر کنم. ایا طبق اسلام تو کاری که موسسه رویان انجام میده حرام نیست ایا اگه بشه از گوگرد و چندتا ماده شیمیایی انسان درست شه این روح خدا کجا دمیده میشه. ایا طبق قران بر ما واجب نیست بمب اتم داشته باشیم(برو روی ارم سپاهو بخون نمیگم برو کتاب مطهری بخون) ایا غیر مسلمان نباید به مسلمان باج بده؟
ببین سامان جان تو اول فکر کردی مسلمان شدی یا اسلام تفکر تو رو شکل میده؟یعنی تو اگه بخوای هر کاری درست روانجام بدی باید بگردی یه حدیث براش پیدا کنی؟
من ارت خوشم اومد چون به طرف مقابلت احترام میذاری من هم این احترامو به طرف مقابلم میذارم و میگم که اون ازاده هر دینی میخواد داشته باشه اما اگه من رفتم برای خودم پیشرفت کردم و بویینگ ساختم اون حق نداره بویینگ منو سوار شه باید الاغ خودشو سوار شه اگه از رو نرفت من هم عکس پیامبرشو کاریکاتور میکنم. اگه باز هم از رو نرفت وبدتر از قبل ساخت بویینگ رو برای خودش توسط من وظیفه من دونست و دایم سعی کرد دین گوسفند وار خودشو تو مملکت من رواج بده من هم مقابله خواهم کرد. مگه تحریم چیه که ما اونو ظلم به خودمون تلقی میکنیم اقایون یه کم از لطف بیکران خودشونو به ما کم میکنن اختراعاتشونو به ما نمیدن(فقط یه کم) که رییس حماس بعد از کم شدن کمکهای غرب اونها رو باج گیر خواند. تو دین خودتو داشته باش اما مثل اقایون ملاهای دانشگاه نباش که توی دین شون حرف زدن دختر با پسر حرومه و این اعتقادات کثیفشونو به دنیا صادر میکنن اما تا جای قشنگی مثل دانشگاههای زپرتی ما رو که فقط دانشجو ابادش کرده میبینن سیل عظیم اونا وارد دانشگاه میشه چرا نمیرن حوزه علمیه قم و مشهد که اگه بدونی چقدر خرج اونجا شده نمیرن جوابش سادست چون تو دانشگاه فرهنگ هست چیزی که توی دین ما نیست پس تو هم یه کم بیشتر فکر کن وگروه خودتو انتخاب کن و هم خر و نخواه هم خرما.
ما حرفهای خودمونو به صراحت بیان کردیم باشد که رستگار شوید.
مارس 8th, 2008 at 11:19 ب.ظ
سلام مهرشادجان مرسی
مارس 8th, 2008 at 11:24 ب.ظ
خواهش می کنم بسیجی جان.
احتمالا هیچ کس نمی دونه بین ما چی گذشت. اما می خوام بدونم کیف کردی یا نه؟
مارس 9th, 2008 at 12:19 ق.ظ
سید علی خانمحمدی هر شخصی با عقاید خودش زندگی میکنه(مخصوصا در موارد دینی)ءاون عقاید از کجا شکل میگیره؟از سبک زندگیه 1 نفرءاز فرهنگی که داره باهاش زندگی میکنهءاز مطالعاتش(که میتونه منبعش درست باشه یا غلط)ءحتی میتونه موروثی باشه و …/من خودم دین اسلام حقیقی رو قبول دارم(نه اسلامی که به زور بخاد بهم تحمیل بشه(جمهوری اسلامییی) )ءممکنه مثلا شما(یا هر کسه دیگه)مسیحی باشید ایا من اجازه دارم بهت بگم بر اساس این استدلالها مثلا دینت دینه ضعیفیه؟مسلما نهءمن هیچ وقت به خودم اجازه نمیدم این جوری برخورد کنم.//شخصا دوستان اقلیت زیاد دارم ولی همیشه صمیمی بودیم و به دین همدیگه هم احترام گذاشتیم(حتی اگر در باطن قبول نداشتیم)// . دیدم خیلی شکیل حرف میزنی خوشم اومد
مارس 9th, 2008 at 12:25 ق.ظ
سیاست اینگلیس
برای حکومت دین را از بین ببر
چه راهی بهتر از ازبین بردن دین توسط خود دین
میگن اسلام دین روزه ولی فعلا همون قوانین زمان اماما وجود داره
میگن ضد انقلاب یعنی بر خلاف و بر ضد بعضیها کار کردن و حرف زدن اگه اصلا کاری باهاشون نداشته باشی ضد انقلاب نیستی ولی کرم از اوناست
یادتون باشه که برای ساختن خونه اول توالت میسازن بعد قسمتهای دیگه ولی کشور ما که خیر سرش کشور اسلامیه توالت نداره خوب معلومه چی میشه دیگه
مارس 9th, 2008 at 2:18 ق.ظ
نیما جان
دین اسلام حقیقی چیست؟
مواردی از ان را برایت نوشتم. والله من هیچ انتظاری ندارم که عقاید خود را تغییر دهی زیرا عقاید هرکس به خودش مربوطه.
ولی کاش من بی دین از دین داران (چه مسیحی چه مسلمان) جدا بودم با عقل حکومت میکردم عقل مطلق، مسلمین و پیروان سایر ادیان هم هرچه میخواستند حدیث بیارن برای خود پیشرفت کنند نه انها پیشرفت ما را بخوان نه من پیشرفت ملا ها را میخوام.
چیزی که الان در اسلام میبینی چیه؟ ایا واقعا در اسلام چیز خاصی دیدی یا همانطور که در روانشناسی مطرحه برای حل تعارض هات خودت را فریب میدی؟
(واقعا در این موضوع بیندیش که دستورات اسلام چیه؟و ازادانه انتخاب کن که ایا دین ما این چیزیه که الان من و تو فکر میکنیم یا …؟ همانطور که کار طالبان برای تو اشکارا غلطه ولی یه عضو طالبان چطور بفهمه که کارش غلطه دقیق فکر کن شاید تو هم دچار چنین اشتباهی باشی و دین فقط به تو ضرر برسونه شاید بعد از مرگ تموم بشیم شاید اون دنیایی نباشه و شاید بادد خودمون برای حرکت تلاش کنیم نه اینکه منتظر امام زمان و اون دنیا باشیم) صرفا به این دلیل اینها رو برات نوشتم چون هموطن من هستی و باید با هم این مملکت رو بسازیم و از دید من مسلما این کار ثوابی برام نداره.
من دیگه بحث نمیکنم چون تو باید خودت مسیر صحیح رو انتخاب کنی.
در انتها یه شعر از خیام برات میارم:
قومی متفکرند اندر ره دین
قومی به گمان فتاده در راه یقین
میترسم از آنکه بانگ آید روزی
که ای بی خبران راه نه آنست و نه این (خیام)
ما حرفهای خودمونو به صراحت بیان کردیم باشد که رستگار شوید.
مارس 9th, 2008 at 2:54 ق.ظ
اهان این شدءاسلام حقیقی چیه؟ جواب این سوال رو من با تحقیق فهمیدم(نه از اخوندا بلکه حتی با صحبت با کشیشها که هم دین ما نیستن ولی اطلاعات جامعی دارن و منابع حقیقی) اسلام حقیقی این چیزی نیست که این حکومت به ملت میگه(یه ذره معانیه قران رو بخونی کاملا پارادوکس اسلام این نظام رو با اسلام واقعی میبینی)//راستشو بخواهی من دینو نمیخام برای به قول شما اون دنیا و بهشت و …من دینو برای انسانیت میخامءمیخام که خودم از خودم راضی باشم حالا اگر بهشت و اون دنیایی هم در کار نبود برام مهم نیستء اون مسیحی اون یهودی و .. هم بزرگترین هدفشون از دینداریشون رسیدن به انسانیته//شما عقلانیت رو در همه ادیان میبینی ولی اینکه هر حکومتی برای منافعش دین رو(هر دینی) وارونه جلوه میده یه بحث دیگستءشما حق داری چون عقل و شعور رو در رفتار حکومت اسلامی نمیبینیءمنم با شما هم عقیدم
مارس 9th, 2008 at 11:19 ق.ظ
خيلي تاسف آوره خيلي.
نيما جان و آرتا جان باهاتون موافقم
آرش جان اين فيلم رو ديدم خيلي گريم گرفته بود من اگه جاي اين پسره بودم دهني از اين ماموره سرويس ميكردم كه نفهمه از كجا خورده بيشرفا چه جوري ميخنديدند .
خاك برسرا مدام تو تلوزيون كتك خوردن فلسطينيا و اين آفريقاييا رو نشون ميدن . اگه تو امريكا پليس به يكي چپكي نگاه كنه تا 3هفته مدام تلوزيون ما نشون ميده واونوقت اينا رونشون نميدن
من حرصصصصصصصصصصصصصصصييييييييييييي شدم ميخوام بميرم
وضع ما قرار نيست بهتر بشه چون روز به روز ترسوتر ميشيم وتوسري خور تر كسي هم قرار نيست صدا بلند كنه . پس بهتره بميريم. خدا كنه زود امام زمان ظهور كنه تا اين همه بدبختي تموم بشه
مارس 9th, 2008 at 12:29 ب.ظ
کیان جان به خدا من اینو درک کردم که گفتی:
“تا اسلام تو اين مملكته همينه.شماها مثله اينكه نمي خواهيد درك كنيد اينو.مشكله ماها قبل از جمهوري اسلامي اسلامه.تورو خدا اينو درك كنيد.”
مارس 9th, 2008 at 7:57 ب.ظ
آقاي علي خانممدي سلام شايد درست نباشه كه من اين حرف رو بهت مي زنم اما به قول آقا مهرشاد تا زماني كه متوجه نشدي اسلام واقعي چيه اون كلمه ي مقدس سيد رو از كنار اسمت بردار قرآن رو به طور كامل و درست بخون وتفسير هاشم بخون بعد چيزهايي رو كه ياد گرفتي به ديگران بگو در ضمن لازم نيست براي به كرسي نشوندن حرفت قرآن رو مسخره كني (باشد كه رستگار شويد) من ادعاي مومني نمي كنم ولي به دينم افتخار مي كنم من مسلمان به دنيا اومدم اما از وقتي كه عقلم رسيد رفتم تحقيق كردم ببينم اصلا اين اسلام چي هست ؟براي چي ما بايد مسلمان باشيم؟ وقتي هم كه مسلمان شديم چرا بايد شيعه باشيم و سني نباشيم؟خدا رو شكر من تونستم براي خودم جواب منطقي پيدا كنم و هميشه خدارو شكر مي كنم كه جزو اون گروه في ضلال مبين كه در قرآن بهش اشاره شده نشدم تو كه قرآن مي خوني بايد اين چيزهارو بدوني . اون سوال هايي رو هم كه اون بالا پرسيدي من خودم اونقدر اطلاعات دارم كه دچار شك نشم اون مشكل تو هست و همونجور كه به كيان هم گفتم تو خودت بايد خودت رو قانع كني من مرجع تقليد نيستم كه بخوام شكهاي تو رو برطرف كنم چون خودم رو در اون حد نمي دونم و شايد دچار اشتباه شم اما مي تونم يك كتاب خيلي خوب بهت معرفي كنم:فريادگر توحيد. اين كتاب زندگينامه ي يك شخصيت برجسته است كه اسمش رو بهت نمي گم اما من بيشتر عقايدم رو به اون مديونم اگر اون كتاب رو گرفتي كامل بخون بعد اگه خواستي برو پيش اون فرد مطمئن باش جوابت رو تمام و كمال دريافت مي كني بدون هيچ شكي موفق باشي..
مارس 9th, 2008 at 9:27 ب.ظ
من واقعا متاسفم که تفکر تو اینگونه است که من قران رو مسخره کردم کاش معنی لغات(توهین) را درک میکردی و به ظاهر لغات بسنده نمیکردی.
من دیگه پیغامی نمیذارم چون اینگونه بحثها بیهوده و بی معناست است و به قول پیامبرت هرکه مجادله را ترک کند بهشت بر او واجب میشود(امیدوارم معنی مجادله رو درک کنی و فکر میکنم کسی که زندگی نامه بهجت رو میخونه معنی این لغات رو بدونه).
و در نهایت طبق قران: لکم دینکم ولی دین.(امیدوارم اینها را توهین فرض نکنی و برای نامشروع جلوه دادن سخنان من اینها را توهین خطاب نکنی)
مسلمانان و پیروان راستین اسلام (مثل انصار حزب الله) هر روز هزاران توهین وتجاوز به دیگرن میکنند ولی اگه از گل پایین تر به اقایون بگی میشه توهین چرا؟ جدا چرا؟(امیدوارم باز هم اینها را توهین فرض نکنی)
در نهایت من که نفهمیدم اسلام واقعی چیست جمهوری اسلامی؟ امام خمینی؟ شهید مطهری؟ آیت الله بهجت؟ علامه طباطبایی؟ دکتر شریعتی؟ احادیث امامان؟ احادیث پیامبر؟ یا قران؟
مارس 10th, 2008 at 7:55 ق.ظ
واین منم
زنی تنها
در آستانه فصلی سرد
مارس 10th, 2008 at 9:38 ق.ظ
از ترکها یاد بگیرین که هیچ کس چشش به ناموس دیگری نیست ما مثل شما نیستیم خانوما ازادی کامل دارن
مارس 10th, 2008 at 3:26 ب.ظ
آقاي خانممدي سلام شايد حق با شما باشه و من معني جمله ي شما رو درست متوجه نشدم ببخشيد من منظورم اين نبود كه اگر زندگينامه ي آيت الله العظمي بهجت رو بخونيد معني اون لغات رو درك مي كنيد من نمي دونستم شما ايشون رو مي شناسيد اگر مي دونستم زندگي نامه ايشون رو معرفي نمي كردم من فقط اون كتاب رو معرفي كردم و گفتم اگر شما احتمالا ايشون رو نمي شناسيد اول بشناسيد بعد بريد پيششون.من به خاطر اين ايشون رو به شما معرفي كردم تا اگر دچار شك هستيد و يا به قول خودتون نمي دونيد اسلام واقعي چي هست ازش بپرسيد چون به نظر من كسي كه چشم برزخي و موت اختياري و خيلي درجات معنوي ديگه اي داره حتما معني واقعي دين اسلام رو مي دونه كه به همچين درجه اي رسيده و بهتر مي تونه به شما كمك كنه. راستي مگه خودت در نظر قبليت نگفته بودي من يك مسلمانم پس چرا از كلمه ي (پيامبرت) استفاده كردي شايدم من دوباره دچار اشتباه شدم . شايد من خودم معني اسلام واقعي رو درست ندونم اما حداقل مي دونم اسلام واقعي نام اون علمايي كه اون بالا نوشتي نيست . در ضمن من قصد توهين به شما رو نداشتم اگر از من ناراحت شديد من رو ببخشيد من خودم رو در اون حد نمي دونم كه كسي رو نصيحت كنم. در پناه حق پيروز باشيد.
مارس 10th, 2008 at 4:07 ب.ظ
بحث کردن در مورد دین کاملا بی فایدست چون در موارد دینی به خاطر رسوخ عقیده به بطن انسان هیچکس نمی خاد کوتاه بیادءاونم تویه نت(حالا رو در رو یه چیزی)
مارس 10th, 2008 at 4:15 ب.ظ
. راستي آقاي خانممدي من يادم رفت بابت يك چيز از شما تشكر كنم من از كساني كه ضعف هاي من رو به من يادآور مي شن نه تنها ناراحت نمي شم بلكه ازشون ممنون مي شم. شايد حق با شما بود كه گفتين من به ظاهر كلمات بسنده مي كنم از اين به بعد بيشتر دقت مي كنم خدا كند ما انسانها هر چيزي رو سطحي ننگريم و به اونها عميق نگاه كنيم تا به قول خودت انشاالله رستگار شويم. به اميد آن روز.
مارس 10th, 2008 at 7:28 ب.ظ
سامان جان سلام این عین عبارت من است:
“ولی کاش من بی دین از دین داران (چه مسیحی چه مسلمان) جدا بودم با عقل حکومت میکردم عقل مطلق، مسلمین و پیروان سایر ادیان هم هرچه میخواستند حدیث بیارن برای خود پیشرفت کنند نه انها پیشرفت ما را بخوان نه من پیشرفت ملا ها را میخوام.”
من نمیخوام که با حرفایم باعث شم که دیگران عقاید خودشونو تغییر بدن چون واقعا هر کس باید مسوول کار خودش باشه واگه من انتظار داشته باشم که عقایدتو تغییر بدی این توقعی کاملا غلطه.
کل حرفهای من اینه که هر کسی باید به حریم دیگران احترام بذاره و با یه حدیث نمیشه صحت یا عدم صحت یه کارو برسی کرد و اگه توی قران مثلا اومده بود که فرزند اول خود را در راه خدا قربانی کن این کار صحیح نبود این کار به وضوح برای من یا تو غلطه اما در مورد کارهایی که به وضوح مشخص نیست باید یه کم فکر کنیم و قانون اساسی رو با یه حدیث تنظیم نکنیم.
هر کس با هر مرام و مسلکی برای من محترمه اما به شرطی که دیگران را مجبور نکنن از عقاید اونا پیروی کنن ،مثل جمهوری اسلامی که دلایلی محکم به استناد قران میاره و منو مجبور میکنه با اسلام مفابله کنم.(مثل دلایل امام خمینی برای جدا نبودن دین از سیاست)
حرف اخر: دوست دارم که از من تاثیر نگیری ازادانه فکر کن و ازادانه انتخاب. که در این صورت چه مسلمون باشی چه غیر مسلمون توی زندگی موفق خواهی بود.
مارس 10th, 2008 at 9:09 ب.ظ
جمعه 24 اسفند همگي پاي سطل آشغال ها
مارس 11th, 2008 at 3:12 ب.ظ
نیروی افتضاحی خودش از همه کثیف تره
مارس 11th, 2008 at 9:50 ب.ظ
امیدوارم هرکسی حسین را بشناسد و حقیقت زندگی را دریابد.
باید در رای گیری شرکت کنیم تا انسجام ملی و وحدت مسلمین حفظ شود این کار برای مصلحت مسلمین واجب است.
مارس 12th, 2008 at 10:38 ق.ظ
دين يعني برنامه هدايت بشر كه توسط پيامبران از طرف خدا ابلاغ ميشه . اگه فقط عقل ( پيامبر درون ) رو براي هدايت بشر كافي ميبود ديگر خداوند پيامبران رو نمي فرستاد. چون عقل هم ميتونه دچار لغزش بشه . اينها دست در دست هم ميتونند بشريت رو رو به كمال ببرند.
حالا اگه ميبينيم كه در مملكت ما مشكلات عديده اي است ناشي از استفاده نابجاي ما از دين هستش.اين ما هستيم كه نميتونيم از تمام جوانب دين رو ببينيم واز اون استفاده كنيم .
در دعاي ندبه داريم كه خطاب به امام زمان ميگوئيم : اي كسيكه با ظهورت دين را احياء ميكني .
مگر ما عالم ديني نداريم كه دين تحت تضعيف باشه ؟ پس معلومه كه اين عالمها اونطوريكه ميبايست نتونستند دين رو عملي كنند. به اميد روزيكه دين ابزار خودكامگي انسانها نباشه وعامل رشد ورهيافت بشريت به كمال مطلوب باشه .
مارس 12th, 2008 at 8:21 ب.ظ
مردهای بعضی از مناطق ایران که من فقط اشاره به جاش میکنم چون هزار تا مدعی پیدا میشه منظورم مناطق غربی ایران ترکها و خوزستانی ها نه بقیشون خیلی آدمهای چشم چرون وبی ناموسی هستند حدود 90 درصدشون وجالب اینجاست ادعای غیرت ومردانگی هم میکنن به خودم ثابت شده این موضوع
آوریل 8th, 2008 at 2:48 ق.ظ
بابا واسه سرگرمی هم شده باید پلیس یه سرگرمی داشته باشه تا بگن دستاوردی داره .
فقط مطیع وزارت اطلاعات باشید چون حافظ شماست
113
آوریل 27th, 2008 at 2:46 ب.ظ
مشكل اصلي نبودن قانون است و…..
ژوئن 23rd, 2008 at 10:19 ق.ظ
بايد اون مردارو زنده زنده بسوزونن جامعه كثيفي داريم از شنيدن اين چيزا از مرد بودن بدم ميياد ، اگه قدرتي داشتم ميدونستم چي كار كنم.
ژوئن 25th, 2008 at 5:34 ب.ظ
من بنده عاصیم رضای تو کجاست
تاریک دلم نور و صفای تو کجاست
بر من تو بهشت ار بطاعت بخشی
این مزد بود لطف و عطای تو کجاست
Why treat thy slave so cold as ice
Where is thy light to save me from vice
Even with command of Paradise
Where is thy gift above my just price
ژوئن 25th, 2008 at 5:43 ب.ظ
آنروز که توسن فلک زین کردند
وآرایش مشتری و پروین کردند
این بود نصیب ما ز دیوان قضا
ما را چه گنه قسمت ما این کردند
ـ خیام -
ژوئن 26th, 2008 at 4:02 ب.ظ
اخه بی شرف به اون تجاوز شده کاری نداری به مانتویه یک سری دیگه چسبیدی این اسلام نیست این بد بختیه